Δοκιμάζουμε την Porsche 911 Carrera 4 GTS

Δοκιμάζουμε την Porsche 911 Carrera 4 GTS

Πατώντας με σιγουριά στο σκοινί που ενώνει τις Carrera 4S με την Turbo, η Porsche 911 Carrera 4 GTS είναι μια άσκηση που αποδεικνύει πως εάν ξέρεις τον τρόπο, όλα γίνονται.

Οι Porsche της οικογένειας GTS είχαν πάντα µια ιδιαίτερη γοητεία. Μια γοητεία την οποία ασκούσαν σχεδόν αδιόρατες αλλαγές στα µηχανικά µέρη. Ταυτόχρονα όµως κατευθυνόµενες απόλυτα στον στόχο τους και επαρκώς σηµαντικές για να τονώσουν την εικόνα των εκδόσεων S µε στοιχεία από τις Turbo και τις GT.

Μέχρι βέβαια εκείνο ακριβώς το σηµείο που δεν αλλοιώνεται ούτε χιλιοστό από τη µοναδική ικανότητα του αυτοκινήτου να είναι απολαυστικό όσο και απόλυτα χρηστικό στην καθηµερινότητα.

Στο σωστό µέρος, τη σωστή στιγµή
Έτυχε να βρίσκοµαι εκεί ακριβώς που έπρεπε όταν ακριβώς έπρεπε. Έτσι το όνοµά µου γράφτηκε δίπλα στο αυτοκίνητο που ήθελε περισσότερο κάθε ένας από τους εκλεκτούς συναδέλφους µε τους οποίους συνταξιδέψαµε στη Στουτγάρδη, στο πλαίσιο τριήµερης αποστολής της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ.

Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, χάζευα τις λεπτοµέρειες που διαφοροποιούν την 911 Carrera 4 GTS από τις υπόλοιπες 911: Σκούρα φώτα, satin black χρώµα στο χείλος στο εµπρός σπόιλερ, τις υπέροχες µονοµπούλονες ζάντες, στη γρίλια εξαερισµού επάνω από το µοτέρ και τους λογότυπους, µε κερασάκι το πακέτο Sport Design.

Αφήνοντας το κορµί να βρεθεί στην αγκαλιά του Sports Seat Plus που ρυθµίζεται ηλεκτρικά και στηρίζει τέλεια, το µάτι αναζήτησε τα paddles πίσω από το τιµόνι που έχει διάµετρο µόλις 360 mm και την υπέροχη επένδυση Race-Tex. Έλειπαν… Κάτι που σηµαίνει πως αντί για το εκπληκτικό 8άρι PDK, εδώ υπήρχε το -προαιρετικό- χειροκίνητο 7άρι. Για την περίσταση ο λεβιές είναι έναν πόντο πιο κοντός από των υπόλοιπων χειροκίνητων 911, για ακόµα µικρότερη διαδροµή. Και για να το εκφράσω όσο καλύτερα µπορώ, είναι σαν να έχει µαγνήτη για την παλάµη. Αρκεί να αλλάξεις µία φορά ταχύτητα και θα σε χτυπήσει ρεύµα -µε την καλή έννοια. Δεν µπορείς να πάρεις το χέρι από εκεί.

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Γι’ αυτή την αίσθηση του τέλειου κουµπώµατος µε µια ελάχιστη κίνηση του καρπού και τη σιγουριά της απόλυτης µηχανολογικής αρτιότητας, θα αντάλλαζα εύκολα τα 0,8” στα 0-100 km/h (4,1 αντί 3,3”) και το 1,1” στα 0-200 km/h (12,9 αντί για 11,8”) που δίνει το PDK.

Σε σχέση µε την Carrera 4S, η ισχύς κέρδισε 30 PS και ανέβηκε στους 480 PS ενώ η ροπή µόλις 20 Nm για να αγγίξει τα 570. Και η αλήθεια είναι πως δεν καταλαβαίνεις κάποια σοβαρή διαφορά µεταξύ των δύο µοντέλων, ωστόσο η γοητεία της Carrera 4 GTS δεν έχει σχέση µε την τόνωση των επιδόσεων. Έχει σχέση µε την σπορ, χαµηλωµένη κατά 10 mm ανάρτηση Porsche Active Suspension Management και µε τα ενεργά αµορτισέρ που προσαρµόζονται σε πραγµατικό χρόνο στις συνθήκες, προερχόµενα ουσιαστικά από την Turbo.

Όπως και οι υπόλοιπες 992, η Porsche 911 Carrera 4 GTS δεν είναι ένα απαιτητικό αυτοκίνητο έως τα 7/10. Από εκεί και πάνω χρειάζεται να ξέρεις πώς θα ζητήσεις την άδεια για να ξεκλειδώσεις όλα όσα έχει να σου δώσει.

Εννοείται πως εξακολουθούν να υπάρχουν τα βοηθητικά ελατήρια, προκειµένου τα κύρια να έχουν πάντα τάση και τα χαρακτηριστικά του rebound να µην αλλοιώνονται υπό καµία συνθήκη. Όσο για τις υπόλοιπες διαφορές, θεωρώ πως µια τις πιο χαρακτηριστικές έχει να κάνει µε την ηχητική εµπειρία. Η ηχοµόνωση του κινητήρα είναι επιτηδευµένα λιγότερη και ο στάνταρ εξοπλισµός περιλαµβάνει το σπορ σύστηµα εξάτµισης… Οπότε αυτό που ακούς είναι υπέροχο. Και φυσικά, χάρη στα ενεργά κλαπέτα µπορείς να αλλάζεις την έντασή του ανάλογα με τις ορέξεις σου.

Ενδιαφέρουσα πληροφορία είναι επίσης πως -σύμφωνα με την Porsche- μιλάμε για την πρώτη φορά που διατίθεται πακέτο «Lightweight» σε έκδοση GTS. Δεν είναι µόνο τα 25 kg που γλιτώνεις µε τα καθίσµατα από CFRP, τα ελαφρύτερα τζάµια, την ακόµα λιγότερη ηχοµόνωση, την µπαταρία (12,75 kg µόνο), καθώς και την αφαίρεση των πίσω θέσεων.

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Είναι πως το πακέτο συνοδεύεται από στάνταρ ενεργητική τετραδιεύθυνση, νέα αεροδυναµικά στοιχεία στο εµπρός µέρος του πατώµατος και νέο λογισµικό για την ενεργή πίσω πτέρυγα. Φτερό που αναπτύσσεται σε γωνία µεγαλύτερη κατά 4 µοίρες, για περισσότερη κατακόρυφη δύναµη στην υψηλή ταχύτητα.

Από µέσα
Όλα αυτά τα βιώνεις από µια τέλεια θέση οδήγησης και µε τη µαύρη επένδυση Race-Tex στα περισσότερα σηµεία επαφής να κερδίζει µόνο θετικά σχόλια. Όπως πάντα η αίσθηση της κορυφαίας απτής ποιότητας σε γεµίζει, ενώ το Sport Chrono Package είναι στάνταρ και περιλαµβάνει το Track Precision App, καθώς και ένδειξη θερµοκρασίας για τα λάστιχα. Η 911 Carrera 4 GTS δεν θέλει καθόλου να σου κρύψει πως µπορείς να τη χρησιµοποιείς και να την απολαµβάνεις κάθε µέρα χωρίς περιορισµούς, στο δρόµο και στην πίστα. Θέλει εσύ της δείχνεις την κατεύθυνση κι εκείνη να σε παίρνει από το χέρι για να σου δείξει τι µπορείτε να κάνετε µαζί.

Και σίγουρα θα κερδίσει την εµπιστοσύνη σου µε τον τρόπο της. Για παράδειγµα, η λειτουργία της τετρακίνησης µε τον πολύδισκο συµπλέκτη είναι ενδεικτική γι’ αυτό που έχουν καταφέρει στην Porsche εδώ και πολλά χρόνια. Χωρίς στα χαρτιά να µιλούν για ένα σύστηµα µοναδικό ως hardware, ο τρόπος που λειτουργεί και αποδίδει είναι σίγουρα µοναδικός. Και αυτός που κάνει τη διαφορά στο τέλος της ηµέρας, οπότε η πρόσφυση που αναπτύσσεται είναι ατελείωτη. 

Εάν του το ζητήσεις, το πίσω µέρος θα πάρει τη γωνία που θέλεις. Είτε µικρή είτε µεγάλη. Κι εάν µείνεις στο γκάζι αφήνοντας τους πανίσχυρους υπολογιστές των συστηµάτων να κάνουν τη δουλειά τους, τίποτα δε θα σε αγχώσει. Θα περάσεις άνεµος από παντού, βγαίνοντας από τη στροφή µε το τιµόνι ίσιο και τους 480 PS να εμφανίζονται αβίαστα όσο και αποτελεσµατικά. 

Μην µπερδευτείς όµως εκεί κάπου στις 5.000 rpm από την σαρωτική ροπή και πιστέψεις πως τα έχεις δει όλα. Έχει πολύ ακόµα ως τις 7.500 rpm του κόφτη και είναι κρίµα να το χάσεις. Ο µπόξερ ακούγεται άγριος, µε µεταλλικό γρέζι και οι δύο τουρµπίνες σφυρίζουν κάθε άλλο παρά αδιάφορα. Το εµπρός σύστηµα είναι διαβήτης και το τιµόνι σου µιλάει για να ξέρεις µε απόλυτη ακρίβεια τι γίνεται στον δρόµο. 

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Αυτό το αυτοκίνητο κατά βάση το οδηγείς κινώντας µόνο τους καρπούς. Τόσο για να στρίψεις όσο και για να αλλάξεις ταχύτητα. Με το προφίλ Sport, η ηλεκτρονική διαχείριση τσιµπάει αυτόµατα το γκάζι στα -χειροκίνητα, θυμίζω- κατεβάσµατα, έτσι ώστε εσύ να ασχολείσαι µόνο µε το πόσο δυνατά θα πατήσεις τα φρένα µε την απίστευτη δύναµη. Οι εµπρός δίσκοι των 408 mm (µεγαλύτεροι από το τιµόνι…) µε τις 6πίστονες δαγκάνες και οι πίσω των 380 mm (επίσης µεγαλύτεροι από το τιµόνι) µε τις 4πίστονες οριοθετούν την ορµή της 911 χωρίς να αφήνουν κάτι παραπάνω να ζητήσεις από το κεραµικό πακέτο. Πέρα δηλαδή από πολύ χαµηλότερο βάρος, περισσότερη αντοχή εάν συχνάζεις σε πίστες (οδήγησης) και ασφαλώς το φετίχ της κίτρινης δαγκάνας εάν το επιθυμείς.

Οπότε η µοναδική σου υποχρέωση είναι να φορτίσεις σωστά τη µουσούδα στην είσοδο και τότε δεν έχεις να φοβάσαι καθόλου την υποστροφή. Θα καταλάβεις αµέσως πως µπορείς να πατήσεις πολύ νωρίς βαθιά το γκάζι, επίσης χωρίς φόβο µήπως η ουρά σε προσπεράσει. Και όσο έχεις τα ηλεκτρονικά σε επιφυλακή δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα γενικά, ακόµα κι εάν δεν είσαι γκουρού της σπορ οδήγησης. Όπως και οι υπόλοιπες 992, η GTS δεν είναι ένα απαιτητικό αυτοκίνητο έως τα 7/10. Από εκεί και πάνω χρειάζεται να ξέρεις πώς θα ζητήσεις την άδεια για να ξεκλειδώσεις όλα όσα έχει να σου δώσει. Χωρίς όµως αυτό να σηµαίνει ότι θα σε αφήσει άλαλο από την τροµάρα εάν δεν τα υπολογίσεις όλα τέλεια.

Το τέλειο σπόρτσκαρ
Είναι από τις φορές που δυσκολεύοµαι να σκεφτώ κάτι περισσότερο που θα µπορούσα να ζητήσω από ένα αυτοκίνητο. Δεν είναι θέµα συστατικών, αλλά δοσολογίας. Η 911 Carrera 4 GTS έχει τα πάντα τόσο όσο. Έχει το κάτι παραπάνω από µια 4S οδηγικά, αλλά δεν της λείπει τίποτα από αυτά που την κάνουν το πιο ταλαντούχο καθηµερινό σπόρτσκαρ, µε κορυφαία τεχνολογία και ποιότητα από το άλφα µέχρι το ωµέγα. Μπορείς να περάσεις όλη σου τη ζωή µαζί της και να µη σε δυσκολέψει ούτε µια στιγµή, ενώ παράλληλα θα βελτιώνεις συνεχώς τα προσωπικά σου περάσματα στην πίστα. Αυτό θέλει ταλέντο για να το πετύχεις και στη γλώσσα της Porsche αυτό το ταλέντο λέγεται GTS… 


Τι λέει το DRIVE
Ευθυγραμμισμένη απόλυτα με αυτά που πρεσβεύει ο λογότυπος GTS, η αντίστοιχη 911 Carrera 4 είναι ένα επικό «καθημερινό» σπόρτσκαρ.
Τιμή Από €218.300
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 2.981 cc, f6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο, VarioCam Plus, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων
Απόδοση 480 PS/6.500 rpm, 570 Nm/2.300-5.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,1”
Τελική ταχύτητα 309 km/h
Μέση κατανάλωση 10,6-11,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2240-252 g/km
Διαστάσεις 4.533 x 1.852 x 1.303 mm
Βάρος 1.560 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube