Η νέα BMW 1 Series έρχεται δύο δεκαετίες ύστερα από την παρουσίαση του αρχικού μοντέλου το 2004.
Ένα μοντέλο που ουσιαστικά είχε αντικαταστήσει την κόμπακτ 3άρα, σε μια προσπάθεια της BMW να απευθυνθεί σε νεότερους αγοραστές με ένα αυτοκίνητο πιο προσιτό, μια κατηγορία κάτω από τη δημοφιλή Σειρά 3 και πιο κοντά στα μικρομεσαία χάτσμπακ που μονοπωλούσαν εκείνη την εποχή της πωλήσεις.
Εμπορικά, η απόφαση της BMW στέφθηκε με επιτυχία. Με τη γερμανική μάρκα να έχει πουλήσει πάνω από 3 εκατ. μονάδες της 1 Series στις τρεις γενιές που λανσαρίστηκαν στην αγορά. Μια σημαντική αλλαγή του μοντέλου στο πέρασμα του χρόνου ήταν το πέρασμα από την πίσω κίνηση στην μπροστινή.
Το βιβλίο παραγγελιών για τη νέα BMW 1 Series έχει ανοίξει από το καλοκαίρι για τη χώρα μας, με τα πρώτα αυτοκίνητα να είναι καθ’ οδόν
Χαρακτηριστικό που διατηρείται και στη νέα τέταρτη γενιά της BMW 1 Series, όπου τα βασικά μοντέλα παραμένουν προσθιοκίνητα και με 3κύλινδρο κινητήρα, ενώ η πιο σκληροπυρηνική M135 διατηρεί τον 4κύλινδρο θερμικό κινητήρα με τη ροπή του να περνά και στους τέσσερις τροχούς.
Σε επίπεδο εμφάνισης, η νέα BMW 1 Series έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές, με πιο αιχμηρές γραμμές και μια νέα ερμηνεία της χαρακτηριστικής μάσκας της φίρμας, τοποθετημένη πιο χαμηλά, η οποία πλαισιώνεται από νέους προβολείς LED με κάθετα στοιχεία για τα φώτα ημέρας και τα φλας.
Το πίσω μέρος έχει αποκτήσει μια ελαφρώς πιο μυώδη εμφάνιση, με νέα πίσω φώτα και προφυλακτήρα που ποικίλει ανάλογα την έκδοση. Η βασική 120, π.χ., κρύβει την εξάτμιση πίσω από έναν διακοσμητικό διαχύτη χαμηλά στον προφυλακτήρα, ενώ η σπορ M135 αφήνει ακάλυπτες τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης.
Η εμφάνιση ποικίλλει επίσης ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, με τη βασική Sport να έχει πιο κομψό σχεδιασμό, ασημί λεπτομέρειες γύρω από τη γρίλια της μάσκας, πιο «ήπιους» προφυλακτήρες και μικρότερους τροχούς. Η M Sport από την πλευρά της έρχεται με μαύρες εξωτερικές λεπτομέρειες, μεγαλύτερους τροχούς, πιο επιθετικές εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα και πιο έντονες πλαϊνές ποδιές.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, άλλαξαν ελάχιστα σε σχέση με την απερχόμενη Σειρά 1. Το μήκος αυξήθηκε κατά 4,2 cm φτάνοντας στα 4.361 mm, ενώ το μεταξόνιο είναι 2,670 m. Το πλάτος είναι 1,8 m, ενώ το ύψος αυξήθηκε 2,5 πόντους και φθάνει πλέον τα 1.459 mm.
Στην καμπίνα ακολουθείται η τάση για πιο βιώσιμα υλικά, με νέα καθίσματα και πλήρως ανανεωμένη εμφάνιση, όπου το BMW Curved Display έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Το γνωστό ψηφιακό σύστημα απεικόνισης των Βαυαρών αποτελείται και εδώ από μια οθόνη πληροφοριών 10,25” και μια οθόνη ελέγχου 10,7”.
Η τελευταία λειτουργεί με το λογισμικό ένατης γενιάς της BMW και έχει κατανοητό και εύκολο στη χρήση μενού, επιτρέποντας τον έλεγχo μέσω αφής ή φωνής. Εργονομικά, κάποια παράπονα ίσως εγείρει η ελαχιστοποίηση των φυσικών διακοπτών, όπου ακόμα και ο έλεγχος του κλιματισμού έχει περάσει στην οθόνη του infotainment.
Τα υλικά από την άλλη είναι ποιοτικά, με προσεγμένο φινίρισμα και τον κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό να δημιουργεί την αίσθηση πολυτέλειας που περιμένεις από ένα μοντέλο που φέρνει -δικαίως- την ταμπέλα του premium. Την πολύ καλή εικόνα της καμπίνας συμπληρώνει η άριστη θέση οδήγησης και οι ελαφρώς καλύτεροι χώροι για τους πίσω επιβάτες, τόσο όσον αφορά τον διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια.
Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 380 lt για τις εκδόσεις που δεν εξοπλίζονται με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V και μειώνεται στα 300 lt χωρητικότητας στις εξηλεκτρισμένες. Τιμή μέτρια για την κατηγορία.
Σε πρώτη φάση, η νέα Σειρά 1 είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις κινητήρων. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται η 120 που κινείται από έναν 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic και αποδίδει 170 ίππους και 280 Nm.
Στη συνέχεια έχουμε την ντίζελ 120d που εξοπλίζεται με δίλιτρο κινητήρα 163 ίππων. Και στην κορυφή τοποθετείται η τετρακίνητη Μ135 xDrive που κάτω από το καπό της φιλοξενεί τον δίλιτρο M TwinPower Turbo που αποδίδει 300 ίππους και 400 Nm.
Στη σύντομη οδηγική εμπειρία μας στο Μόναχο είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τα δύο άκρα της γκάμας: Τις νέες BMW 120 και M135 xDrive που μας έδειξαν δύο πολύ διαφορετικά, αλλά εξίσου ικανά πρόσωπα της τέταρτης γενιάς της BMW 1 Series.
Η βασική 3κύλινδρο 120 με τα 170 άλογα, προσφέρει μια ισορροπημένη αίσθηση στην καθημερινή οδήγηση. Με την αρωγή του ήπιου υβριδικού συστήματος και του αυτόματου σασμάν με τις επτά σχέσεις, ο κινητήρας κινεί με ευκολία τα 1.625 kg του αυτοκινήτου, διατηρώντας μια αξιοσημείωτη ισορροπία ανάμεσα στην οικονομία καυσίμου και στις επιδόσεις. Το κιβώτιο λειτουργεί ομαλά και κρατά το μοτέρ στο ιδανικό εύρος λειτουργίας, καθιστώντας τη 120 κατάλληλη για κάθε τύπο δρόμου. Η ανάρτηση που αναθεωρήθηκε με νέα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές, προσφέρει πολύ καλή άνεση και σταθερότητα, ακόμα και στις πιο απαιτητικές διαδρομές.
Από την άλλη, η τετρακίνητη M135 είναι το διαμάντι της σειράς, με τον κινητήρα των 300 ίππων να προσφέρει εκρηκτικές επιδόσεις και όμορφες μελωδίες. Η πιο επιθετική ρύθμιση στο αυτόματο 7άρι σαμάν και τα μεγάλα paddles στο τιμόνι ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα της, όταν επιλέγεις το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης. Και πίσω από τις προαιρετικές 19άρες ζάντες βρίσκονται τα διάτρητα δισκόφρενα με τις 4πίστονες δαγκάνες που πετυχαίνουν επιβραδύνσεις και ακινητοποίηση επιπέδου Μ3.
Από εκεί και πέρα, το ενισχυμένο για ακόμα καλύτερη ακαμψία πλαίσιο, προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο, με τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και το άμεσο τιμόνι να τις δίνουν ευελιξία και αποτελεσματικότητα στις στροφές. Το μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα με τη σειρά του, φροντίζει να βάζει τη δύναμή της κάτω χωρίς δράματα όταν κινείσαι πιο επιθετικά σε μια φιδίσια διαδρομή.
Συνολικά, η νέα γενιά της BMW 1 Series αναβαθμίστηκε σημαντικά σε όλους τους τομείς, προσφέροντας καλύτερη άνεση και πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά στον δρόμο απ' ό,τι στο παρελθόν, αλλά και μια πιο ευρύχωρη και τεχνολογικά σύγχρονη καμπίνα.
Κερασάκι στην τούρτα οι τιμές που ανακοινώθηκαν για την ελληνική αγορά και ξεκινούν από τις €28.960 για τη βασική 120 και φθάνουν έως τις €55.200 για την κορυφαία M135 xDrive. Κρίνονται δε ανταγωνιστικές, όχι μόνο απέναντι στα premium οικογενειακά χάτσμπακ αλλά και σε πιο συμβατικές προτάσεις της κατηγορίας.
Το βιβλίο παραγγελιών για τη νέα BMW 1 Series έχει ανοίξει από το καλοκαίρι για τη χώρα μας, με τα πρώτα αυτοκίνητα να είναι καθ’ οδόν. Οπότε σύντομα θα έχουμε την ευκαιρία για αναλυτική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους.
BMW M135 xDrive | BMW 120 | |
---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Στη νέα τέταρτη γενιά της, η BMW 1 Series αναβαθμίστηκε σημαντικά σε όλους τους τομείς και ρίχνεται στην αγορά με πιο πληθωρικά χαρακτηριστικά από ποτέ για να μας δείξει ότι υπάρχει ακόμα ζωή στον πλανήτη των premium χάτσμπακ. Σύμμαχός της και η τιμή. | |
Τιμή | € 28.960 | €55.200 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων | ΜHEV, κινητήρας βενζίνης 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 156 PS/4.700-6.500 rpm, 240 Nm/1.500-4.400 rpm, ηλεκτροκινητήρας 20 PS, 55 Nm, μπαταρία 0,96 kWh, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, κίνηση εμπρός |
Απόδοση | 300 PS/5.750-6.500 rpm, 400 Nm/2.000-4.500 rpm | 170 PS, 280 Nm |
Διαστάσεις | 4.361 x 1.800 x 1.459 mm | 4.361 x 1.800 x 1.459 mm |
Χώρος αποσκευών | 380 lt | 300 lt |
Βάρος | 1.625 kg | 1.500 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||
0-100 km/h | 4,9" | 7,8" |
Τελική ταχύτητα | 250 km/h | 226 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 10,8 lt/100 km* | 7,9 lt/100 km* |
Εκπομπές C02 | 173 g/km | 121 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μετρήσεις DRIVE |