Αυτή είναι η μόνη βενζινοκίνητη έκδοση στο λανσάρισμα του νέου Qashqai. Ο 1.2 DIG-T αποδίδει λίγο μεγαλύτερη ιπποδύναμη και σημαντικά μεγαλύτερη ροπή από τον ατμοσφαιρικό 1.6 του προηγούμενου μοντέλου. Αναμενόμενα λοιπόν εκτιμάται ότι θα είναι η πιο δημοφιλής έκδοση στην Ευρώπη.
Το νέο 1.2 έχει επίσης μικρότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων από το μοντέλο που αντικαθιστά: 5,6 lt/100km και 129 g/km αντί 6,2 lt/100km και 144 g/km.
Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις, το Qashqai 1.2 DIG-T έχει στάνταρ σύστημα stop/start και «έξυπνο» εναλλάκτη, αλλά προσφέρεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Όσοι θέλουν αυτόματο ή τετρακίνητο Qashqai θα πρέπει να το πάρουν με κινητήρα 1.6 ντίζελ.
Επίσης, όπως όλες οι προσθιοκίνητες εκδόσεις του νέου Qashqai 2014, το 1.2 DIG-T έχει εμπρός ανάρτηση τύπου McPherson και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Τα αμορτισέρ είναι και εδώ διπλού εμβόλου, για καλύτερο έλεγχο και άνεση, και το σύστημα διεύθυνσης έχει επανασχεδιαστεί.
Το Nissan Qashqai δεύτερης γενιάς είναι 47mm μακρύτερο, 20mm φαρδύτερο και 15mm χαμηλότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Είναι αναμφισβήτητα πιο όμορφο, χωρίς να χάνει σε πρακτικότητα – αν και δεν προσφέρεται πλέον 7θέσια έκδοση.
Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 20 λίτρα στα 430 και το δάπεδό του μπορεί να τοποθετηθεί σε πολλές θέσεις, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Η καμπίνα των επιβατών δείχνει σαφώς πιο πλούσια και ποιοτική από πριν και η έκδοση Tekna που δοκιμάσαμε έχει όλα τα έξτρα, δικαιολογώντας τη σχετικά υψηλή τιμή της.
Πώς είναι στην οδήγηση;
Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος και χαλαρωτικός. Κάποιοι μπορεί να δείξουν (ακόμη) δυσπιστία απέναντι σε ένα μεγαλούτσικο crossover με κινητήρα μόλις 1.200 κυβικών, όμως αποτελεί έναν υπεράξιο αντικαταστάτη του παλιού ατμοσφαιρικού 1.6.
Τις επιδόσεις δεν θα τις έλεγες σπινθηροβόλες: η Nissan δίνει 11,3” για το 0-100 km/h, όσο για την τελική των 185 km/h είναι μάλλον ακαδημαϊκή σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Οι επιταχύνσεις από στάση είναι ζωηρές και το αυτοκίνητο δείχνει ζωντανό μέσα και γύρω από την πόλη, χάρη στη ροπή που κορυφώνεται χαμηλά, στις 2.000 rpm, και δεν πέφτει πριν τις 4.000 rpm.
Εκεί που το 1.2 DIG-T πραγματικά εντυπωσιάζει είναι στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Στα 120 km/h ο κινητήρας είναι αξιοσημείωτα αθόρυβος. Και παρότι ακούς κάποιο θόρυβο από τον άνεμο και το δρόμο, το αυτοκίνητο είναι πιο ήσυχο από πολλά μοντέλα της πιο πάνω κατηγορίας.
Η σχετική έλλειψη δύναμης γίνεται αισθητή στα προσπεράσματα. Αν και ο κινητήρας ανεβάζει στροφές χωρίς κόπο, χρειάζεται να προετοιμάσεις προσεκτικά την κίνησή σου για να την ολοκληρώσεις με ασφάλεια.
Το Qashqai έχει, όπως είπαμε, έξυπνα αμορτισέρ διπλού εμβόλου που παρέχουν πρώτης τάξεως έλεγχο του αμαξώματος ενώ ταυτόχρονα απορροφούν τις ανωμαλίες μικρού και μεγάλου μήκους κύματος.
Το Qashqai έχει στάνταρ σύστημα Chassis Control και δείχνει σταθερό στις στροφές. Οι συνιστώσες του συστήματος εντείνουν αυτό το αίσθημα ασφάλειας: το Active Trace Control φρενάρει τον εσωτερικό τροχό και το Active Ride Control ανιχνεύει τις ανωμαλίες μεγάλου μήκους κύματος, που μπορεί να επηρεάσουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, και φρενάρει αντίστοιχα τους τροχούς.
Στα υπόλοιπα το Qashqai 1.2 είναι όπως τα άλλα: ευρύχωρο, με ποιοτικά πολύ βελτιωμένο εσωτερικό, καλό χώρο αποσκευών και πλήρη εξοπλισμό.
Να το αγοράσω;
Εξαρτάται από το πού θα το χρησιμοποιείς τον περισσότερο καιρό. Αυτό το νέο Qashqai είναι αναμφισβήτητα ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο σε όλους τους πρακτικούς τομείς που ενδιαφέρουν τους περισσότερους οδηγούς. Και ο μικρότερος κινητήρας της γκάμας είναι ραφιναρισμένος και με χαμηλό κόστος χρήσης.
Tο νέο Qashqai 1.2 διατίθεται στην ελληνική αγορά στην ίδια πρακτικά τιμή με το VW Golf 1.2 TSI 105PS. H Nissan όμως προβλέπει ότι θα έχει χαμηλότερο κόστος συντήρησης και κίνησης.
Για όσους κινούνται στην πόλη, λοιπόν, το Qashqai 1.2 DIG-T μπορεί να είναι το καλύτερο μοντέλο της γκάμας, με τη ζωντάνια του στο σταμάτα-ξεκίνα. Όσοι όμως κινούνται σε επαρχιακούς δρόμους και συναντούν συχνά μεγάλες κλίσεις, μπορεί να μη μείνουν ικανοποιημένοι.
Οι πρώτες παραδόσεις του νέου Qashqai στην Ελλάδα θα γίνουν μέσα στο Μάρτιο.
Τι λέει το DRIVE
Εξελιγμένο και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με εξαιρετική απόδοση σε όλους τους ουσιώδεις τομείς. Ζωντανό στην πόλη, αλλά ο μικρός κινητήρας μπορεί να δυσκολευτεί με φορτίο και σε απαιτητικούς δρόμους.
Τιμή από €17.150 (με απόσυρση και την προσφορά της αντιπροσωπείας)
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 16v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.000 rpm, 19,4 kgm/2.000-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3”
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 gr/km
Διαστάσεις 4.377 x 1.806 x 1.590 mm
Βάρος 1.318 kg
Στοιχεία κατασκευαστή