Για να είμαστε ακριβείς δείχνει όπως ένα SUV, διότι το νέο 5008 δεν θα είναι ποτέ τετρακίνητο, σε καμία από τις εκδόσεις του.
Όποια κι αν είναι πάντως η κατηγορία στην οποία θέλει να το τοποθετήσει η Peugeot, ο πυρήνας της ύπαρξής του είναι οι τρεις σειρές καθισμάτων. Το νέο μεσαίο (προς μεγάλο) προσθιοκίνητο SUV της Peugeot θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στις αρχές του καλοκαιριού, με μία γκάμα κινητήρων που λίγο πολύ αντιστοιχεί σε αυτή του 3008. θα υπάρχουν δηλαδή δύο τούρμπο βενζινοκινητήρες ένας 1200άρης με 130 PS και ένας 1.6 με 165 και δύο ντίζελ BlueHDi ένας 1.600 cc με 100 και 120 PS και ένας 2λιτρος με 150 και 180 PS. Θα υπάρχουν επίσης διαθέσιμα, ανάλογα με την έκδοση δύο κιβώτια, χειροκίνητο και αυτόματο, αμφότερα έξι σχέσεων. Οι τιμές προφανώς αναμένεται να είναι αρκετά υψηλότερες από αυτές του 3008, πράγμα που σημαίνει ότι το νέο 5008 θα είναι ένα αρκετά ακριβό αυτοκίνητο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120
Για να αντισταθμίσει το κενό της τετρακίνησης η Peugeot θα έχει διαθέσιμο και στο 5008 το σύστημα αυξημένης πρόσφυσης Advanced Grip Control, με οδηγικά προγράμματα για διαφορετικές οδηγικές συνθήκες (άμμος, λάσπη, χιόνι), το οποίο πάει πακέτο με τα λάστιχα μικτών συνθηκών Continental ContiCrossContact.
Προφανώς υπάρχουν μεγαλύτερα και πιο ακριβά οικογενειακά που μπορεί κανείς να αγοράσει, έτσι το νέο 5008 θα έπρεπε να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στις σχετικά συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και την καλή εκμετάλλευση χώρων. Και σε αυτό τον τομέα τα καταφέρνει αρκετά καλά. Και στις τρεις ανεξάρτητες σειρές καθισμάτων υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος για τα πόδια, απότοκο της αύξησης του μεταξονίου κατά 16,5 πόντους.
Κάθε κάθισμα είναι ξεχωριστό και διπλώνει, σύρεται ή ανακλίνεται σε διάφορες θέσεις. Επίσης κάθε κάθισμα της δεύτερης σειράς έχει ISOFIX για παιδικό καθισματάκι. Ωστόσο τα ίδια τα καθίσματα είναι μάλλον σκληρά, με κοντό έδρανο. Επίσης ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών μειώνεται σημαντικά, αν παραγγείλεις το αυτοκίνητο με την πανοραμική γυάλινη οροφή.
Η 3η σειρά καθισμάτων στην πραγματικότητα δεν είναι κατάλληλη για ενήλικες επιβάτες. Αυτό δε σημαίνει ότι ότι δεν είναι χρήσιμη για τέτοιου είδους οικογενειακό αυτοκίνητο. Τα καθίσματα είναι πολύ εύκολα στην αναδίπλωση και μπορούν να αφαιρεθούν εντελώς, απελευθερώνοντας μέχρι και 1000 λίτρα διαθέσιμου χώρου στο πορτμπαγκάζ. Από την άλλη τα καθίσματα της 3ης σειράς δεν έχουν υποδοχές για παιδικά καθισματάκια. Την ίδια μάλιστα έλλειψη παρατηρήσαμε και στο κάθισμα του συνοδηγού. Επομένως αν είστε πολύτεκνος και θέλατε το 5008 γι αυτό το σκοπό, δεν είναι και τόσο εύκολο, όσο νομίζατε.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Peugeot 3008 1.2 PureTech 130
Η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου 5008 είναι παρόμοια με του 3008, με λίγο πιο πολυτελή αύρα. Τα υλικά φαίνονται να είναι εξαιρετικής ποιότητας, το ίδιο και η συναρμογή τους. Ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και είναι ευκρινής, με εξαιρετικά γραφικά και πολλή πληροφόρηση. Η διάταξη του i-Cockpit με το πολυγωνικό μικρό τιμόνι να βρίσκεται κάτω από τον πίνακα οργάνων, ξενίζει αρχικά, ωστόσο σύντομα εξοικειώνεσαι. Στο κέντρο κυριαρχεί και εδώ η μεγάλη οθόνη αφής που φιλοξενεί όλα τα λειτουργικά συστήματα του αυτοκινήτου, τα συστήματα συνδεσιμότητας και την πλοήγηση.
Στο δρόμο το 5008 είναι ικανό, ασφαλές και άνετο στις περισσότερες περιπτώσεις. Η ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει μια αφράτη και ήσυχη απόσβεση, τουλάχιστον όσο η επιφάνεια είναι σχετικά ομαλή. Ωστόσο σε μεγάλη ταχύτητα και όπου ο δρόμος κάνει κάποιου είδους κυματισμό το 5008 έχει την τάση να πλέει. Επιπλέον σε πιο κοφτερές ανωμαλίες η ανάρτηση τερματίζει εύκολα και με κάποιο θόρυβο. Σε δρόμους με στροφές το νέο 5008, παρά τον όγκο του, είναι ακριβές και ισορροπημένο. Θα θέλαμε το τιμόνι να είναι λιγότερο γρήγορο και με πιο ήπια επαναφορά. Θα θέλαμε επίσης να έχει λίγο περισσότερο βάρος, αν και έτσι βολεύει αρκετά μέσα στην πόλη.
Ο 2λιτρος BlueHDi που οδηγήσαμε στην παρουσίαση ταιριάζει καλά με τον χαρακτήρα του 5008. Είναι μάλιστα σαφώς πιο ραφιναρισμένος και αποδοτικός από τον 1600άρη ντίζελ, που έχουμε οδηγήσει στο 3008. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με το οποίο συνδυαζόταν εδώ, έχει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση. Η απόκριση του κινητήρα είναι καλή και ελαστική από τις χαμηλές κιόλας στροφές. Όταν πατήσεις το κουμπί Sport η απόκριση γίνεται σαφώς πιο ζωηρή και ο ήχος λίγο πιο άγριος, αλλά θα θέλαμε να μην είναι τόσο απότομη η απόκριση στο γκάζι από τα πρώτα κιόλας εκατοστά πίεσης.
Το νέο 5008 είναι κατ’ αρχάς ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο έξω και μέσα. Είναι επίσης και απολύτως μέσα στο πνεύμα της εποχής και της κατηγορίας του, ειδικά με τον 2λιτρο ντίζελ κινητήρα. Υπάρχουν βεβαίως και κάποια αρνητικά στοιχεία. Όχι τόσο η έλλειψη τετρακίνησης, όσο η παράδοξη (για Peugeot ειδικά) πλαδαρότητα της ανάρτησης. Παρόλα αυτά είναι αρκετά πρακτικό, πλούσια εξοπλισμένο, ξεχωριστό εμφανισιακά και σίγουρα θα αποτελέσει έναν πολύ υπολογίσιμο αντίπαλο στην κατηγορία των Renault Grand Scenic, Skoda Kodiaq και BMW 2 Series Gran Tourer. Τουλάχιστον οι οικογενειάρχες θα μπορούν πλέον να ταξιδεύουν με πολύ μεγαλύτερη άνεση και στιλ απ’ ότι πριν από μία 3ετία.
Τι λέει το DRIVE
Το νέο 5008 είναι ένα πολύ όμορφο πολυμορφικό με τη μορφή crossover. Μπορεί να μην είναι το πιο οδηγοκεντρικό Peugeot ου έχει γίνει αλλά διαχειρίζεται σωστά τους εσωτερικούς χώρους, έχει πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και σίγουρα θα αποτελέσει μια καλή εναλλακτική στην κατηγορία
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/4.000 rpm, 37,7 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6”
Τελική ταχύτητα 206 km/h
Μέση κατανάλωση 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 1318 g/km
Διαστάσεις 4.641 x 1.844 x 1.646 mm
Χώρος αποσκευών 780 lt (χωρίς την 3η σειρά καθισμάτων)
Βάρος 1.565 kg
Τιμές κατασκευαστή