Οδηγούμε το νέο Volvo XC90 T8 Twin Engine

Οδηγούμε το νέο Volvo XC90 T8 Twin Engine

Με το νέο XC90 T8 Twin Engine, η Volvo ανταποκρίνεται στην ανάγκη, αλλά και στο trend της αγοράς για επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα.

Οι άνθρωποι της Volvo αποκαλούν αυτό το XC90 με το προσωνύμιο Twin Engine, αλλά αν θέλουν πραγματικά να είναι σχολαστικοί και ακριβείς θα έπρεπε να το ονομάσουν Triple Engine.

Το νέο XC90 Twin Engine είναι μια επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του μεγάλου SUV της Volvo και θα βρίσκεται στην αγορά τους πρώτους μήνες του 2016, έξι μήνες πιο πίσω από το ντίζελ D5 και το συμβατικό βενζινοκίνητο T6. Όπως και αυτές οι εκδόσεις, το θερμικό μέρος του υβριδικού συστήματος έχει αναλάβει ένας 4κύλινδρος δίλιτρος κινητήρας. Στις χαμηλές στροφές τη ζωντανή απόκριση έχει αναλάβει ένας κομπρέσορας, ενώ ψηλότερα αναλαμβάνει ένα τούρμπο. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς που περνά μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων.

Το ηλεκτρικό μέρος, τοποθετημένο πάνω στο πίσω υποπλαίσιο είναι ένα ηλεκτρομοτέρ που αποδίδει 80 ίππους που κινεί φυσικά τους πίσω τροχούς. Αντλεί δε την ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών που είναι τοποθετημένη στο τούνελ μετάδοσης, καθώς εκεί υπήρχε χώρος, σε αντίθεση με τα τετρακίνητα XC90 όπου περνά ο άξονας μετάδοσης. Και φυσικά η συστοιχία φορτίζεται.

Το πώς το ηλεκτρομοτέρ παρέχει την ισχύ του γίνεται μέσω μιας πλούσιας γκάμας ρυθμίσεων. Μπορείς να επιλέξεις να οδηγείς αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια, με μέγιστη αυτονομία τα 40 km. Ή μπορείς να φυλάξεις την ηλεκτρική ενέργεια για χρήση αργότερα. Ή να ζητήσεις τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ. Ή να επιλέξεις τη διαμόρφωση 4wd για καλύτερη ελκτική πρόσφυση, εντός ή εκτός ασφάλτου. Ή να το βάλεις στον αυτόματο και να επιλέγει το σύστημα πότε, πώς και τι χρειάζεται που είναι και το πιο πρακτικό.

Για να είμαστε εμείς με τη σειρά μας σχολαστικοί, χρειάζεται να πούμε ότι υπάρχει και ένα τρίτο μοτέρ. Πρόκειται για ένα ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος μεταξύ του θερμικού μοτέρ και του κιβωτίου ταχυτήτων που αποδίδει 25 άλογα. Όχι ότι με την ισχύ του δημιουργεί διαφορές, αλλά αρκεί η εμπλοκή του για να γλυκάνει το πέρασμα από τη μια οδηγική ρύθμιση στην άλλη, γεμίζοντας το κενό ροπής αναμεταξύ τους.

Και πώς είναι στο δρόμο;
H αρχική απάντηση είναι «καλό», αν και υπάρχει ακόμη δουλειά για να γίνει. Και η Volvo το γνωρίζει αυτό και λέει ο χρόνος είναι μεν λίγος, αλλά μπορεί να συντελεστεί σημαντική πρόοδος ακόμη και ξαφνικά. Το πιο αξιοκατάκριτο σημείο του συστήματος είναι η ιδιαίτερα φτωχή αίσθηση του πεντάλ του φρένου, καθώς «κοιμάται» ανάμεσα στο φρενάρισμα ανάκτησης ενέργειας και στο κλασικό φρενάρισμα.

Ωστόσο, το Τ8 Twin Engine αφήνει υποσχέσεις και δείχνει ζωντανό. Αυτό που του λείπει είναι η ακουστική ποιότητα για να κοντράρει τους μεγαλύτερους κινητήρες σε V. Αλλά αν είστε ένας οδηγός παθιασμένος με τα μεγάλα μοτέρ, τότε ίσως η Volvo δεν είναι η μάρκα σας.

Από την άλλη, υπάρχει το εντυπωσιακό νούμερο των εκπομπών CO2 με μόλις 59 g/km σε επίσημο συνδυασμένο κύκλο. Νούμερο που προκύπτει προφανώς από την ανωμαλία στον υπολογισμό, όπως αυτός ορίζεται από την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία και ευνοεί σκανδαλωδώς και λανθασμένα όχι μόνο το T8 TE, αλλά όλα τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα.

Η διαδρομή τη δοκιμής που κάναμε στο XC90 Twin Engine ήταν πολύ μικρή για να καταλήξουμε σε μια ρεαλιστική τιμή κατανάλωσης. Αλλά όπως πολύ καλά γνωρίζετε αυτό εξαρτάται από τη χρήση του αυτοκινήτου. Δηλαδή, αν πηγαίνετε και γυρίζετε από τη δουλειά, διανύοντας 40 km ημερησίως, τότε δεν θα κάψετε ούτε μια σταγόνα βενζίνη. Εάν όμως δεν το πριζώσετε ποτέ, μην εκπλαγείτε εάν κάψετε πάνω από 10 lt/100 km.

Ωστόσο, αυτό που αποτελεί εξίσου εντυπωσιακό σε αυτό το T8, όπως και στα άλλα XC90, είναι η καμπίνα που είναι φανταστικά πολυτελής και άνετη, ενώ παρέχει αξιοπρεπή φιλοξενία στους δύο επιβάτες της τρίτης σειράς. Το πλεονέκτημα έρχεται στον τομέα του ύψους του εδράνου που δεν μειώνεται από την τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ, όπως συμβαίνει σε άλλα ανταγωνιστικά αυτοκίνητα.

Με συμφέρει;
Προφανώς θα χρειαστεί να υπάρχουν μια σειρά από παραδοχές για να διαλέξει κάποιος αυτό το XC90 έναντι του εξαιρετικού κλασικού ντίζελ D5. Όπως συμβαίνει στην  περίπτωση ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού, μιας και στην Ελλάδα δεν υπάρχουν χρηματοδοτικά πλεονεκτήματα, καθώς περί άλλα τυρβάζουν οι υπεύθυνοι, οι παραδοχές είναι ότι διαθέτεις τρόπο να το φορτίζεις στο σπίτι ή/και στη γραφείο και ότι οι καθημερινές σου μετακινήσεις θα είναι μέχρι κάποια χιλιόμετρα. Επιπλέον, αν η Volvo διορθώσει τα κακώς κείμενα από σήμερα μέχρι το εμπορικό λανσάρισμα το αυτοκινήτου, τότε δεν γνωρίζουμε ποια θα ήταν εκείνα τα πράγματα που θα μπορούσαν σε αποτρέψουν από την αγορά αυτού του εξαιρετικού αυτοκίνητου.

Τι λέει το AUTOCAR
Χρειάζονται ακόμα να γίνουν κάμποσα πράγματα για να στιλβωθεί η ποιότητα κύλισης και η ποιότητα συνεργασίας του θερμικού κινητήρα με το ηλεκτρομοτέρ, αλλά η βάση υπάρχει για να δημιουργηθεί ένα εξαιρετικό επαναφορτιζόμενο μεγάλο SUV.
Τιμή Από €85.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός μηχανικός συμπιεστής και τούρμπο, 321 PS/5.700 rpm, 40,7 kgm/2.200-4.500 rpm, ηλεκτροκινητήρας 80 PS και 24,5 kgm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
5,9”
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Κατανάλωση 2,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 59-64 g/km
Διαστάσεις 4.950 x 1.931 x 1.775 mm
Μεταξόνιο 2.984 mm
Βάρος 2.350 kg
Χώρος αποσκευών 310/671/1.899 lt
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube