
Παγκόσμια πρωτιά για την CATL στην ασφάλεια μπαταριών EV
Η CATL, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, έγινε η πρώτη εταιρεία που πληροί το νέο εθνικό κινεζικό πρότυπο ασφαλείας «No Fire, No Explosion», το οποίο θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2026.


Η CATL ανακοίνωσε στις ότι έχει περάσει με επιτυχία και τις δύο δοκιμασίες του προτύπου GB 38031-2025 για την ασφάλεια των συσσωρευτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο σε επίπεδο κυψελών όσο και σε επίπεδο πακέτων μπαταριών.
Η νέα αυτή υποχρεωτική νομοθεσία, με την ονομασία GB 38031-2025 που δημοσιεύθηκε στις 28 Μαρτίου 2025, απαιτεί από τις μπαταρίες να αποτρέπουν την εκδήλωση φωτιάς ή έκρηξης ακόμα και σε περίπτωση εσωτερικής θερμικής αστοχίας.
Η σημαντικότερη αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο πρότυπο αφορά την απαίτηση για δοκιμή θερμικής διάχυσης. Πλέον, οι μπαταρίες πρέπει να αποδεικνύουν ότι δεν θα αναφλεγούν ή εκραγούν κατά τη διάρκεια ενός τέτοιου θερμικού επεισοδίου.
Η επιτυχία αυτή καθιστά την CATL την πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που πληροί τις νέες αυστηρές προδιαγραφές, περίπου έναν χρόνο πριν αυτές τεθούν σε ισχύ
Επιπλέον, οι αναθυμιάσεις που ενδέχεται να προκληθούν δεν θα πρέπει να είναι επικίνδυνες για τους επιβάτες. Βλέπουμε λοιπόν πως σε αντίθεση με το προηγούμενο πρότυπο, το οποίο απαιτούσε μόνο την ύπαρξη προειδοποιητικών σημάτων πριν από την εκδήλωση φωτιάς ή έκρηξης, η νέα ρύθμιση ανεβάζει σημαντικά τον πήχη της ασφάλειας.
Για να λάβουν την έγκριση του νέου προτύπου, οι κατασκευαστές μπαταριών οφείλουν να περάσουν επιτυχώς δύο νέες δοκιμασίες. Η πρώτη σχετίζεται με δοκιμή πρόσκρουσης από κάτω, που αξιολογεί την αντοχή και προστασία της μπαταρίας σε συγκρούσεις του κάτω μέρους. Η δεύτερη δοκιμή αφορά την ανθεκτικότητα της μπαταρίας σε 300 κύκλους ταχείας φόρτισης, μετά τους οποίους υποβάλλεται σε δοκιμή βραχυκυκλώματος, όπου δεν επιτρέπεται κανενός είδους ανάφλεξη.
Η μπαταρία της CATL που υποβλήθηκε στις δοκιμές είναι η Qilin, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην αγορά τον Ιούνιο του 2022 ως η τρίτη γενιά της τεχνολογίας Cell-to-Pack (CTP) της CATL. Η Qilin διαθέτει απόδοση χρήσης όγκου που φτάνει το 72% και ενεργειακή πυκνότητα έως 255 Wh/kg.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Άλλη μία κίνηση-ματ από την Κίνα στην ηλεκτροκίνηση
Σύμφωνα με την εταιρεία, η συγκεκριμένη μπαταρία διαθέτει σταθερή δομική αντοχή και ενισχυμένη προστασία έναντι θερμικών αστοχιών. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν από τον ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης China Automotive Technology & Research Center (CATARC), έναν από τους πιο έγκυρους οργανισμούς στην Κίνα στον τομέα των δοκιμών και της αξιολόγησης ασφάλειας, γνωστό και για τις δοκιμές C-NCAP.
Στην τελετή απονομής της πιστοποίησης παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του τμήματος ενεργειακών συστημάτων του CATARC, καθώς και της διεύθυνσης δοκιμών και επαλήθευσης της CATL. O κινεζικός κολοσσός δήλωσε ότι θα συνεχίσει να επενδύει στην τεχνολογική καινοτομία, με στόχο τη συνεχή βελτίωση των επιπέδων ασφαλείας σε κρίσιμους τομείς όπως η θερμική διάχυση, η προστασία βάσης, και η ασφάλεια ταχείας φόρτισης.
Η έγκαιρη συμμόρφωση με το νέο αυστηρό πρότυπο αποτελεί ακόμη μια ένδειξη της τεχνολογικής υπεροχής της CATL στον τομέα των προηγμένων και ασφαλέστερων μπαταριών. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα τον Φεβρουάριο του 2025, περισσότερα από 18 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως χρησιμοποιούν μπαταρίες κατασκευασμένες από την CATL.
Η μπαταρία Qilin έχει ήδη υιοθετηθεί από αρκετούς γνωστούς κατασκευαστές όπως οι Aito, Zeekr, Li Auto, Xiaomi, Neta, Avatr, και η Lotus.