Δοκιμάζουμε το Kia EV6

Δοκιμάζουμε το Kia EV6

H Kia βάλλει κατά πάντων με τη δημιουργία του νέου EV6, ενός hi-tech ηλεκτρικού μοντέλου που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα και κανέναν αντίπαλο.

Είτε είναι κανείς «φαν» της Kia είτε όχι, οφείλει να παραδεχτεί ένα πράγμα: Ότι οι Κορεάτες με μεθοδικότητα, προσήλωση στο στόχο και τεράστια επένδυση, κατάφεραν μέσα σε λιγότερο από τέσσερις δεκαετίες να λογίζονται ως μια μεγάλη δύναμη στο αυτοκινητικό στερέωμα.

Με τα θεμέλια να είναι πλέον ισχυρά και το brand να χαίρει υπόληψης στη συνείδηση του κοινού, η Kia αρπάζει την ευκαιρία από τα μαλλιά και εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις πρωτόγνωρες αλλαγές που συντελούνται αυτή την περίοδο στους κόλπους της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για εκ βάθρων αλλαγές και ανακατανομή ρόλων. Οι κορεάτες γνωρίζουν καλά ότι αυτή είναι η στιγμή τους για να καθιερωθούν μια και καλή στο κορυφαίο επίπεδο. Αυτό μάλιστα που θα τους οδηγήσει στη Γη της επαγγελίας δεν είναι η τύχη, ούτε οι συγκυρίες, ούτε η ευθυγράμμιση κάποιων πλανητών. Είναι το ολοκαίνουργιο EV6...

Το πρώτο στοιχείο
Το EV6 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που δημιουργήθηκε από λευκό χαρτί για να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό. Είναι μάλιστα το πρώτο από μια σειρά 11 οχημάτων BEV (Battery Electric Vehicles) που θα παρουσιαστούν από την κορεατική μάρκα έως το 2026, τα οποία θα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform) του Hyundai Motor Group. Την ίδια που αποτελεί τη βάση και για το νέο Hyundai Ioniq 5.

EV6

Ταυτόχρονα με το EV6 η Kia ξεκινά να εφαρμόζει τη μακροπρόθεσμη στρατηγική της, βάση της οποίας τα plug-in hybrid (PHEV) και αμιγώς υβριδικά (HEV) οχήματά της θα αποτελούν το 40% των πωλήσεων έως το 2030. Σε απόλυτο νούμερο, αυτό μεταφράζεται στον αριθμό των 1,6 εκατ. μονάδων ετησίως. Στον ίδιο χρονικό ορίζοντα έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις των BEV (Battery Electric Vehicle) στις 920.000 μονάδες ώστε να γίνει ο κορυφαίος, σε παγκόσμια κλίμακα, κατασκευαστής.

Σε κατ’ ιδίαν συζήτηση που είχαμε με τους ανθρώπους της φίρμας μας εκμυστηρεύτηκαν πως το ποτάμι πλέον δε γυρίζει πίσω. Όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές έχουν σταματήσει την εξέλιξη θερμικών κινητήρων όχι γιατί οι ίδιοι το θέλησαν, αλλά γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει μέλλον σε αυτούς λόγω των εκπομπών ρύπων και των αυστηρών πιέσεων από την Ευρωπαική Ένωση.

Ο όμιλος θα προσπαθήσει να κρατήσει στη ζωή για όσο περισσότερο μπορεί τα θερμικά μοτέρ αλλά από το 2025-26 και μετά η παρουσιά τους θα μειώνεται συνεχώς στη γκάμα τους. Οι νέες προδιαγραφές ρύπων (Euro7) που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025, θα μετασχηματίσουν για τα καλά την μελλοντική κινητικότητα κάνοντας τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σχεδόν ασύμφορα για αγορά ή εάν το προτιμάτε με τιμή παραπλήσια με των ηλεκτρικών προτάσεων!

Το crossover του μέλλοντος 
Το EV6 σχεδιάστηκε σύμφωνα με τη νέα αισθητική φιλοσοφία της φίρμας «Opposites United», η οποία σύμφωνα με τους ανθρώπους της Kia εμπνέεται από τις αντιθέσεις που υπάρχουν στη φύση και την ανθρωπότητα. Στο εμπρός μέρος η μάσκα «Tiger Nose» έχει επανασχεδιαστεί για τις ανάγκες της ηλεκτρικής εποχής. Αποτελεί μέρος του «Digital Tiger Face», με τα φώτα ημέρας να προσφέρουν μια κομψή εμφάνιση και να περιλαμβάνουν ένα «διαδοχικό» δυναμικό μοτίβο φωτισμού. Ο δε χαμηλά τοποθετημένος αεραγωγός διευρύνει στο μάτι το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, τονίζοντας τη high tech εικόνα.

EV6

Το προφίλ διαθέτει σιλουέτα εμπνευσμένη από τα crossover, δίνοντας έμφαση στην αεροδυναμική ταυτότητα του μοντέλου, ενώ η πίσω κολώνα με την έντονη κλίση και το μαύρο γυαλιστερό ένθετο «παίζει» με το μάτι επεκτείνοντας την επιφάνεια του παραθύρου. Πάνω από αυτό υπάρχει μια αεροτομή οροφής που διοχετεύει τον αέρα προς τα κάτω και προς το σπόιλερ που βρίσκεται χαμηλότερα, επάνω από τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα.

Στην καμπίνα ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι η υψηλής τεχνολογίας οθόνη του συστήματος infotainment. Ξεχωρίζει από το ενιαίο καμπυλωτό πάνελ που ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12" και την κεντρική οθόνη αφής επίσης 12". Το τιμόνι φέρει δύο ακτίνες και ενσωματωμένα κουμπιά. Τα χειριστήρια αφής για τον κλιματισμό λειτουργούν με απτική ανάδραση, ενώ οι αεραγωγοί ενώνονται μεταξύ τους με τρόπο όμορφο και διακριτικό. Highlight βέβαια χαρακτηριστικό στο διάκοσμο αποτελεί δίχως άλλο το «αιωρούμενο» κεντρικό τούνελ. Ο επιλογέας Shift-By-Wire βρίσκεται εκεί όπως και το κουμπί εκκίνησης, όλα σωστά και εργονομικά τοποθετημένα.

EV6

Χωροταξικά το EV6 που έχει τεράστιο μεταξόνιο 2,9 m, προσφέρει μια έξυπνη και ευέλικτη διαμόρφωση στο εσωτερικό. Στο πίσω κάθισμα άτομα με ανάστημα 1,8 m μπορούν να κάτσουν έως και σταυροπόδι, έχοντας στη διάθεση τους 520 lt για τις αποσκευές (1.300 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων). Υπάρχει επίσης ένας επιπλέον χώρος για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων κάτω ακριβώς από το αιωρούμενο τούνελ, με το εμπρός πορτμπαγκάζ (frunk) να προσφέρει άλλα 52 lt χώρου αποθήκευσης στις 2WD εκδόσεις και 20 lt στις AWD.

Σε ό,τι αφορά τα υλικά του ταμπλό, το EV6 ακολουθεί τη μόδα της πλειονότητας των ηλεκτρικών του αντιπάλων. Αυτό σημαίνει πως σε ολόκληρο το ταμπλό κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά, τα οποία εκ πρώτης όψεως και αφής δείχνουν ποιοτικά και με καλή συναρμογή. Το πόσο καλά βέβαια έχουν δέσει μεταξύ τους θα φανεί σε βάθος χρόνου. Το κακό για τους κατασκευαστές και το καλό για εμάς τους καταναλωτές είναι ότι πλέον τίποτα δε μπορεί να μείνει κρυφό! Οι θερμικοί κινητήρες μπορούσαν να καλύψουν με το θόρυβο που παρήγαγαν μικρές κατασκευαστικές ατέλειες στη συναρμογή των πλαστικών τμημάτων στην καμπίνα. Πλέον με την ύπαρξη των ηλεκτροκινητήρων δεν ακούγεται «κιχ» κατά την κίνηση στο δρόμο που σημαίνει ότι οποιοδήποτε ατόπημα θα κάνει την εμφάνιση του με τρόπο ξεκάθαρο.

Η Kia πάντως σεβόμενη το περιβάλλον φρόντισε ώστε να χρησιμοποιήσει βιώσιμα υλικά, με επενδύσεις από vegan δέρμα ή ειδικά υφάσματα καθισμάτων μέχρι και μοκέτες από ανακυκλωμένα πλαστικά, που ισοδυναμούν με 111 πλαστικά μπουκάλια νερού 500ml.

(R)evolution
To νέο EV6 εφοδιάζεται με μπαταρία 58 ή 77,4 kWh. Με την μικρότερη το EV6 Standard Range προσφέρει 170 PS στην δικίνητη έκδοση και 235 PS στην τετρακίνητη. Ανεβαίνοντας σκαλοπάτι, με την μπαταρία δηλαδή των 77,4 kWh (Long Range) φθάνει στους 229 PS στην δικίνητη version και στους 325 PS στην τετρακίνητη, με το 0-100 km/h στην τετρακίνητη έκδοση να έρχεται σε 5,2’’. Οι αυτονομίες προφανώς ποικίλουν ανάλογα με τη μπαταρία, με την πιο μεγάλη τιμή να είναι τα 528 km (κατά WLTP) και να αφορά στην μεγάλη μπαταρία (77,4 kWh) και την κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς.

EV6

Μέσα στο 2022 τη γκάμα θα εμπλουτίσει η κορυφαία έκδοση GT, με δύο ηλεκτροκινητήρες, σύστημα τετρακίνησης και τη μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh, αλλά μέγιστη απόδοση 430 kW (585 PS) και 740 Nm.

Στόχος της εν λόγω έκδοσης θα είναι ξεκάθαρα μοντέλα όπως η Porsche Taycan ή τα κορυφαία σε απόδοση Tesla. Το EV6 GT χρειάζεται μόλις 3,5” για τα πρώτα «100» από στάση και φέρει τον τίτλο του ταχύτερου μοντέλου που έχει κατασκευάσει ποτέ η κορεατική φίρμα. Σημειώστε επίσης πως στο πλαίσιο του σπορ χαρακτήρα, θα εφοδιάζεται και με λογισμικό διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Στις AWD εκδόσεις του EV6, δίνει το «παρών» ένα σύστημα ενεργοποίησης-αποσύνδεσης (Disconnector Actuator System ή DAS) το οποίο εξασφαλίζει πάντα μια ομαλή μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών της πίσω κίνησης (RWD) και της τετρακίνησης (AWD), χωρίς να απαιτείται χειροκίνητη εναλλαγή. Οι πίσω τροχοί είναι οι βασικοί για την κίνηση του αυτοκινήτου, με τους εμπρός να εμπλέκονται αυτόματα (σε 0,4”) ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και το στιλ οδήγησης.

Περαιτέρω έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του EV6 προσφέρουν και τα ειδικά αμορτισέρ που συνδυάζουν σπορ χαρακτηριστικά με υψηλού επιπέδου άνεση. Η νέα αυτή τεχνολογία της Kia προσθέτει ένα επιπλέον έμβολο για τη ρύθμιση της δύναμης κατά το ριμπάουντ της ανάρτησης, για καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος. Βλέπετε το βάρος των ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να με κάποιο τρόπο να μη γίνεται αισθητά.

Eπίσης το EV6 διαθέτει Integrated Drive Axle (IDA), το οποίο ενσωματώνει το ρουλμάν και τον άξονα μετάδοσης σε ένα σύνολο που μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στους τροχούς. Αυτή η ενσωμάτωση εξαλείφει τις τριβές του άξονα μετάδοσης κίνησης και των συνδέσεων των ρουλμάν τροχού, με στόχο να βελτιώσει τα οδηγικά χαρακτηριστικά του οχήματος χάρη στην αυξημένη ακαμψία του.

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Kia προσφέρει επίσης μια σειρά από έξυπνες καινοτομίες, όπως το ηλεκτρικό κύκλωμα 800V, μοναδικό στην κατηγορία, το οποίο σε Supercharger (350-kW) επιτρέπει τη φόρτιση 10-80% σε μόλις 18 λεπτά. Σε ένα συμβατικό οικιακό wallbox των 11 kW, χρειάζεται λίγο πάνω από 7 ώρες για να φθάσει σε πλήρη φόρτιση.

Χάρη στο εξελιγμένο σύστημα ICCU (Integrated Charging Control Unit), το Kia EV6 διαθέτει και τη λειτουργία Vehicle-to-load (V2L). Η συγκεκριμένη επιτρέπει τη μεταφορά ηλεκτρικής ισχύος έως 3,6 kW από τη μπαταρία του αυτοκινήτου, η οποία επαρκεί για συνεχή τροφοδοσία μιας τηλεόρασης 55’’ ή ενός κλιματιστικού για περισσότερες από 24 ώρες. Σημειωτέον, πως το εν λόγω σύστημα έχει τη δυνατότητα φόρτισης και άλλου ηλεκτρικού οχήματος, ενώ αν η φόρτιση της μπαταρίας ξεπερνά το 35%, το EV6 μπορεί να ρυμουλκήσει έως 1.600 kg.

Ακόμη το EV6 εφοδιάζεται με ένα έξυπνο σύστημα αναγεννητικής πέδησης, το οποίο λειτουργεί μέσω paddles στο τιμόνι, ώστε ο οδηγός να ρυθμίζει γρήγορα και εύκολα την επιβράδυνση και άρα την ανάκτηση ενέργειας που επιθυμεί, ώστε να μεγιστοποιήσει την αυτονομία του οχήματος και κατ’ επέκταση την αποδοτικότητά του. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής 6 επιπέδων ανάκτησης (0, auto, level 1 έως 3, i-PEDAL), με το τελευταίο να επιτρέπει στο όχημα να συλλέγει τη μέγιστη ποσότητα ενέργειας από τα φρένα και να ακινητοποιείται χωρίς ο οδηγός να ακουμπά καν το πεντάλ του φρένου.

Καθ’ οδόν
Εάν η εμφάνιση μαρτυρά τη μισή αλήθεια η άλλη μισή και σαφώς πιο πικάντικη γίνεται αντιληπτή κατά την κίνηση του νέου EV6 στο δρόμο. Στα πέριξ της Μάλαγας όπου και έλαβε χώρα η παρουσίαση του μοντέλου είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την προσεγμένη δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της κορεατικής φίρμας. Στα χέρια μας βρέθηκε η έκδοση GT Line με τους 325 PS και τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς.

EV6

Σε ανοιχτό δίκτυο το EV6 κινείται αέρινα και αθόρυβα. Δεν περνάει στην καμπίνα ο παραμικρός εξωτερικός θόρυβος, με τη συνολική αίσθηση από την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση να παραπέμπει στην premium κατηγορία. Κι αν λίγο έως πολύ θα λέγαμε αυτό είναι κάτι που το περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους, αυτό που σε εκπλήσσει ευχάριστα είναι όταν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα σε ένα ορεινό κομμάτι.

Επιλέγεις το πρόγραμμα Sport (υπάρχουν ακόμα τα Eco, Normal και Snow) ώστε να διαμορφώσεις αντίστοιχα τη χαρτογράφηση του κινητήρα και την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, και ξεκινάς. Αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα κιόλας μέτρα την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο (η αναλογία της μάζας είναι 53:47 εμπρός/πίσω) αλλά και στο set up της ανάρτησης. Το EV6 καταφέρνει να κρύψει με μαεστρία τα 2.090 kg του, όντας ευέλικτο και με σίγουρο πάτημα στις γρήγορες εναλλαγές πορείας.

Η τετρακίνηση δουλεύει σωστά, το τιμόνι μεταφέρει την πληροφορία που χρειάζεσαι από τους τροχούς, ενώ ο κινητήρας ανταποκρίνεται ακαριαία σε κάθε χάιδεμα του δεξιού πεντάλ. Για την ακρίβεια μένεις με ένα χαμόγελο ζωγραφισμένο στο πρόσωπο κάθε φορά που βυθίζεις το πόδι στο γκάζι στην έξοδο της στροφής. Αισθάνεσαι... ένα μικρό ηλεκτροσόκ από τον τρόπο με τον οποίο το EV6 επιταχύνει αλλά κυρίως από τον τρόπο με τον οποίο γίνεται πράξη αυτό, χωρίς ίχνος δηλαδή ανασφάλειας ή αλλοίωσης της τροχιάς.

Το διάστημα, χρονικό αλλά και χιλιομετρικό, που διανύσαμε μαζι του δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλο ώστε να έχουμε την πληρέστερη δυνατή εικόνα από την λειτουργία της ανάρτησης και των φρένων, οπότε επιφυλασσόμεθα για πιο ασφαλή συμπεράσματα και στην εν Ελλάδι δοκιμή του μοντέλου προς τα τέλη του έτους.

Όπως και να χει, το EV6, είναι από τα αυτοκίνητα εκείνα που σε κάνουν να δεις με άλλο μάτι την ηλεκτροκίνηση. Και αυτό είναι ένα προσόν μεγάλο. Για την Kia δε, ποντάρουμε πως θα είναι το μοντέλο που θα αλλάξει το ρου της σύγχρονης ιστορίας της και θα την κατατάξει ανάμεσα στους κορυφαίους κατασκευαστές παγκοσμίως και με τη βούλα.


Τι λέει το Drive
Ποτέ άλλοτε τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα για τη Kia όσο είναι σήμερα με τη δημιουργία του νέου EV6. Με αυτό το μοντέλο η κορεατική φίρμα αποδεικνύει εμπράκτως ότι έχει αλλάξει επίπεδο ατενίζοντας με μεγάλη αισιοδοξία το ηλεκτρικό της μέλλον.

Kia EV6 GT-Line 325 PS AWD
Τεχνολογία
BEV, δύο σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 77,4 kWh
Απόδοση 325 PS, 605 Nm
Μετάδοση AWD, κιβώτιο σταθερής σχέσης
Διαστάσεις 4.695 x 1.890 x 1.550 mm
Χώρος αποσκευών 520 lt
Βάρος 2.090 kg
0-100 km/h 5,2''
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 18,0 kWh/100 km
Αυτονομία 484 km
Εκπομπές CO2  0 g/km (WLTP)
Τιμή από €50.000 (ενδεικτική)
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube