Το σφόδρα στιλάτο soft top DS3 άλλοτε στην Ελλάδα θα προκαλούσε μεγάλη αίσθηση, καθώς το καιρό που δέναμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα, η ελληνική αγορά εξελισσόταν σε παράδεισο των κάμπριο.
Του (σαρδέλο)κουτιού
Το Citroen DS3 μοιράζεται με το Fiat 500C τη συνταγή «σαρδελοκούτι» στο άνοιγμα της οροφής, της οποίας ο «μουσαμάς» μαζεύεται αλά ακορντεόν στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου με το πάτημα ενός κουμπιού. Μολονότι αυτή η συνταγή περιορίζει την περιγραφή του όρου «καμπριολέ», εν τούτοις αξίζει την προσοχή μας από τεχνική άποψη.
Όσο περισσότερο μέρος του hard top παραμένει στη θέση του σε σχέση με ένα φουλ καμπριολέ τόσο λιγότερη ενδυνάμωση του σασί απαιτείται. Παρόλα αυτά το DS3 διαθέτει μια έξτρα δοκό στο πάνω μέρος του πορτμπαγκάζ που δένει με τον πίσω καθρέφτη για να αντισταθμίσει το τρέμουλο που είναι κοινό φαινόμενο στα κάμπριο.
Μικρές αισθητικές λεπτομέρειες διαφοροποιούν το DS3 Cabrio από το αδέρφι του με τη σταθερή οροφή: Ένα νέο σπόιλερ σε όλο το πλάτος στο πίσω μέρος, αεροδυναμικοί εκτροπείς στα φανάρια και ένα γοητευτικό 3D νέο πίσω φως, LED, προφανώς εμπνευσμένο από τα πρωτότυπα Citroen Revolte και Survolt. Τα στιλάτα πίσω φανάρια συμπληρώνουν το ντεκόρ της πρεστιζάτης αίσθησης του DS. Και στην περίπτωση του DS3 Cabrio, οι διχρωμίες, τα σχέδια της οροφής, το στιλ των ζαντών και άλλα στοιχεία προσωποποίησης είναι διαθέσιμα, όπως και στο κλειστό DS3.
Τρία επί τρία
To DS3 Cabrio θα είναι διαθέσιμο από το λανσάρισμά του με μια γκάμα τριών κινητήρων βενζίνης –VTi 82, VTi 120 και THP 155, συνδυασμένους με 5άρι ή 6άρι χειροκίνητο σασμάν. Επίσης τρία θα είναι τα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού –DSign, DStyle και DSport, με εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης τα 18.000 ευρώ.
Αν θα προκρίναμε ένα DS3 Cabrio θεωρούμε ότι το μικρό λόγω οικονομικής κρίση θα αποδειχτεί το πιο καλοπουλημένο στη χώρα μας, αλλά για την ώρα μπορούμε να μιλήσουμε μόνο για το THP 155 DSport, αφού μόνο αυτό είχαμε διαθέσιμο για γνωριμία.
Με το πάτημα ενός μπουτόν στη κονσόλα οροφής του DS3 Cabrio, η πτυσσόμενη μαλακή οροφή μπορεί να ρυθμιστεί σε τρεις θέσεις: Ενδιάμεση, οριζόντια και πλήρως ανοιχτή. Η οροφή λειτουργεί με ταχύτητα μέχρι και 120 km/h και χρειάζεται 16” για να κλείσει από την τελείως ανοιχτή θέση. Να θυμίσουμε ότι η οροφή του Mini είναι πιο γρήγορη, αλλά χρειάζεται να κατέβεις στα 35 km/h, ενώ στο 500C στα 50.
Αν επιχειρήσεις να ανοίξεις την οροφή του Citroen με ταχύτητα πάνω από τα 120 km/h, θα λάβεις μια ευγενική προειδοποίηση από την οθόνη του multimedia που θα σου λέει ότι αυτό δεν είναι δυνατό. Πάντως το να μπορείς να χειριστείς την κουκούλα στην εθνική χωρίς να κόψεις δραστικά την ταχύτητά σου είναι μεγάλο πλεονέκτημα.
Συν και πλην
Με τις κολόνες του αυτοκινήτου όλες στη θέση τους ποτέ δεν θα έχεις την αίσθηση του αέρα να ανακατώνει τα μαλλιά σου, όπως σε ένα φουλ κάμπριο. Αλλά ακόμη κι έτσι νιώθεις ότι αποτελείς ένα από τα στοιχεία του αυτοκινήτου. Με την οροφή κλειστή, η απομόνωση από τους θορύβους είναι πολύ καλή.
Όταν η υφασμάτινη οροφή ανοίξει, ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι αποδεχτός σε αστική και περαστική βόλτα. Στη εθνική, ωστόσο, υπάρχει ένα διαρκής αεροδυναμικός θόρυβος που περιτριγυρίζει το αυτοκίνητο. Υπάρχει αλεξήνεμο δίχτυ που ανασηκώνοντάς το μειώνεται το «έμπα» του αέρα στην καμπίνα, κάτι όμως που ούτως ή άλλως είναι ανεπαίσθητο, ακόμα και στην εθνική.
Όπως συμβαίνει και στο Fiat 500C, όταν η οροφή είναι μαζεμένη τελείως πίσω είναι αδύνατον να δεις από το καθρέφτη. Γι’ αυτό εξάλλου οι αισθητήρες παρκαρίσματος ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό. Βέβαια, θα μπορούσε να ζητήσεις να σε καθοδηγήσουν οι πίσω επιβάτες για να παρκάρεις και τα καλά νέα είναι ότι το DS3 Cabrio μπορεί να φιλοξενήσει έναν παραπάνω επιβάτη από τους αυστηρά 4θέσιους ανταγωνιστές του.
Έχω και DS3 Cabrio…
Το γνωστό και ικανό 1.600άρι μοτέρ περιλαμβάνεται στα προσόντα του DS3. Με μια μικρή υστέρηση από το τούρμπο, είναι γεμάτο από στρωτή δύναμη, κινώντας με κέφι το DS3 Cabrio. Εξάλλου, το αυτοκίνητο είναι μόλις 25 kg βαρύτερο από το χάτσμπακ, μικρή επιβάρυνση για ένα κάμπριο. Έτσι για τa 0-100 km/h χρειάζεται ένα δέκατο παραπάνω από το χάτσμπακ, κάνοντας 7,4”.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, το Citroen DS3 Cabrio έχει άνετη κύλιση, παρά τις 17άρες ζάντες του αυτοκίνητου που οδηγήσαμε –υπάρχουν διαθέσιμες και 16”. Το ασαφές τιμόνι δεν ενοχλεί ιδιαίτερα, μιας και οι σπορ φιλοδοξίες του DS3 Cabrio είναι περιορισμένες. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι το αυτοκίνητο προορίζεται περισσότερο για βόλτες τα καλοκαιρινά βράδια στην παραλία, παρά για να κυνηγιέται σε ορεινό στροφιλίκι. Υπό αυτές τι προϋποθέσεις λοιπόν, το ελάχιστα επικοινωνιακό τιμόνι μάλλον πρόκειται για πταίσμα.
Πρακτικότερο όλων
Το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ στο DS3 Cabrio είναι ασυνήθιστο. Το καπό βγαίνει προς τα έξω και προς τα πάνω, παραμένοντας οριζόντιο με το πίσω του αυτοκινήτου, θυμίζοντας στους παλιότερους GS. Η Citroen λέει ότι ο σχεδιασμός αυτός κάνει εύκολη την πρόσβαση, ακόμα και με το DS3 παρκαρισμένο σε περιορισμένο χώρο, κάτι που είναι αναμφισβήτητα αλήθεια.
Αλλά η εμπειρία μας λέει ότι το καπό έχει επίσης την ιδιότητα να εμποδίζει την ορατότητα όσο προσπαθείς να σηκώσεις μια βαλίτσα για να την περάσεις μέσα από το στενό άνοιγμα. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό πάντως το DS3 χωρά στο πορτμπαγκάζ 245 lt έναντι των 185 του 500C και των 125 του Mini.
Με εκτιμώμενη τιμή €25.000 για την κορυφαία έκδοση DSport THP 155, το DS3 με δεδομένο ότι είναι σουπερμίνι είναι αστρονομικά ακριβό για τα ελληνικά δεδομένα. Πάντως δεν είναι έξω από την αγορά. Το DS3 Cabrio δεν προσφέρει μια φουλ εμπειρία κάμπριο με το τρόπο που το κάνει το Mini ή με τη χάρη του Fiat, αλλά έχει το πλεονέκτημα του έξτρα χώρου, καλύτερη εργονομία και μηχανισμό οροφής που είναι ο πιο πρακτικός εκ των τριών.
Τι λέει το DRIVE
Το πιο πρακτικό σουπερμίνι soft top κάμπριο έχει βολτάδικο χαρακτήρα και ωραίο στιλ
Τιμή από 25.000 (εκτιμώμενη για έκδοση DSport)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 EEK άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 156 PS/6.000 rpm, 26,5 kgm/1.750-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
0-100 km/h 7,4”
Τελική ταχύτητα 212 km/h
Κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 gr/km
Διαστάσεις 3.948 x 1.715 x 1.458 mm
Βάρος 1.231 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή