Η τάση θέλει όλες τις γωνίες να στρογγυλεύουν, και το Suzuki Swift Sport παραήταν αιχμηρό. Προσαρμόστηκαν, αναγκαστικά. Και το ζητούμενο ήταν να δούμε τι θα σήμαινε αυτό για τον χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου που αγαπήθηκε για την ανόθευτη οδηγική αίσθηση που ανέκαθεν προσέφερε με λογικό μπάτζετ, ώστε να θεωρείται και να είναι το πρώτο αυτοκίνητο του petrolhead.
Το νέο Swift είναι αποκλειστικά 5θυρο. Οπότε το ίδιο ισχύει και για το Sport. Πρώτο πλήγμα για τον σκληροπυρηνικό. Αλλά αυτό έχει συμβεί και με άλλα σούπερ μίνι, των οποίων το 3θυρο αμάξωμα έχει καταργηθεί από τη γκάμα. Το Polo, για παράδειγμα. Παρόλα αυτά έχουν καταφέρει να… κρύψουν τις πίσω πόρτες. Χάρη στις κρυφές χειρολαβές και τις μαύρες κολώνες που κάνουν την οροφή να μοιάζει αιωρούμενη. Η σχεδίαση της μάσκας είναι περισσότερο τρισδιάστατη και τονίζει το πλάτος, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια επιθετική γλώσσα σώματος. Η γρίλια είναι ανασχεδιασμένη, όπως νέο είναι το εμπρός σπόιλερ και οι πλευρικοί αεραγωγοί. Στο πίσω μέρος το Swift Sport ξεχωρίζει από τον διαχύτη, ο οποίος φιλοξενεί τις διπλές εξατμίσεις. Και τον πιο ογκώδη προφυλακτήρα. Οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, καλύπτουν ζάντες διαμέτρου 17 ιντσών, σε ειδική γυαλιστερή ματ βαφή και ένα πολύ ιδιαίτερο σχέδιο. Τα μετατρόχια έχουν μεγαλώσει κατά 40 mm εμπρός πίσω, ενώ το μεταξόνιο είναι 20 mm μακρύτερο από το προηγούμενο Swift Sport.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Swift 1.0 BoosterJet
Η κάπως… αρχέγονη χαρντκορίλα που βγάζουν το μεγάλο αναλογικό κόκκινο στροφόμετρο και το όμορφο τριάκτινο τιμόνι ισορροπεί την high tech αίσθηση που δημιουργεί η οθόνη αφής 7” του συστήματος multimedia. Γενικά στο εσωτερικό χρησιμοποιείται η χρωματική αντίθεση με το κόκκινο για προσθέσει ένταση και χαρακτήρα: Στον πίνακα οργάνων, στις ραφές των καθισμάτων, στις διακοσμητικές φάσες απομίμησης ανθρακονήματος, στον κρυφό φωτισμό. Τα σκούρα χρώματα, οι καλύτερες επενδύσεις στα ειδικά σπορ μπάκετ, ο όμορφος φωτισμός και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού αναβαθμίζουν συνολικά την προσλαμβανόμενη αίσθηση ποιότητας. Τα πλαστικά είναι τα ίδια σκληρά υλικά που συναντάμε σε κάθε Swift, με πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή.
Τα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας HEARTECT στην οποία βασίζεται το νέο Swift είναι η κορυφαία ακαμψία και το χαμηλό βάρος. Βελτιστοποιώντας κάθε εξάρτημα, χρησιμοποιώντας νέα μέθοδο συγκόλλησης, πέτυχαν να φτιάξουν μια πιο στιβαρή δομή με βάρος μειωμένο κατά 80 kg σε σχέση με το προηγούμενο Swift Sport. Προσβλέποντας σε όφελος στην ακρίβεια και τη γραμμικότητα του συστήματος διεύθυνσης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ίδια η Suzuki. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson και πίσω συναντάμε μια διάταξη με ημιάκαμπτο άξονα. Τα αμορτισέρ είναι της Monroe, ειδικά εξελιγμένα. Στόχος ήταν το αυτοκίνητο να γίνει πιο σκληρό, άρα νευρικό στο όριο. Και χωρίς να χάσει σε άνεση. Έτσι έδωσαν έμφαση στις αντιστρεπτικές, οι οποίες είναι πιο παχιές και προσφέρουν καλύτερο έλεγχο της κλίσης χωρίς να χρειαστούν σκληρότερα ελατήρια. Σχεδιάζοντας νέες πλήμνες με ενσωματωμένα ρουλμάν, πέτυχαν την αύξηση της ακαμψίας στο πλευρικό φορτίο και μεγαλύτερη ακρίβεια στη γωνία camber. Ομοίως, πίσω είναι πιο σφιχτός ο ημιάκαμπτος άξονας και έχουν πετύχει, σύμφωνα με τους Ιάπωνες τεχνικούς ως και τρεις φορές καλύτερο έλεγχο της σύγκλισης/απόκλισης των πίσω τροχών. Οι βάσεις των αντιστρεπτικών από Teflon υπόσχονται καλύτερη μόνωση από θόρυβο και κραδασμούς. Και πράγματι, από τα πρώτα μέτρα της οδηγικής εμπειρίας, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι το πρώτο που παρατηρείς. Η απόσβεση εξασφαλίζει άνεση υψηλού επιπέδου στο αστικό περιβάλλον και σίγουρο πάτημα στα κατσαρά του επαρχιακού, ενώ είναι σαφές ότι οδηγείς ένα σφιχτό αυτοκίνητο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Swift 1.2 DualJet CVT
Ο κινητήρας είναι ροπάτος και ελαστικός από χαμηλά. Το τρίπτυχο συμπλέκτης-λεβιές ταχυτήτων-πεντάλ γκαζιού εξασφαλίζει εύκολη και ευχάριστη μετακίνηση σε χαλαρό ρυθμό, όπως σε κάθε Swift. Αντίθετα με τα προηγούμενα Swift Sport για τα οποία ο αυτοκινητόδρομος ήταν αγγαρεία μέχρι να φτάσεις στην πίστα ή στο βουνό, τούτο εδώ κινείται αβίαστα με 140-150 km/h. O αεροδυναμικός θόρυβος δεν λείπει, χωρίς ωστόσο να γίνεται ενοχλητικός. Το απόθεμα ροπής, το χαμηλό επίπεδο θορύβου του κινητήρα στις μεσαίες στροφές και η σταθερότητα που προκύπτει από το μακρύτερο μεταξόνιο δίνουν μια «ταξιδιάρικη» αίσθηση, πρωτόγνωρη για το μοντέλο.
Στον φυσικό του χώρο, στο ορεινό στροφιλίκι, παραμένει ένα φιλικό… όπλο. Η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι απόλυτα ξεκάθαρη και σε βοηθά να χτίσεις μια σχέση εμπιστοσύνης για τα γρήγορα κομμάτια. Βγάζει πρόσφυση, αλλά είναι ρυθμισμένο να ξεπερνά προοδευτικά το υψηλό όριο. Και πάνω από αυτό είναι φιλικό και απολαυστικά ρυθμίσιμο. Η αυτοπεποίθηση ενισχύεται από τον τρόπο που η ανάρτηση ελέγχει το βάρος, περιορίζοντας την κλίση. Αντιδρά άμεσα, αλλά ποτέ νευρικά. Δεν αναπηδά στα κατσαρά, ακόμη και φορτισμένο. Το εμπρός μέρος σημαδεύει με ακρίβεια και η ουρά ενώ είναι πρόθυμη να βοηθήσει την τοποθέτηση δεν ξεκολλά ποτέ νωρίτερα ή περισσότερο από όσο θα ήθελες ώστε να σε αγχώσει. Το μεσαίο πεντάλ είναι γραμμικό, με ωραία αίσθηση που σου επιτρέπει να ζυγίζεις το φρενάρισμα. Και τα υλικά τριβής αποδείχτηκαν εξαιρετικά ανθεκτικά στο ύπουλο στροφιλίκι με τα συνεχή χασίματα. Το κιβώτιο είναι σφιχτά κλιμακωμένο, ο λεβιές δεν έχει ουσιαστικό ψεγάδι. Μικρές διαδρομές, θετικό κούμπωμα… Απλώς δεν έχει εκείνη την παλιομοδίτικη μηχανική αίσθηση ακρίβειας των Swift μια και δυο γενιές πίσω.
Το ίδιο πάνω κάτω ισχύει και για το μοτέρ. Για να πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή, καθώς το μοτέρ είναι το σημαντικότερο νέο στο αυτοκίνητο, να δούμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά: Ο υπερτροφοδοτούμενος αλουμινένιος 16βάλβιδος Boosterjet 1.4, με άμεσο ψεκασμό, αποδίδει 140 άλογα. Μόλις 4 πάνω από σε σχέση με το προηγούμενο ατμοσφαιρικό Swift Sport 1.6 και αναρωτιέσαι γιατί η Suzuki να μη «γαργαλήσει» λίγο αυτό το τούρμπο, αφού ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιείται και σε αυτοκίνητα των οποίων το προφίλ δεν είναι σπορ με την ίδια ιπποδύναμη. Η μεγάλη διαφορά είναι φυσικά στη ροπή. Από τα 16,3 kgm στις 4.400 rpm, έχει… φουσκώσει στα 23,4 kgm από πολύ χαμηλότερα, καθώς κορυφώνεται στις 2.500 rpm μόλις και διατηρείται σταθερή ως τις 3.500. Η απόκριση είναι ικανοποιητική. Δεν μπορείς να περιμένεις ότι θα ακούει στις μικρές κοφτές γκαζιές όπως ο ατμοσφαιρικός, αλλά η απόκριση είναι ικανοποιητική και το lag πραγματικά λίγο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost 140 PS
Το εργοστάσιο ανακοινώνει 0-100 km/h σε 8,1” όταν στο προηγούμενο μοντέλο είχαμε μετρήσει 8,3”. Το πλαίσιο σαφώς σηκώνει περισσότερη δύναμη χωρίς να αλλοιωθεί η ομοιογένειά του, σχεδόν εκλιπαρεί. Ακόμη και σε φουρκέτα με 2η, σανιδώνεις και δεν σπινάρει, τουλάχιστον στην ισπανική άσφαλτο. Περισσότερο από επιδόσεις, ένα ισχυρότερο μοτέρ θα έδινε ένταση. Αυτό λείπει από τον θορυβώδη, πολύστροφο ατμοσφαιρικό. Εντάξει, λίγη ακρίβεια στο γκάζι, αλλά κυρίως η ένταση, ένα ξέσπασμα. Πάντως, για είμαστε δίκαιοι, δεν ξεφουσκώνει ψηλά. Απλώς δεν έχει και τόσο νόημα να τον κρατάς στο κόκκινο. Ο ήχος είναι άχρωμος, ενώ έτσι κι αλλιώς με μία πάνω είναι πιο αποτελεσματικό χάρη στο πλεόνασμα της ροπής. Στο μισό γκάζι, από στροφή σε στροφή, η ώθηση είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Σε κάθε περίπτωση αρκετή για να απολαύσεις το υπέροχο πλαίσιο και να κάνει την οδηγική εμπειρία ενδιαφέρουσα.
Οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει αν και η τιμή δεν έχει επίσημα ανακοινωθεί. Εκτιμάται ότι θα ξεκινά οριακά κάτω από τις €20.000, με εξοπλισμό που θα περιλαμβάνει 6 αερόσακκους, το προηγμένο infotainment σύστημα με την οθόνη 7 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, cruise control και τη βασική σουίτα οδηγικών βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας (Advance Forward Detection System).