Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, η Hyundai Motor Company διανύει τη χρυσή περίοδό της τα τελευταία χρόνια, εμπλουτίζοντας διαρκώς την γκάμα της με νέα μοντέλα και εκδόσεις.
Το τελευταίο δημιούργημά της ανήκει στην πολύ ακμάζουσα εμπορικά κατηγορία των compact SUV και ονομάζεται Kona. Η σημαντικότητα του μοντέλου δεν προκύπτει μόνο επειδή ανήκει σε αυτή την κατηγορία και βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα της εταιρείας για τα σουπερμίνι, αλλά επειδή το νέο Kona υιοθετεί το μοντέρνο σχεδιαστικό στιλ που θα ενσωματώσει η Hyundai στα μελλοντικά της SUV.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi 7-DCT
Εμπρός συναντάμε την τονισμένη εξάγωνη μάσκα και τα έξι φώτα που αγκαλιάζουν τα άκρα του αμαξώματος, δίνοντας μια ιδιαίτερη όψη στο νέο Kona. Στο πίσω μέρος, τα λεπτά φώτα θυμίζουν άλλα σχέδια της Hyundai, ωστόσο τα φλας και τα φανάρια της όπισθεν είναι τοποθετημένα σε ένα ξεχωριστό σύμπλεγμα, στις προεκτάσεις των πλαστικών προστατευτικών. Επίσης, η χρωματική παλέτα και οι δυνατότητα διχρωμίας, επιτρέπουν στον υποψήφιο αγοραστή να επιλέξει μεταξύ 27 διαφορετικών συνδυασμών, φέρνοντας το Kona στα μέτρα του.
Η καμπίνα ακολουθεί μια πιο απλή σχεδιαστική γραμμή, με καμπύλες γραμμές και μια «αιωρούμενη» οθόνη για το σύστημα πολυμέσων. Τα υλικά της είναι πολύ καλής ποιότητας και η πλούσια έκδοση Distinctive που οδηγήσαμε διαθέτει ένα συνδυασμό μαλακών και σκληρών πλαστικών. Στο ίδιο επίπεδο κυμαίνεται η συναρμογή των υλικών, όπως και η εργονομία των διακοπτών και των χειριστηρίων. Η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και προσφέρει επαρκή πλευρική στήριξη, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας. Επίσης, υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροπράγματα, αλλά ο χώρος αποσκευών των 361 λίτρων κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai Kona 1.0 T-GDi
Η εμπορική πορεία του Kona ξεκίνησε πριν από δύο μήνες στη χώρα μας και η εμπειρία μαζί του περιορίστηκε στη βασική έκδοση βενζίνης με τον 3κύλινδρο 1.0 T-GDI των 120 ίππων που μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Αυτή τη φορά όμως ταξιδέψαμε μέχρι την Ισπανία για να πάρουμε μια πρώτη γεύση και από τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου που αυτή τη περίοδο λανσάρονται και στην χώρα μας. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 Smartstream έρχεται να αντικαταστήσει τον 1.7 CRDi, προσφέροντας ακόμα καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης και χαμηλότερα πάγια έξοδα. Σε σχέση με τον παλαιότερο κινητήρα, ο 1.6 Smartstream είναι κατασκευασμένος από ελαφρύτερα υλικά και παρουσιάζει μειωμένες τριβές μεταξύ των μηχανικών μερών, καλύπτοντας παράλληλα και τις προδιαγραφές Euro 6d-temp.
Ο νέος πετρελαιοκινητήρας διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η βασική αποδίδει 115 ίππους και 28,0 kgm ροπή, συνδυαζόμενη αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και εμπρός κίνηση. Η ισχυρότερη έκδοση αποδίδει 136 ίππους και 32,6 kgm ροπή, αλλά έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί με σύστημα τετρακίνησης που συνδυάζεται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, καθώς και με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT. Το τελευταίο έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί από την ίδια την Hyundai και, σύμφωνα με τα λεγόμενά της, χαρίζει οικονομία καυσίμου της τάξης του 20% σε σχέση με ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με μετατροπέα ροπής. Επιπλέον, διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας -Eco, Normal και Sport- που επεμβαίνουν στη λειτουργία του και στην απόκριση του γκαζιού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i30 1.0 T-GDi
Οδηγήσαμε τη βασική έκδοση των 115 ίππων με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με το λεβιέ να έχει λογικές διαδρομών και θετικό κούμπωμα. Ο νέος 1.6 Smartstream διαθέτει ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και κινεί με ευκολία το 1.318 kg του Kona. Από τις χαμηλές στροφές παράγει έργο χωρίς να δυσανασχετεί, ενώ ψηλά δείχνει πολιτισμένος και με λιγοστούς κραδασμούς. Σε συνδυασμό μάλιστα με την προσεγμένη ηχομόνωση, η χροιά του κινητήρα περνά σχεδόν απαρατήρητη. Η ανάρτηση με ημιάκαμπτο πίσω άξονα ελέγχει πολύ καλά το αμάξωμα σε δρόμο με στροφές και δεν βάζει σε δεύτερη μοίρα την άνεση, ενώ δεν διαμαρτύρεται σε συνεχόμενες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Η τιμή ξεκινά από τις €19.290 και ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας την ομπρέλα βοηθημάτων SmartSense. Εκείνος της άνεσης διαθέτει τα βασικά στην πρώτη έκδοση Style, δεν έχει καμία ουσιαστική έλλειψη στη μεσαία Premium και είναι πολύ πλούσιος στην Distinctive.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Hyundai Tucson
Εν κατακλείδι, οι νέες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις δεν αλλοίωσαν τον πολιτισμένο και ευχάριστο χαρακτήρα του κόμπακτ SUV της Hyundai, αλλά εμπλούτισαν με τον καλύτερο τρόπο την γκάμα του.
Τι λέει το DRIVE
Το Kona 1.6 Smartstream αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για τον εκδρομικό χιλιομετροφάγο, χάρη στον πολιτισμένο πετρελαιοκινητήρα και στις δυνατότητες του μοντέλου.
Τιμή από €19.290
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/4.000 rpm, 28,0 kgm/2.000 – 2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 4,1-4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109-113 g/km
Διαστάσεις 4.165 x 1.800 x 1.550 mm
Χώρος αποσκευών 361 lt
Βάρος 1.318 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή