Τετρακίνητα Qashqai δεν υπήρχαν για οδήγηση στην παρουσίαση του νέου μοντέλου, στη Μαδρίτη. Υπήρχαν όμως αυτόματα, που συνδυάζονται και αυτά με τον ισχυρότερο πετρελαιοκινητήρα 1.6 dCi.
Το κιβώτιο των αυτόματων Qashqai δεν είναι συμβατικό, με επικυκλικά γρανάζια όπως αυτό των BMW, ούτε μηχανικό, διπλού συμπλέκτη, όπως εκείνο του Group VW. Είναι CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, όπως αυτά στα περισσότερα σκούτερ.
Το κακό με τα κιβώτια CVT είναι ότι, σε πλήρη επιτάχυνση, ο κινητήρας διατηρεί σταθερά ψηλές στροφές, κάνοντας θόρυβο και δίνοντας μια αφύσικη αίσθηση στον οδηγό. Γι’ αυτό και οι Ιάπωνες της Nissan και της Honda είχαν εδώ και χρόνια εφοδιάσει τα CVT τους και με ένα χειροκίνητο πρόγραμμα λειτουργίας, με 6 προεπιλεγμένες σχέσεις που τις άλλαζες σειριακά.
Στο νέο Qashqai, η Nissan προχωράει την ιδέα ένα βήμα παραπάνω, προσομοιώνοντας τις 6 σχέσεις και στην αυτόματη λειτουργία.
Το νέο κιβώτιο, με την επωνυμία Xtronic, είναι βασικά ένα CVT που στην επιτάχυνση προσομοιώνει τη λειτουργία ενός συμβατικού αυτόματου 6 σχέσεων. Νιώθεις δηλαδή τις στροφές του κινητήρα να ανεβοκατεβαίνουν κανονικά με κάθε αλλαγή σχέσης. Στη χαλαρή οδήγηση όμως η παροχή της δύναμης έχει την ομαλότητα ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Τα καλύτερα από δύο κόσμους, όπως θα έλεγαν κι οι Αγγλοσάξονες.
Η προσομοίωση είναι τόσο πετυχημένη, που κάποιος που δεν ξέρει σίγουρα θα πιστέψει πως το Qashqai έχει συμβατικό αυτόματο κιβώτιο.
Οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα λίγο αμβλυμένες, όμως το καίριο ερώτημα είναι αν και πόσο θυσιάζεται η θεωρητική απόδοση του κιβωτίου CVT για χάρη της αίσθησης. Μάλλον όχι πολύ, αφού η μέση τυποποιημένη κατανάλωση του Qashqai 1.6 dCi CVT είναι μόνο 0,2 lt/100km μεγαλύτερη από εκείνη της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο, και οι εκπομπές CO2 είναι αυξημένες κατά μόλις 4 gr/km.
Κατά τα άλλα, ο 1.6 ντίζελ είναι όπως τον ξέρουμε, δυνατός και πολιτισμένος, ίσως ο κορυφαίος στην αγορά σήμερα. Ταιριάζει απόλυτα στο νέο, πολύ αναβαθμισμένο Qashqai, συνθέτοντας ένα upmarket σύνολο που θα έλεγες ότι ανήκει στην πιο πάνω κατηγορία.
Τι λέει το DRIVE
Το νέο κιβώτιο CVT δίνει την αίσθηση συνηθισμένου αυτόματου στην επιτάχυνση, αναδεικνύοντας τον πολιτισμένο χαρακτήρα του πιο δυνατού κινητήρα ντίζελ.
Τιμή από €23.170 (με απόσυρση και την προσφορά της αντιπροσωπείας)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, τουρμποντίζελ άμεσου ψεκασμού common-rail, 130 PS/4.000 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο CVT με προσομοίωση 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1”
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 4,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Διαστάσεις 4.377 x 1.806 x 1.590 mm
Βάρος 1.461 kg
Στοιχεία κατασκευαστή