Οδηγούμε το νέο Seat Leon Cupra & Cupra 280

Οδηγούμε το νέο Seat Leon Cupra & Cupra 280

Αυτό το Leon Cupra 280, που κυριολεκτικά βρυχάται, τελικά μπορεί να αποδειχτεί ο βασιλιάς των GTi.

Η αλήθεια είναι πως είχαμε αδυναμία στο προηγούμενο Leon Cupra R. Δεν ήταν ιδιαιτέρως εξελιγμένο. Ούτε αξιοπρόσεκτα όμορφο. Το δε εσωτερικό του ήταν μάλλον ξεπερασμένο.

Όλα τα παραπάνω διέθεταν τα πλούσια ξαδέρφια του, το Golf GTi και το Scirocco R. Ο Ισπανός όμως ήταν απίστευτα γρήγορος, ικανός στο δρόμο και συγκριτικά αρκετά πιο φθηνός. Χώρια που – όντας αποκλειστικά 5θυρο – ήταν και πολύ πρακτικό.

Λεοντόκαρδο
Η νέα γενιά ωστόσο είναι μια πολύ διαφορετική ιστορία. Καταρχήν λείπει το «R», το οποίο προορίζεται ως διακριτικό της τετρακίνητης έκδοσης που θα παρουσιαστεί στην Έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο. Έπειτα για πρώτη φορά θα υπάρχει και κουπέ έκδοση που βασίζεται στο υπάρχον SC. Υπάρχει όμως και μια ακόμα διαφοροποίηση ειδικά για την ελληνική αγορά.

Η εδώ αντιπροσωπία αποφάσισε να εισάγει μόνο την έκδοση με τους 280 ίππους, 3θυρη και 5θυρη και μάλιστα με τιμή που όταν μας ανακοινώθηκε δεν την πιστεύαμε. Το Leon Cupra SC λοιπόν, με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει €25.850 με προσφορά και απόσυρση, πλήρως εξοπλισμένο. Διατίθεται και με 6άρι DSG κιβώτιο με €2.000 επιπλέον. Η 5θυρη έκδοση τιμολογείται στα €26.200.

Το Cupra 280 όμως έχει και άλλη μια ιδιαιτερότητα. Είναι το πιο ισχυρό εργοστασιακό Seat που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Υπεύθυνος γι’ αυτό είναι ο δίλιτρος κινητήρας τούρμπο, με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό, και με οχτώ μπεκ. Ουσιαστικά πρόκειται για το ίδιο σύνολο που κινεί το Golf R με την κωδική ονομασία ΕΑ888, ριγμένο κατά 20 ίππους.

Η κίνηση, όπως είπαμε, κατευθύνεται στους εμπρός τροχούς και η Seat ανακοινώνει 0-100 km/h σε κάτω από 6”. Όμως τα καλά νέα δεν σταματούν εδώ. Το νέο Cupra εφοδιάζεται με μηχανικό εμπρός μπλοκέ διαφορικό, το οποίο διαχειρίζεται τα 35,7 kgm ροπής που παράγονται από μόλις 1.750 rpm. Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης έχει επιπλέον και μεταβλητή οδόντωση, προκειμένου να επιτυγχάνει προοδευτικά πιο άμεση αντίδραση. Η ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων με στάνταρ ενεργά αμορτισέρ.

Πέρα από τα ουσιώδη όμως, και σε περίπτωση που δεν το έχετε προσέξει, το νέο Cupra είναι και πολύ πιο ενδιαφέρον οπτικά ακριβώς επειδή βασίζεται στο νέο πολύ πιο μοντέρνο σχεδιαστικά Leon. Τα φαρδιά μετατρόχια, η μεγάλη μάσκα και τα φουσκωμένα φτερά είναι μια σωστή βάση για να προστεθούν τα αεροδυναμικά βοηθήματα και οι 19άρες ζάντες του 280.

Το εσωτερικό είναι λιγότερο εντυπωσιακό και πάλι όμως έχει μια πολύ καλύτερη «μαγιά». Τα υλικά του Leon μπορεί να μην είναι κορυφαία, όπως του Golf, όμως η εργονομία είναι άψογη και οι σπορ λεπτομέρειες φτάνουν και περισσεύουν. Να μην ξεχνάμε και τα σωστά σε στήριξη σπορ καθίσματα με επένδυση αλκαντάρα. Υπάρχουν ακόμα και κανονικά μπάκετ, αλλά για λόγους που δεν έχουν αποσαφηνιστεί, θα είναι διαθέσιμα από το καλοκαίρι.

Golf για πρωινό
Από τα πρώτα χιλιόμετρα ξεχνάς τελείως το προηγούμενο, διασκεδαστικό μεν απολίτιστο δε, Cupra και επικεντρώνεσαι σε μια νοερή σύγκριση με το νέο Golf GTi, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις τα βρίσκει πολύ σκούρα. Πρώτα και κύρια στις επιδόσεις. Το κατά 50 PS πιο αδύναμο και κατά 80 κιλά πιο βαρύ Golf GTi Performance δεν μπορεί να ακολουθήσει σε καμία περίπτωση το Cupra 280. Κύριος υπεύθυνος γι αυτό είναι ο κινητήρας: Δυνατός, με διαθέσιμη ροπή από πολύ χαμηλά και μεγάλο εύρος λειτουργίας, εκτοξεύει το Cupra 280 στην κορυφή από πλευράς επιδόσεων.

Η μεγάλη έκπληξη ωστόσο είναι η λειτουργία της ανάρτησης. Παρά τις μάλλον υπερβολικές 19άρες ζάντες, η ποιότητα κύλισης είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτή του Golf GTi. Είναι δεδομένο πως υπάρχει μια τάση ν’ ακολουθεί  τις διαμήκεις ανωμαλίες, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Την όποια απώλεια άνεσης την αναπληρώνει με την εξαιρετική πρόσφυση που σου προσφέρουν τα θηριώδη Bridgestone Potenza. Στις ορεινές διαδρομές πάνω από τη Βαρκελώνη, διαπιστώσαμε πως το Cupra 280 με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο είναι ένα από τα πιο γρήγορα και αποτελεσματικά GΤi από σημείο σε σημείο.

Me gusto
Αρωγός σε αυτό είναι και το εμπρός μηχανικό μπλοκέ, το οποίο είναι το ίδιο που φορά και το Golf GTI στην έκδοση Performance, αλλά με ξεκάθαρα πιο επιθετική ρύθμιση. Στο Cupra νιώθεις να τραβά έντονα τη μύτη στο εσωτερικό της στροφής και μάλιστα χωρίς να σου στέλνει στο τιμόνι ενοχλητικό τράβηγμα.

Αυτό που μας έλειψε είναι εκείνη η γλυκιά αντίδραση που είχε το πίσω μέρος του προηγούμενου Cupra. Το νέο είναι μακράν πιο ουδέτερο, πολύ πιο άκαμπτο και στιβαρό, αλλά το πίσω μέρος σπάνια θα γλιστρήσει ακόμα κι αν το επιδιώξεις. Θα υπακούσει πρόθυμα όσο το στρίβεις με γραμμές και μάλιστα όσο το συνηθίζεις θα διευρύνεις το αντιλαμβανόμενο περιθώριο πρόσφυσης. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι διατεθειμένο να σε ενθαρρύνει να παίξεις, αφήνοντας το γκάζι και γυρίζοντας την ουρά, με τον τρόπο που θα το κάνεις με ένα Focus ST ή ένα Mégane RS.

Αυτό το μειονέκτημα ωστόσο μπορεί κάποιος εύκολα να το παραβλέψει δεδομένου ότι το Cupra 280 είναι τρομερά γρήγορο, εύκολο και πρακτικό, με ανάρτηση που δεν θα σε κουράσει και τιμή που σε άλλες, καλές εποχές θα έκανε κόσμο και κοσμάκη να τρέξει στις εκθέσεις.

Τι λέει το DRIVE
Το Golf GTi θα πρέπει να αισθάνεται ανατριχίλες. Εδώ που τα λέμε και ο υπόλοιπος ανταγωνισμός, διότι τόσο γρήγορο, ομοιογενές και τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο, όπως το Cupra 280, σε τέτοια ανταγωνιστική τιμή, σπάνια βγαίνει.
Τιμή από €25.850 (SC με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, διπλός ψεκασμός και τούρμπο,  280 PS/5.600 - 6.200 rpm, 35,7 kgm/1.750-5.600 rpm, χειροκίνητο ή ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,8”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 g/km
Διαστάσεις 4.236 x 1.810 x 1.423 mm*
Βάρος 1.375 kg*
Στοιχεία Κατασκευαστή, * SC

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube