Οδηγούμε το νέο Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 PS

Οδηγούμε το νέο Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 PS

Δοκιμάζουμε το κατ' εξοχήν κοικογενειακό αυτοκίνητο που με τη «σωστή» μεταχείριση μεταμορφώνεται σε (σχεδόν) σπορ

Εξωτερικά, η ευθυγράμμιση με την εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα που έχουμε γνωρίσει στα καινούργια Fiesta και Mondeo ήταν επιβεβλημένη.

Αυτό σημαίνει χαμηλότερο και φαρδύτερο αμάξωμα, νέο ανάγλυφο καπό, νέο εμπρός προφυλακτήρα, λεπτότερους προβολείς και τη νέα εταιρική μάσκα που θυμίζει... Aston Martin. Στο πίσω μέρος, οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στη νέα πίσω πόρτα και τα λεπτότερα φανάρια.

Στο εσωτερικό, το ανανεωμένο Focus έχει απλούστερη διάταξη, εργονομία πιο φιλική στο χρήστη, δηλαδή λιγότερα χειριστήρια στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα. Βελτιωμένη είναι και η πρακτικότητα, με νέο συρόμενο υποβραχιόνιο και ποτηροθήκες. Ακόμα περισσότερο βελτιωμένη όμως είναι η ποιότητα των πλαστικών, όπως και η συναρμογή τους. Οι μοκέτες είναι παχύτερες, τα κρύσταλλα πιο χοντρά και ο κινητήρας ακούγεται με χαμηλότερη ένταση και πιο φιλικό προς το αυτί τόνο.

Το νέο Focus είναι και το πρώτο μοντέλο της Ford στην Ευρώπη στο οποίο θα προσφέρεται το προηγμένο σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2, με έγχρωμη οθόνη αφής 8” και προηγμένο φωνητικό έλεγχο για ευκολότερη πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, κλιματισμού και στα συμβατά κινητά τηλέφωνα. Με το SYNC 2, οι οδηγοί μπορούν να εισάγουν προορισμούς με μια μόνο φωνητική εντολή και να ζητούν αναπαραγωγή μουσικών κομματιών της αρεσκείας τους.

Το νέο Focus θα έχει συνολικά 12 διαθέσιμα μοτέρ, μια από τις μεγαλύτερες γκάμες στην κατηγορία. Δυστυχώς στο λανσάρισμά του στην Ισπανία είχαμε στη διάθεσή μας μόνο την «καλή» έκδοση του νέου 4κύλινδρου 1.5 EcoBoost με απόδοση 182 PS. Ο εν λόγω κινητήρας υιοθετεί τις τεχνολογίες που λανσάρισε ο 1.0 EcoBoost, όπως η νέα σχεδίαση κυλινδροκεφαλής με βελτιωμένη ψύξη και ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, και οι μειώσεις βάρους και τριβών των εσωτερικών και εξωτερικών εξαρτημάτων, για πιο οικονομική, πολιτισμένη και εύστροφη λειτουργία.

Αυτό που διαπιστώσαμε από τα πρώτα χιλιόμετρα ήταν η γραμμικότητά του, με εξαίρεση μια μικρή δυσφορία στις (πολύ) χαμηλές στροφές. Η απόδοσή του είναι σταθερή σχεδόν μέχρι τον κόφτη και δεν αντιλαμβάνεσαι ακριβώς τη δύναμη. Μέχρι που δυσπιστείς κιόλας, ώσπου να πέσει το μάτι στο ταχύμετρο και να καταπιείς τη γλώσσα σου. Επίσης μας άρεσε και ο μεστός και στακάτος ήχος του. Επιφυλασσόμαστε να το μετρήσουμε στη χώρα μας, για πιο ασφαλή και αναλυτικά συμπεράσματα.

Η Ford φρόντισε να το βελτιώσει και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Πιο συγκεκριμένα έχει αυξηθεί η ακαμψία του μπροστινού συστήματος, έχει αλλάξει η γεωμετρία της ανάρτησης, τα σινεμπλόκ είναι πιο σφιχτά και η απόσβεσητων αμορτισέρ βελτιωμένη. Αλλαγές έγιναν και στο λογισμικό της ηλεκτρικής κρεμαγέρας προκειμένου να γίνει πιο άμεση, αλλά ταυτόχρονα να περνά λιγότερους κραδασμούς.

Όλα αυτά έχουν σε μεγάλο βαθμό περάσει στο δρόμο. Μόνο για την αίσθηση του τιμονιού διατηρούμε επιφυλάξεις. Έχει μεν σωστό βάρος και ομαλή επαναφορά, ταυτόχρονα όμως πάσχει από πληροφόρηση για τη θέση και τη γωνία των εμπρός τροχών. Αυτό βέβαια δεν εμποδίζει το Focus να κερδίσει επάξια τον τίτλο του πιο συμμετοχικού αυτοκινήτου της κατηγορίας (μαζί με το Renault Mégane).

Η επιτυχία του έγκειται στο ότι ενώ σε απομονώνει από ενοχλητικούς περισπασμούςμε εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, ταυτόχρονα είναι εξαίσια συμμετοχικό. Το Focus τοποθετείται με άνεση και αταραξία και να περνάει από το εξαίσιο και τεχνικό στροφιλίκι ανάμεσα σε Μάλαγα και Γρανάδα, με εξοντωτικούς ρυθμούς σε καθησυχαστικό εντούτοις τόνο.

Αυτό είναι που απαλύνει και κάποια εγγενή μειονεκτήματα, όπως ο μέτριος χώρος για τους πίσω επιβάτες, αλλά και τις αποσκευές.

Θα θέλαμε να έχουμε και μια πιο ακριβή πληροφόρηση για τις τιμές, αλλά θα πρέπει να κάνουμε υπομονή μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου. Η διπλωματική απάντηση που λάβαμε ήταν πως η αναλογία τιμής/εξοπλισμού θα είναι σαφώς καλύτερη από αυτή του απερχόμενου μοντέλου.

Τι λέει το DRIVE
Μας αρέσουν τα οικογενειακά που με τη «σωστή» μεταχείριση μεταμορφώνονται σε (σχεδόν) σπορ. To Focus ανήκει σε αυτή την κατηγορία και ταυτόχρονα έχει εκλεπτυνθεί, έχει «συνδεθεί» και απλοποιήσει τις λειτουργίες του. Σύμφωνοι, δεν έχει αποκτήσει και καλύτερους χώρους, είναι όμως ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό και κάτι ακόμα…
Τιμή από € 22.000 (εκτιμώμενη, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 82 PS/6.000 rpm, 24,5 kgm/1.600-5.000 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
Τελική ταχύτητα 224km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 g/km
Διαστάσεις 4.358 x 1.823484 x 1.
Βάρος 1.325 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube