Οδηγούμε το νέο SEAT Ateca 2.0 TDI 150 PS

Οδηγούμε το νέο SEAT Ateca 2.0 TDI 150 PS

Λίγο πριν από την επίσημη παρουσίαση του νέου SUV της SEAT ταξιδεύουμε στην Ισπανία για να οδηγήσουμε ένα αυτοκίνητο προπαραγωγής και βρίσκουμε το πρώτο δείγμα παραπάνω από θετικό

Αν αναλογιστεί κανείς ότι η δεύτερη γενιά Qashqai έχει παρουσιαστεί πριν από ένα περίπου χρόνο και πουλάει σαν ζεστό ψωμί, τότε ναι μάλλον έχουν δίκιο όσοι λένε ότι η SEAT εμφανίζεται μάλλον καθυστερημένη στο πάρτι των Crossover.

Παρόλα αυτά οι Ισπανοί ελπίζουν να καλύψουν γρήγορα το χαμένο έδαφος. Από το Μάιο ανοίγουν ήδη οι παραγγελίες για το νέο crossover της SEAT με το όνομα Ateca. Αυτό θα ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Qashqai, το Suzuki SX4 ή το Skoda Yeti. Επίσης έχει επιβεβαιώσει ότι ένα ακόμα μικρότερο crossover, στην κατηγορία Nissan Juke και Fiat 500X, θα παρουσιαστεί μέχρι το τέλος του έτους.

Οι τελικές λεπτομέρειες παραγωγής του Ateca θα οριστικοποιηθούν πολύ σύντομα, αλλά μέχρι σήμερα ξέρουμε τα εξής: θα υπάρχουν τρία επίπεδα εξοπλισμού, το S, το SE και το κορυφαίο Xcellence. Θα υπάρχουν δύο κινητήρες βενζίνης και τρεις ντίζελ. Οι βενζινοκινητήρες θα είναι οι 1.0 TSI με 115 PS και 1.4 TSI ACT με 150 PS. Οι τρεις ντίζελ είναι ένας 1.6 TDI με 115 PS και ένας 2.0 TDI σε δύο εκδόσεις, μια με 150 και μία με 190 PS. Το βασικό κιβώτιο θα είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων αλλά θα υπάρχει και αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG. Οι τετρακίνητες εκδόσεις θα είναι αποκλειστικά με τους ντίζελ κινητήρες

Το Ateca είναι βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB του Volkswagen Group, όπως και το «αδερφό» επερχόμενο νέο VW Tiguan. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος, κάποιοι ίσως θεωρήσουν ότι το Ateca θα είναι μια λίγο πιο «φθηνή» έκδοση του Tiguan. Ωστόσο, η SEAT υπογραμμίζει ότι το Ateca έχει εξελιχθεί από την αρχή ως ένα σπορ όχημα lifestyle και έχει πολύ διαφορετικό χαρακτήρα από το ακριβότερο Tiguan.

Το νέο Ateca θα έχει και ένα μακρύ κατάλογο επιπλέον εξοπλισμού. Ανάμεσα στα άλλα ηλεκτρονικά συστήματα θα υπάρχει και η επιλογή του Traffic jamm Assist, το οποίο θα μπορεί σε συνθήκες κίνησης να διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, να σταματά και να ξαναξεκινά μόνο του, αλλά και να στρίβει επίσης μόνο του. Αν ο οδηγός αποκοιμηθεί στο τιμόνι, το σύστημα θα προσπαθήσει να τον ξυπνήσει με ηχητικό σήμα, με έναν παλμό στο πεντάλ του γκαζιού και αν αυτά αποτύχουν θα σταματήσει από μόνο του με αναμμένα τα αλάρμ.

Μεγάλο βάρος έχει δοθεί και στη συνδεσιμότητα. Υπάρχουν συστήματα MirrorLink και Apple CarPlay. Υπάρχει η δυνατότητα να διαβάζετε τα μηνύματά σας στο Facebook και στο Twitter και να υπαγορεύετε την απάντηση που επιθυμείτε. Υπάρχει ακόμα η δυνατότητα να ρυθμίσετε τις χειρονομίες που εσείς επιθυμείτε για να ελέγξετε τις πιο συχνές λειτουργίες του συστήματος infotainment.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ένα δίλιτρο ντίζελ μοντέλο με 150 PS, τετρακίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο κινητήρας δεν ήταν το πρότυπο της ραφιναρισμένης λειτουργίας. Ακούγεται κροτάλισμα, ενώ κάποιες δονήσεις περνούν στην καμπίνα. Αυτό όμως είναι ένα αυτοκίνητο προ-παραγωγής και επομένως θα είμαστε επιεικείς, δεδομένου ότι ο κινητήρας με τους 190 PS που είχαμε επίσης την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγο ήταν σαφώς πιο ήσυχος σε λειτουργία.

Ο 150άρης ντίζελ πάντως είναι δεόντως δυνατός σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης. Ακόμα και με στο κιβώτιο τραβά με σθένος, ακόμα και κάτω από τις 2.000 rpm και συνεχίζει χωρίς να ασθμαίνει μέχρι και τις 4.000 rpm. Αν όμως θέλεις να πας πραγματικά γρήγορα ή πρέπει να κάνεις μια προσπέραση σε επαρχιακό δρόμο, πρέπει να πατήσεις σοβαρά το πόδι στο γκάζι και να δουλέψεις με το κιβώτιο. Το οποίο κιβώτιο είναι αρκετά γρήγορο και «γλυκό» στις αλλαγές. Πρέπει επίσης να πούμε πως και τα υπόλοιπα συστήματα ελέγχου είναι εντυπωσιακά σωστά μελετημένα. Τα φρένα έχουν σωστή διαδρομή, καλή αίσθηση και είναι αποτελεσματικά και το τιμόνι άμεσο και προοδευτικό. Αυτό στην λειτουργία Normal, διότι στην Sport ρύθμιση μας φάνηκε μάλλον αχρείαστα βαρύ.

Γενικά στους επαρχιακούς ισπανικούς δρόμους, το Ateca μας φάνηκε ευχάριστο. Ακόμα και υπό πίεση παραμένει σωστά ζυγισμένο, έχει πολύ καλή πρόσφυση και είναι σαφώς πιο σπορ σε αίσθηση από το Qashqai. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, η ανάρτηση είναι αναπόφευκτα πιο σκληρή. Στους ομαλούς δρόμους της Ισπανίας πάντως η άνεση παρέμεινε σε ανεκτό επίπεδο. Μάλιστα, η απόσβεση είναι αρκετά μελετημένη έτσι ώστε να ελαχιστοποιεί αχρείαστες αναπηδήσεις και γενικά οι ανωμαλίες απορροφούνται χωρίς θόρυβο. Μόνο σε πολύ οξείες ανωμαλίες, όπως στα σαμαράκια, θα υπάρξουν κάποιες αναπηδήσεις. Η ανάρτηση, όπως είπαμε δεν κάνει θόρυβο, αλλά και η ποιότητα κύλισης (ακόμα και τους τροχούς 18”) είναι σε καλό επίπεδο. Περαιτέρω δουλειά θα πρέπει να γίνει στον τομέα του αεροδυναμικού θορύβου, καθώς οι εξωτερικοί καθρέφτες δίνουν αρκετό, ακόμα και σε επιχειρησιακή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο.

Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι πανομοιότυπη με αυτή του Leon. Όπερ εστί μεθερμηνευόμενο είναι μάλλον άχρωμη οπτικά, αλλά με αρκετά καλά υλικά, ειδικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, και καλή συναρμογή. Η θέση οδήγησης είναι σωστή. Όπως θα περίμενες από ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο είναι δεόντως ψηλή, μπορεί να ρυθμιστεί σε πολλές κατευθύνσεις και όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στην πρέπουσα απόσταση από τον οδηγό. Οι φαρδιές πίσω κολόνες κόβουν έναν μέρος της ορατότητας, αλλά μπορείς να «ψωνίσεις» τα έξτρα συστήματα του park assist και της πανοραμικής κάμερας για να αμβλύνεις το μειονέκτημα.

Εμπρός υπάρχει άπλετος χώρος για δύο υψηλόσωμους ενηλίκους. Τα καθίσματα μάλιστα έχουν και πολύ καλή πλευρική στήριξη. Εξίσου καλοί είναι και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ακόμα κι αν τα καθίσματα δεν σύρονται εμπρός πίσω και η πλάτη τους δεν είναι ανακλινόμενη, όπως στο νέο Tiguan. Ο χώρος αποσκευών επίσης υπολείπεται του Tiguan, αλλά και πάλι μπορεί άνετα να φιλοξενήσει τις αποσκευές μιας οικογένειας. Η διάταξη μάλιστα του πορτμπαγκάζ είναι διώροφη, για να αποθηκεύεις πράγματα που δεν θέλεις να φαίνονται. Τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλούμενα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να παραγγείλεις σύστημα ανοίγματος και κλεισίματος της πέμπτης πόρτας, χτυπώντας ελαφρά το πόδι σου στον πίσω προφυλακτήρα, αν είσαι φορτωμένος με τσάντες.

Συμπερασματικά οι πρώτες εντυπώσεις είναι για το νέο Ateca είναι θετικές. Φαίνεται ότι η SEAT δημιούργησε ένα πρακτικό και όμορφο SUV, το οποίο έχει όλα τα φόντα να είναι και ένα από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση στην κατηγορία του. Περιμένουμε να οδηγήσουμε τις εκδόσεις με τους μικρότερου κυβισμού κινητήρες για να μπορέσουμε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Τι λέει το DRIVE
Μπορεί η SEAT να άργησε να μπει στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV αλλά το νέο Ateca πιστεύουμε ότι έχει όλα τα εχέγγυα για να έχει μια πολύ καλή εμπορική πορεία
Τιμή από € 18.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500 – 4.000 rpm, 34,6 kgm/1.750-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h Δ/Α
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 g/km
Διαστάσεις 4.363 x 1.841 x 1.601 mm
Βάρος 1.417 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube