Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf

Κάποιοι «πουλάνε» το διαφορετικό του πράγματος. Η VW κάνει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο mainstream επιλογή.

Σχεδιαστικά το e-Golf διαφοροποιείται ελάχιστα από τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα το ξεχωρίσεις από τις ειδικές αεροδυναμικές ζάντες, ντυμένες με λάστιχα χαμηλής αντίστασης κύλισης και τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα «C» στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα. Υπάρχει μια σημειολογία πίσω από αυτή την επιλογή.

Για την VW η ηλεκτρική ενέργεια δεν είναι εκκεντρική επιλογή, μόδα ή έκφραση lifestyle. Είναι μια απολύτως συμβατική εναλλακτική στη βενζίνη, στο ντίζελ, στο CNG και στα άλλα καύσιμα. Η φιλοσοφία της VW είναι να φέρνει στην αγορά τεχνολογία που μπορεί εύκολα και φθηνά να παραχθεί σε μεγάλο όγκο. Το βασισμένο στην πλατφόρμα MQB e-Golf παράγεται στην ίδια ακριβώς γραμμή παραγωγής με τις συμβατικές εκδόσεις.

Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 115 PS και ροπή 27,5 kgm. Βρίσκεται φυσικά μπροστά, ενώ οι μπαταρίες, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά VW είναι τοποθετημένες μεταξύ των δύο αξόνων και κατά το δυνατόν χαμηλότερα για καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Οι μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου, ζυγίζουν 318 kg και είναι χωρητικότητας 24,2 kWh. Η θερμότητα που εκλύουν κατά τη φόρτιση και αποφόρτισή τους χρησιμοποιείται για τη θέρμανση της καμπίνας. Ο χώρος αποσκευών έχει περιοριστεί κατά 38 lt σε σχέση με τις στάνταρ εκδόσεις, και αυτός είναι ο μόνος συμβιβασμός που σου ζητάει το e-Golf.

Κατά τα άλλα, είναι ένα Golf που δεν θα ξενίσει οποιονδήποτε βρεθεί στην καμπίνα ή πίσω από το τιμόνι του. Κάτι που δεν ισχύει απόλυτα για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν φτάσει στην παραγωγή.

Χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η επιβράδυνση όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι από το «γκάζι», προκειμένου να φορτιστούν οι μπαταρίες. Είναι τόσο έντονη που σπάνια χρειάζεται να πατάς το φρένο, ειδικά μέσα στην πόλη. Απαιτεί όμως και εξοικείωση.

Στο e-Golf υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές ρυθμίσεις για αυτή την φάση. Στην πρώτη απλώς κάνει coasting όταν αφήνεις στο γκάζι, ενώ στην τέταρτη επιβραδύνει μέχρι 0,3 g, αρκετά δυνατά δηλαδή έτσι ώστε να μην χρειάζεται να πατάς φρένο στο 90% των περιπτώσεων εντός πόλης. Στις πρώτες δύο ρυθμίσεις, η οδηγική εμπειρία δεν διαφέρει καθόλου από αυτή ενός συμβατικού αυτόματου Golf, κάτι που σαφώς θα εκτιμήσει ο καθημερινός οδηγός.

Υπάρχουν επίσης τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας που επηρεάζουν το λόγο επιδόσεων/οικονομίας. Στη βασική ρύθμιση, η επιτάχυνση 0-100 km/h είναι 10,4 sec, η τελική 140 km/h και η απόκριση στο πεντάλ ακαριαία. Στην ρύθμιση Eco, η απόκριση στο γκάζι χαλαρώνει και η τελική περιορίζεται στα 115 km/h, ενώ στο Eco+ πέφτει στα 90 km/h, απενεργοποιείται ο κλιματισμός και ο κινητήρας αποκρίνεται ράθυμα. Βελτιώνεται όμως θεαματικά η αυτονομία. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 130 ως 190 km.

Κινηθήκαμε αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον και περιφερειακές οδούς, όπου πετύχαμε εύκολα ένα νούμερο κοντά στα 160 km. Επίδοση που επετεύχθη χρησιμοποιώντας και τα τρία προγράμματα λειτουργίας ανάλογα με τις συνθήκες, με σβέλτο ρυθμό και χωρίς ιδιαίτερο άγχος για τη χρήση του γκαζιού.

Η επιτάχυνση είναι από ικανοποιητική ως εντυπωσιακή, και εκπλαγήκαμε ευχάριστα όταν διαπιστώσαμε ότι μερικές δυνατές επιταχύνσεις κάποιων εκατοντάδων μέτρων δεν τιμωρούνται με αυτόματη αφαίρεση δεκάδων χιλιομέτρων από την ένδειξη της αυτονομίας.

Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το βάρος των 1.510 kg, ενώ τα παραπανίσια κιλά των μπαταριών δεν φαίνεται να επηρεάζουν σοβαρά την οδική συμπεριφορά. Τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με την απόσβεση που παραμένει αφράτη. Δεν στρίψαμε, οπότε επιφυλασσόμαστε για τα περαιτέρω. 

Για τη φόρτιση στο 100% σε συμβατική πρίζα χρειάζονται 13 ώρες ή οκτώ ώρες με το ειδικό wall mount της VW. Ένας ταχυφορτιστής φορτίζει την μπαταρία στο 80% σε 30 μόλις λεπτά.

Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα προς το τέλος του χρόνου. Η τιμή ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί από την ελληνική αντιπροσωπεία, αλλά εκτιμούμε ότι θα είναι κάτω από τις €40.000.

Τι λέει το DRIVE
Πραγματική αυτονομία 160+ χιλιομέτρων που δεν επηρεάζεται σημαντικά από τον τρόπο οδήγησης σε ένα κατά τα άλλα κανονικό Golf, με ό,τι καλό αυτό συνεπάγεται.
Τιμή από €34.900 (Γερμανία)
Τεχνολογία Ηλεκτρικός κινητήρας, 115 PS, 27,5 kgm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60
km/h 4,2”
0-100 km/h 10,4”
Τελική ταχύτητα 140 km/h
Αυτονομία 130 - 190 km
Εκπομπές CO2 0 gr/km
Διαστάσεις 4.254 x 1.799 x 1.453 mm
Βάρος 1.510 kg
*Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube