Δοκιμάζουμε τη νέα Alfa Romeo Junior Veloce στο Balocco

Δοκιμάζουμε τη νέα Alfa Romeo Junior Veloce στο Balocco

Την περιεργαστήκαμε στατική και τώρα τη δοκιμάζουμε στο Balocco και στην κορυφαία ηλεκτρική έκδοση για να διαπιστώσουμε αν το «Cuore Sportivo» παραμένει ζωντανό και στην εποχή της πρίζας.

Ύστερα από αρκετά χρόνια η μιλανέζικη φίρμα επιστρέφει σε πιο mainstream κατηγορίες με την Alfa Romeo Junior.

Ένα μικρό μοντέλο που μπορεί εκ πρώτης όψεως να πηγαίνει κόντρα στην ιστορία της Casa del Biscione, αλλά από την άλλη, δείχνει την ικανότητα της να προσαρμόζεται στα «θέλω» της αγοράς και να τα ακολουθεί.

Πριν από περίπου ενάμιση μήνα είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά την Alfa Romeo Junior, στο σχεδιαστικό κέντρο Centro Stile των Ιταλών. Όπως είχαμε σημειώσει και τότε, το σημαντικότερο στοιχείο που αποκομίσαμε από το ταξίδι ήταν ο μεγάλος ενθουσιασμός των στελεχών για το νέο μοντέλο και ειδικότερα για την οδική συμπεριφορά του.

Η σύντομη και απολαυστική πρώτη οδηγική επαφή με την κορυφαία Alfa Romeo Junior Veloce έδειξε ότι το «Cuore Sportivo» θα συνεχίσει να ζει και στην ηλεκτρική εποχή

Alfa Romeo Junior Veloce

Στην επιστροφή μας στη βόρειο Ιταλία, με το βανάκι να περνά αυτή τη φορά την πύλη του Balocco, επανήλθαν στη μνήμη μας τα λόγια του υπεύθυνου προϊόντων της Alfa Romeo, Daniel Tiago Guzzafame, ο οποίος, στο ερώτημά μας αν ο ηλεκτρισμός συνάδει με το πνεύμα της Alfa Romeo, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι, «το DNA της μάρκας δεν αφορά μόνο τον κινητήρα. Είναι το συναίσθημα που σου δημιουργεί στο πρώτο αντίκρισμα, στην πρώτη βόλτα. Όσο αυτά μεταφέρονται στα νέα μοντέλα μας και εξακολουθούν να είναι fun-to-drive, τότε είναι άξιοι συνεχιστές της κληρονομιάς. Οδήγησα την Junior πριν από λίγες μέρες στο Balocco, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δοκιμών εξέλιξης και μπορώ με σιγουριά να πω ότι είναι απίθανη. Από τα αυτοκίνητα που σχηματίζουν ένα πλατύ χαμόγελο στο πρόσωπο σου όταν το οδηγήσεις».

Είχαμε σημειώσει τότε ότι θα διαπιστώσουμε τα λεγόμενά του μόλις βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της Junior. Και να που ήρθε η στιγμή. Και μάλιστα σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον: Τη θρυλική πίστα δοκιμών του Balocco.

Αυτή τη φορά όχι σε ένα μικρό κλειστό κομμάτι της, αλλά με φουλ πρόσβαση στους ειδικά διαμορφωμένους δρόμους και στην πίστα προδιαγραφών Formula 1. Τμήματα που τις τελευταίες δεκαετίες έχουν το ελεύθερο να το κάνουν μόνο οι τεχνικοί που επωμίζονται την εξέλιξη των ιταλικών μοντέλων του Ομίλου Stellantis -πλέον. Ποικιλόμορφοι και απαιτητικοί δρόμοι που μας επέτρεψαν να ανακαλύψουμε με ασφάλεια το όριο και τις αδυναμίες της κορυφαίας και αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης Veloce.

Alfa Romeo Junior Veloce

Το τι εστί Alfa Romeo Junior το αναλύσαμε ενδελεχώς την προηγούμενη φορά. Πρόκειται για ένα κόμπακτ μοντέλο που από κοντά δείχνει πολύ πιο όμορφο απ’ ό,τι στις φωτογραφίες και όχι τόσο SUV. Ειδικά στην έκδοση Veloce με τη χαμηλωμένη ανάρτηση που στέκεται άλλους 2,5 πόντους πιο κοντά στο έδαφος.

Με μήκος 4,17 m, πλάτος 1,78 και ύψος 1,5 m, η Junior αποτελεί τον διάδοχο των MiTo και Giullietta και είναι ένα μοντέλο που επαναφέρει την Alfa Romeo στις πιο μικρές και εμπορικές κατηγορίες. Στο καλοσμιλεμένο αμάξωμα αποτυπώνεται με μαεστρία το παρελθόν και το μέλλον της μιλανέζικης φίρμας, με κυριότερο χαρακτηριστικό που υποδηλώνει παράλληλα ότι με αυτό το μοντέλο ξεκινά μια νέα εποχή για τη μιλανέζικη φίρμα, το παραδοσιακό Scudetto. Ο τριγωνικός θυρεός που κοσμεί εδώ και δεκαετίες τη μάσκα κάθε Alfa Romeo, έχει μια νέα -σκαλιστή, θα λέγαμε- υλοποίηση, χωρίς το νίκελ του παρελθόντος.

Alfa Romeo Junior Veloce

Ο συνδυασμός του κλασικού με του μοντέρνου συνεχίζεται και στο εσωτερικό της Junior. Όπου ευτυχώς οι σχεδιαστές της Alfa Romeo δεν ακολούθησαν τη μίνιμαλ αισθητική που επικρατεί τελευταία, με οθόνες που εξέχουν. Τα υλικά είναι πολύ προσεγμένα, ιδίως στα σημεία που έρχεται συχνά σε επαφή ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες. Στα υπόλοιπα σημεία είναι σκληρά όπως στο σύνολο των B-SUV. Τα χειριστήρια είναι σε ιδανική θέση, σε μια οδηγοκεντρική διάταξη, με φυσικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και σε αυτή του δαπέδου, για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης ή τον έλεγχο του κλιματισμού και της έντασης του ηχοσυστήματος.

Στον πλήρως ψηφιακό και διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων των 10,25” προβάλλονται όλες οι πληροφορίες και οι ρυθμίσεις που αφορούν την οδήγηση. Η πληροφόρηση συμπληρώνεται από την οθόνη του infotainment που έχει διαγώνιο επίσης 10,25” και είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα και όχι εξέχοντας πάνω από το ταμπλό όπως συνηθίζεται.

Η θέση οδήγησης ακολουθεί τη σπορ φιλοσοφία της όλης κατασκευής και νιώθεις ένα με το αυτοκίνητο, ειδικά στην περίπτωση των εξαιρετικών μπάκετ της Sabelt που διέθεταν οι Veloce που οδηγήσαμε.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι απρόσμενα καλή για το μέγεθος του αυτοκινήτου, ενώ εκείνος για τις αποσκευές φτάνει στα 400 lt, διαθέτοντας όχι μόνο μεγάλη χωρητικότητα αλλά και πολύ εύκολη φόρτωση χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας. Πρακτικό είναι και το cable organizer, ένας ειδικός χώρος για την εύκολη αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης των ηλεκτρικών εκδόσεων κάτω από το καπό που απελευθερώνει χώρο στο πορτμπαγκάζ.

Alfa Romeo Junior Veloce

Όσον αφορά τα συστήματα κίνησης, η Junior όπως είναι γνωστό, θα είναι διαθέσιμη σε 100% ηλεκτρικές εκδόσεις αλλά και με θερμικό κινητήρα, όπως της επιτρέπει η πλατφόρμα CMP στην οποία βασίζεται, καλύπτοντας σύμφωνα με τους δημιουργούς της όλες τις ανάγκες.

Ξεκινώντας από τις θερμικές εκδόσεις, η πρώτη διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς και η δεύτερη με την ονομασία Q4 είναι τετρακίνητη και θα λανσαριστεί στην αγορά προς τα τέλη του έτους. Αμφότερες κινούνται από το 48βολτο σύστημα mild hybrid που γνωρίσαμε πρόσφατα και σε άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis. Αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα τούρμπο 1,2 lt, με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργία στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Με απόδοση 136 ίππους, συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Σε αυτό είναι ενσωματωμένος ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη με απόδοση 29 PS και 55 Nm, ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 0,9 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη).

Την γκάμα συμπληρώνουν δυο 100% ηλεκτρικές εκδόσεις που εφοδιάζονται με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας «Hybrid Synchronous» και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 54 kWh. Η βασική ηλεκτροκίνητη έκδοση αποδίδει 156 ίππους, ενώ η Veloce αποδείχθηκε τελικά ισχυρότερη απ’ όσο είχε αρχικά ανακοινωθεί (!) και τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους θα αποδίδουν 280 ίππους -40 PS περισσότερα- με τη ροπή να ανέρχεται στα αξιοσέβαστα 345 Nm.

Alfa Romeo Junior Veloce

Η συγκεκριμένη έκδοση που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο Balocco είναι η πιο σπορ της γκάμας και συνοδεύεται από πλήθος βελτιώσεων στον μηχανολογικό τομέα. Όπως πιο γρήγορο τιμόνι, χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 2,5 πόντους, σκληρότερες αντιστρεπτικές ράβδους, 20άρες ζάντες, ειδικά εξελιγμένα λάστιχα και τη νέα γενιά (Type D) του μηχανικού μπλοκέ διαφορικού Torsen. To τελευταίο είναι ελαφρύτερο και μικρότερο σε διαστάσεις και στην Junior, κάνει την παρθενική του εμφάνιση σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής. Τις βελτιώσεις ολοκληρώνουν τα μεγαλύτερα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους 380 mm εμπρός και μονομπλόκ 4πίστονες δαγκάνες εμπρός πίσω.

Όσον αφορά την αυτονομία των ηλεκτρικών Junior, η έκδοση των 156 ίππων προσφέρει σύμφωνα με την Alfa Romeo μέση αυτονομία 410 km κατά WLTP, ενώ σε αστικό περιβάλλον μπορεί να αγγίξει τα 590 km. Η φόρτιση με τη σειρά της υποστηρίζει έως 100 kW σε DC, κάτι που σημαίνει λιγότερο από 30’ για αναπλήρωση από το 20% στο 80% της ενέργειας.

Alfa Romeo Junior Veloce

Ας περάσουμε όμως στο ζουμί, που δεν είναι άλλο από τη συμπεριφορά της Junior Veloce στον δρόμο. Αν μας ζητούσατε να περιγράψουμε την απόδοσή της με δυο λέξεις, αυτές θα ήταν η «ομοιογένεια» και η «αποτελεσματικότητα». Αν και αμιγώς ηλεκτρική, δεν μοιάζει με κανένα άλλο γρήγορο ηλεκτρικό αυτοκίνητο απ’ όσα έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα.

Η κυριότερη διαφορά είναι ότι της λείπει η έκρηξη, το «μπαμ» που σε κολλάει στο κάθισμα μόλις σανιδώσεις το δεξί πεντάλ. Όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται, αυτό είναι και το χαρακτηριστικό που την κάνει τόσο ευχάριστη και απολαυστική στον δρόμο. Δεν της λείπει η δύναμη. Τουναντίον! Απλώς αυτή δεν έρχεται ακαριαία και ξεθυμαίνει αργότερα, όπως συμβαίνει στην πλειονότητα των ηλεκτρικών. Έρχεται γραμμικά και με μεγαλύτερη διάρκεια, θυμίζοντας περισσότερο θερμικό σύστημα κίνησης. Επιλογή που έγινε σκόπιμα, όπως μας εξήγησε ο υπεύθυνος δυναμικής εξέλιξης των Alfa Romeo, Domenico Bagnasco, και οφείλεται στο λογισμικό διαχείρισης του νέου ηλεκτροκινητήρα που εξελίχθηκε ειδικά για την Junior.

Το αποτέλεσμα είναι ένα ευκολοδήγητο γρήγορο αυτοκίνητο που ρυθμίζεις εύκολα την ταχύτητά του με το γκάζι, είτε κινείσαι χαλαρά είτε στο όριο στα κλειστά κομμάτια της πίστας F1 της Alfa Romeo μέσα στο Balocco. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να απονείμουμε τα εύσημα και στο εξαιρετικό μπλοκέ διαφορικό: Ακόμα και με το γκάζι στο πάτωμα στην έξοδο των κλειστών στροφών, περνά τη δύναμη στον δρόμο ομαλά, χωρίς να παλεύεις με το τιμόνι, επιτρέποντάς σου να επιταχύνεις δυνατά μέχρι την επόμενη καμπή.

Αναλογική είναι και η λειτουργία του πεντάλ του φρένου. Θυμίζοντας κι αυτό με τη σειρά του περισσότερο συμβατικό παρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η επιβραδυντική ικανότητα από τα τέσσερα δισκόφρενα είναι δυνατή και ανθεκτική στη σκληρή χρήση. Με την πέδηση να μην στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην επιβράδυνση που δημιουργεί ο μηχανισμός ανάκτησης ενέργειας από τον ηλεκτροκινητήρα. Το τελευταίο άλλωστε είναι μια επιλογή που μπορείς να απενεργοποιήσεις πλήρως στο πρόγραμμα Dynamic για ακόμα πιο «ρεαλιστική» σπορ οδήγηση.

Alfa Romeo Junior Veloce

Το άμεσο και ακριβές τιμόνι είναι αυτό που περιμένεις από μια κατασκευή που θέλει να λέγεται «σπορ», με την ανάρτηση να είναι αναμενόμενα λίγο σφιχτή για τις καθημερινές μετακινήσεις -δεν βοηθούν και οι 20άρες ζάντες στο αποτελεσματικό φιλτράρισμα των περισσότερων ανωμαλιών- αλλά πολύ αποτελεσματική στις διαδοχικές καμπές. Σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο, ο τρόπος που στρίβει η Veloce σε αφήνει με το στόμα ανοικτό, είτε πρόκειται για κλειστές στροφές είτε για ανοικτές καμπές με τριψήφιο νούμερο στο κοντέρ.

Σημαδεύεις την τροχιά σου με το ακριβές τιμόνι και νιώθεις το εμπρός μέρος να κολλάει στην άσφαλτο και το πίσω να ελαφρώνει ίσα ίσα για να σε βοηθήσεις να στρίψεις πιο γρήγορα. Ρυθμίζεις την τροχιά με το γκάζι κι εκεί που οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας θα υπέστρεφε δραματικά με τα ηλεκτρονικά σε παροξυσμό, στη Veloce βασίζεσαι άφοβα στο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Και δίνεις κι άλλο γκάζι από πολύ νωρίς στην έξοδο, με την Junior απλώς να κλείνει την τροχιά της και να επιταχύνει δυναμικά.

Alfa Romeo Junior Veloce

Η σύντομη, μα και απολαυστική πρώτη οδηγική επαφή με την κορυφαία έκδοση της Alfa Romeo Junior έδειξε ότι το «Cuore Sportivo» όχι μόνο θα συνεχίσει να ζει και στην ηλεκτρική εποχή, αλλά ότι το μιλανέζικο μικρό SUV έρχεται για να θέσει νέα δεδομένα στα οδηγικά πεπραγμένα των B-SUV και όχι μόνο.

Αναντίρρητα πρόκειται για ένα πολύ απολαυστικό και fun-to-drive αυτοκίνητο. Και ελπίζουμε ο χαρακτήρας αυτός να έχει μεταλαμπαδευτεί και στις πιο ταπεινές εκδόσεις. Κάτι που θα διαπιστώσουμε από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, οπότε και αναμένονται στην ελληνική αγορά η μικρή ηλεκτρική και η υβριδική έκδοση της Alfa Romeo Junior. Με την τετρακίνητη υβριδική και τη Veloce να ακολουθούν μέχρι το τέλος του έτους.

Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι το βιβλίο παραγγελιών έχει ήδη ανοίξει στο επίσημο δίκτυο αντιπροσώπων, με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά από τις €29.900 για την υβριδική έκδοση των 136 ίππων. Η ηλεκτρική των 156 ίππων ξεκινάει από τις €30.900, περιλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

Alfa Romeo Junior Veloce

Τι λέει το DRIVEΓρήγορη, αποτελεσματική και όσο ευχάριστη περιμένεις από ένα μοντέλο της Alfa Romeo στο δρόμο. Τι και αν η Junior Veloce είναι ηλεκτρική;
Τιμή  Δεν ανακοινώθηκε
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 54 kWh (51 kWh ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης
Απόδοση280 PS, 345 Nm
Διαστάσεις4.173 x 1.781 x 1.505 mm
Χώρος αποσκευών400 lt
Βάρος1.590 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h5,9"
Τελική ταχύτητα200 km/h
Κατανάλωση-
Αυτονομία322-334 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 100 kW, 20%-80%27 λεπτά
AC 11 kW, 0-100%5 ώρες και 45 λεπτά
Τιμές κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube