E-GMP, η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα των Hyundai και Kia

E-GMP, η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα των Hyundai και Kia

Hyundai και Kia θα βασίζουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους πάνω στη νέα πλατφόρμα που ακούει στο κωδικό όνομα E-GMP ή Electric-Global Modular Platform

Με το κωδικό όνομα E-GMP(Electric-Global Modular Platform), το γκρουπ Ηyundai παρουσίασε τη νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία θα βασίζονται όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα φέρουν τα σήματα τόσο της Hyundai όσο και της Kia. 

H νέα αυτή πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά σε όλα τα EV που θα παραχθούν από το 2021, όπως το Hyundai Ionic 5, και πάνω της θα κτιστούν συνολικά 23 νέα EV που θα παρουσιαστούν έως το 2025, με το Hyundai Motor Group να έχει θέσει στόχο έως εκείνη τη χρονιά το ένα εκατ. πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. 

hyunda

Η Hyundai θέλει να αναδειχθεί σε έναν από τους παγκόσμιους ηγέτες της ηλεκτροκίνησης και για το σκοπό αυτό έχει δρομολογήσει τη δημιουργία του brand «Ionic» κάτω από την ομπρέλα του οποίου θα εντάξει μια πληθώρα EV σε όλες τις κατηγορίες. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Kia που θέλει ως το 2027 να έχει κατασκευάσει επτά νέα, αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσίασε διαδικτυακά η Hyundai, η νέα πλατφόρμα E-GMP εξασφαλίζει στα EV αυτονομία 500 χιλιομέτρων με μια πλήρη φόρτιση. Για τη φόρτιση του 80% της μπαταρίας απαιτούνται μόλις 18 λεπτά σε ταχυφορτιστή. Το ενσωματωμένο σύστημα ηλεκτρικής ισχύος, διαθέτει δυνατότητα πολλαπλής ταχυφόρτισης 400V/800V, καθώς και αμφίδρομη λειτουργία μετατροπής ισχύος. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να λειτουργήσει σε οποιαδήποτε περίπτωση, χωρίς πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογέα. hyund

Η μπαταρία εδράζεται κάτω από το επίπεδο πάτωμα, ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, αλλά και κατεβάζοντας χαμηλά το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.  

Το σύστημα μετάδοσης ισχύος της πλατφόρμας E-GMP, περιλαμβάνει έναν ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα με ισχύ που μπορεί να φτάσει έως και 600 ίππους. Η Hyundai για τα συγκεκριμένα οχήματα υπόσχεται επιδόσεις της τάξης των 260 km/h τελικής ταχύτητας και επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε 3,6".

Κατά βάση θα έχουμε πισωκίνητα μοντέλα, αλλά θα υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης, με έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα. Το σύστημα τετρακίνησης θα ανιχνεύει τις ανάγκες και κατά περίπτωση θα εμπλέκει ή θα απεμπλέκει τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα, δημιουργώντας περιβάλλον τετρακίνησης ή πίσω κίνησης. 

hyunda

Ένα άλλο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι ότι μπορεί να έχει μεγάλη ευελιξία σε ό,τι αφορά στα αμαξώματα, αφού πάνω της μπορούν να στηριχτούν από σεντάν έως SUV.

Τέλος, η Ηyundai αναφέρει πως έχει ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια, έχοντας δώσει ιδιαίτερο βάρος στη δομή απορρόφησης ενέργειας του χώρου εμπρός από το ταμπλό, ενώ έχει ενισχύσει ανάλογα και την εμπρός κολόνα ώστε να εξασφαλίζει μια αλώβητη καμπίνα επιβατών. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube