Τo Škoda Citigo είναι στην αγορά από το 2011. Το σχήμα του για κάποιους είναι απλό, σε βαθμό παρεξηγήσιμο. Μπορείς είτε να πεις ότι στερείται φαντασίας είτε να παραδεχτείς τον ιδιοφυή τρόπο που οι γραμμές εξυπηρετούν το λειτουργικό σκοπό. Ο οποίος δεν είναι άλλος από τη βέλτιστη εκμετάλλευση χώρων στις δεδομένες διαστάσεις.
Το περίγραμμα δεν διαφοροποιείται στην πρόσφατη ανανέωση. Γενικότερα οι επεμβάσεις είναι περιορισμένες, αφού το ζητούμενο ήταν να εκσυγχρονιστεί λίγο η εικόνα. Χωρίς να χάσει το αυστηρό του ύφος και τη συμπαγή διάταξη του ενός όγκου, το νέο Citigo ενσωματώνει ένα νέο εμπρός καπό με ανάγλυφα νεύρα, το οποίο σε συνδυασμό με τη νέα γρίλια της μάσκας προσδίδει δυναμισμό. Και επιπλέον 3,4 cm μήκος. Τα φώτα ημέρας είναι LED και οι προβολείς ομίχλης διαθέτουν λειτουργία cornering, φωτίζοντας την πλευρά προς την οποία στρίβει το τιμόνι.
Στο εσωτερικό, η βασική σχεδίαση του ταμπλό επίσης δεν έχει αλλάξει. Αλλά αποπνέει διαφορετική αύρα λόγω της αναδιάταξης της κεντρικής κονσόλας, προκειμένου να φιλοξενηθεί η οθόνη του νέου συστήματος multimedia με τις αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και τα νέα χειριστήρια του κλιματισμού. Καινούργιος είναι και ο πίνακας οργάνων, με ένδειξη προτεινόμενης σχέσης και στάνταρ στροφόμετρο. Το δερμάτινο τιμόνι με τους ενσωματωμένους διακόπτες είναι έξτρα.
Η ασφάλεια είναι προφανώς προτεραιότητα για το νέο Citigo, με το ESC και τέσσερις αερόσακους στο βασικό εξοπλισμό και τη δυνατότητα προσθήκης του City Safe Drive. Πρόκειται για ένα σύστημα που παίρνει δεδομένα από κάμερα-ραντάρ που σκανάρει το χώρο εμπρός από το αυτοκίνητο, αναγνωρίζει εμπόδια, προετοιμάζει τα φρένα και αν ο οδηγός δεν αντιδράσει μπορεί να ασκήσει την μέγιστη πίεση στο κύκλωμα, έτσι ώστε να αποφευχθεί μία σύγκρουση ή έστω να μειωθεί η δύναμη της πρόσκρουσης.
Εργαλείο
Ως αυτοκίνητο πόλης, το Citigo επιβεβαιώνει την εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων της πλατφόρμας της VW που χρησιμοποιούν επίσης τα VW up! και SEAT Mii. Είναι το πλέον ευρύχωρο για τους πίσω επιβάτες, με αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι που δεν βρίσκεις σε αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν στην πορεία. Ο χώρος αποσκευών είναι απρόσμενα μεγάλος για τις εξωτερικές διαστάσεις. Ειδικά αν αφαιρώντας το ψευδοπάτωμα, έχει αρκετό ύψος για να χωρέσει όρθιες βαλίτσες.
Παραξενιές όπως η (υποτίθεται, για λόγους οικονομίας) έλλειψη διακόπτη για το δεξί ηλεκτρικό παράθυρο στην πόρτα του οδηγού είχαν διορθωθεί στο προηγούμενο μικρό φρεσκάρισμα. Έτσι το Citigo είναι πλέον ένα εξαιρετικά πρακτικό μικρό αυτοκίνητο, με προσεγμένη εργονομία και άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα. Όπως είναι ο κανόνας στην κατηγορία, τα πλαστικά είναι σκληρά. Αλλά για τέτοια είναι ποιοτικά, το φινίρισμα προσεγμένο και η συναρμογή στιβαρή.
Η πρόσβαση είναι εύκολη χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών. Και παρότι η κολόνα του τιμονιού ρυθμίζεται μόνο σε ύψος και όχι σε απόσταση, βρίσκεις εύκολα τη θέση οδήγησης που σε βολεύει.
Εντός εκτός και επί τα αυτά
Όλα τα χειριστήρια έχουν την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας, εντύπωση που ενισχύεται και από το μεγάλο εσωτερικό πλάτος. Το τιμόνι είναι ευχάριστα ελαφρύ στους ελιγμούς και «κόβει» πολύ, όπως πρέπει για αυτοκίνητο. Αλλά στον ανοιχτό δρόμο έχει ικανοποιητική αίσθηση, τόσο στην εθνική όσο και με τους τροχούς υπό γωνία. Όχι πως εμπνέει για να κινηθείς γρήγορα, αλλά δεν σε αγχώνει. Είναι αυτή η αίσθηση του μεγαλύτερου αυτοκινήτου που λέγαμε.
Η ανάρτηση είναι άνετη στις εγκάρσιες ανωμαλίες του αστικού περιβάλλοντος. Απορροφά με το λιγότερο δυνατό κραδασμό καπάκια υπονόμων και λακκούβες, διαχειρίζεται ικανοποιητικά το λιθόστρωτο δρόμο ενώ ελέγχει σωστά το βάρος, χωρίς τάσεις πλεύσης. Τουλάχιστον η κανονική έκδοση που οδηγήσαμε. Διότι υπάρχει και η ειδική «Monte Carlo» με χαμηλότερη κατά 1,5 πόντο ανάρτηση που δεν ξέρουμε αν και πόσο διαφοροποιείται.
Ο 3κύλινδρος κινητήρας 1.0 MPI με πολλαπλό ψεκασμό δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, προφανώς. Επιταχύνει το Citigo στα 100 km/h από στάση σε 14,4” και πιάνει 162 km/h τελική σύμφωνα με το εργοστάσιο, στην έκδοση των 60 ίππων. Υπάρχει επίσης έκδοση 75 ίππων και 68 με φυσικό αέριο CNG. Σε κάθε περίπτωση έχει καλή απόκριση χαμηλά και είναι ελαστικός. Το αυτοκίνητο ξεκινά εύκολα, χάρη και στη σωστά ζυγισμένη διαδρομή του συμπλέκτη. Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει τη σωστή κλιμάκωση σε σχέση με τις δυνατότητες του μοτέρ για να δίνει μια σπιρτάδα από στενό σε στενό, εντός πόλης. Ο λεβιές είναι ακριβής και οι διαδρομές είναι όσο μεγάλες/μικρές περιμένεις. Ακούγεται ως 3κύλινδρος, αλλά όχι σε ένταση ή με κραδασμό που να ενοχλεί.
Στον ανοιχτό δρόμο στρίβει χωρίς να αγχώνει τον οδηγό του. Και κρατά την κεκτημένη ταχύτητα με καθησυχαστική σταθερότητα και σχετική ευκολία, για τα μέτρα της κατηγορίας.
Συνοψίζοντας… Με αλλαγές ουσίας που ξεπερνούν την πρώτη εντύπωση η οποία δεν δείχνει διαφορετική, το Citigo παραμένει μια από τις κορυφαίες προτάσεις της αγοράς στην κατηγορία, με εξαιρετική σχέση αξίας/κόστους.
Τι λέει το DRIVE
Άνετο από χώρους και ανάρτηση, με αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια και αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, παραμένει μια από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς.
Τιμή Από €9.600
Κινητήρας 999 cc, i3, 12v, ισχύς 60 PS/5.000 rpm, 13,1 kgm/3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,4”
Τελική ταχύτητα 162 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 101 g/km
Διαστάσεις 3.597 x 1.645 x 1.478 mm
Βάρος 930 kg
Στοιχεία κατασκευαστή