Αποκλειστικό: Συνοδηγώντας το VW Golf GTI Clubsport S στο Ring

Αποκλειστικό: Συνοδηγώντας το VW Golf GTI Clubsport S στο Ring

Είχαμε την ευκαιρία να δούμε πώς ακριβώς το VW Golf GTI Clubsport S κατάφερε να πετύχει το ρεκόρ στο Nürburgring, έστω από το δεξί κάθισμα.

Το Nürburgring δεν χαρίζεται στη Volkswagen, σε αυτή την προσπάθειά της για ρεκόρ στα μέσα Μαρτίου. Ο αέρας είναι κρύος, τα σύννεφα σκούρα και η άσφαλτος γλιστερή.

Η σημερινή μέρα δεν προσφέρεται για χρόνους κάτω από τα οκτώ λεπτά. Όμως όταν έχεις την ευκαιρία να γνωρίσεις το νέο Golf GTI Clubsport S των 310 ίππων, έστω από τη θέση του συνοδηγού, δεν την αφήνεις να περάσει έτσι. Στο τιμόνι κάθεται ο Benny Leuchter, ένας οδηγός της VW με τεράστια πείρα στο Nürburgring και αρκετές διακρίσεις σε αγώνες του VLN και στον 24ωρο, που θα προσπαθήσει τις επόμενες μέρες να πετύχει το ρεκόρ (σ.σ.: και τελικά τα κατάφερε, με 7'49''21). Ζητάει συγγνώμη προκαταβολικά για τον σχετικά ήπιο γύρο, σφίγγει τις ζώνες του και βγαίνει γκαζωμένος από το pit lane.

Το σημείο-κλειδί για την επίτευξη ενός γρήγορου γύρου, σύμφωνα με τον Leuchter, είναι να χρησιμοποιείς όσο περισσότερο γίνεται τα κερμπ, έτσι ώστε να διαγράφεις πιο ανοιχτές στροφές και να χάνεις όσο λιγότερη ταχύτητα γίνεται. Η οδήγησή του ανταποκρίνεται σε αυτό, με το Golf να καβαλάει τα αριστερά και δεξιά κερμπ στην Hatzenbach, λίγο πριν τη Flugplatz. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το Golf συμπεριφέρεται υποδειγματικά εδώ, μένοντας εντυπωσιακά απαθές στο τόσο «ξύλο». Τα αμορτισέρ έχουν αρκετά ενδοτική συμπίεση, έτσι ώστε να απορροφήσουν το χτύπημα στα κερμπ, αλλά πολύ ελεγχόμενη επαναφορά, που εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο δεν αποσταθεροποιείται. Με αυτό τον τρόπο νιώθεις ότι οι τροχοί παραμένουν πάντα σε επαφή με το έδαφος και τραβάνε προς τα εμπρός. Είναι μια βίαιη μέθοδος, αλλά αναμφίβολα αποτελεσματική.

Στα γρήγορα τμήματα της πίστας, ιδίως από τη Flugplatz στην Aremberg και στο πατημένο κομμάτι πριν την Karussel, το Clubsport S φυσάει. Ακόμα και χωρίς την πλήρη αφοσίωση του οδηγού –μιλάμε βέβαια για οδηγό αγώνων– αυτό το GTI φαίνεται αρκετά γρηγορότερο από το Golf R, αλλά και ένα σκαλί πάνω από το ειδικά φτιαγμένο για αυτή τη χρήση, SEAT Leon Cupra Ultimate Sub8. Ακόμα και ο ήχος είναι εξαιρετικός. Με την πιο θορυβώδη εξάτμιση και τη λιγότερη ηχομόνωση, το Clubsport S έχει ένα άγριο μουγκρητό που συχνά παντρεύεται με το φύσημα της τουρμπίνας. Ας ελπίσουμε ότι δεν είναι τόσο φασαριόζικο ώστε να τρώει πόρτα σε όσα trackdays διενεργούν ελέγχους θορύβου...

Το να κρίνεις την οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου από το κάθισμα του συνοδηγού είναι πάντα επίφοβο, αλλά πέρα από τη φανταστική απόσβεση της ανάρτησης, αξιοσημείωτη είναι και η ουδετερότητα αυτού του Golf. Γίνεται υπερστροφική σε μερικά από τα πιο γλιστερά κομμάτια, στην υγρασία κάτω από δέντρα, αλλά για το μεγαλύτερο μέρος του γύρου ακολουθεί πιστά τις εντολές του Leuchter. Στο άφημα του γκαζιού κλείνει προοδευτικά την τροχιά του, αντί να γυρίζει απότομα. Η συμπεριφορά του διαφορικού (VAQ) είναι γνώριμη σε πολλές στροφές, με μια στιγμιαία καθυστέρηση στην κορυφή της στροφής που ακολουθείται από το βίαιο τράβηγμα του εμπρός μέρους προς την έξοδο. Οι αντιδράσεις του φαίνονται πιο άμεσες και ολόκληρο το αυτοκίνητο είναι πιο ευέλικτο από τα άλλα γρήγορα Golf, αλλά και από το αντίστοιχο Leon.

Παρά το ότι ο γύρος μας απέχει από τον βέλτιστο, είναι σαφές ότι το Clubsport S έχει τρομερές δυνατότητες στην πίστα. Το χαρακτηριστικό του που ξεχωρίζει περισσότερο είναι η ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία αφήνει υποσχέσεις για εξίσου υποδειγματική συμπεριφορά και στους γεμάτους λακκούβες επαρχιακούς δρόμους του Ην. Βασιλείου (σ.σ: Και της Ελλάδας). Ας ελπίσουμε ότι η υπόσχεση θα εκπληρωθεί όταν καταφέρουμε να καθίσουμε κι εμείς στη θέση του οδηγού.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube