Νέος συμπλέκτης επιτρέπει τη χρήση χειροκίνητων σασμάν στα υβριδικά

Νέος συμπλέκτης επιτρέπει τη χρήση χειροκίνητων σασμάν στα υβριδικά

Η γερμανική κατασκευάστρια εξαρτημάτων Schaeffler αποκάλυψε ένα νέο υβριδικό σύστημα συμπλέκτη που ανοίγει το δρόμο του χειροκίνητου κιβωτίου στα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα.

Η αποκαλούμενη «μονάδα P2» αναμένεται να μπει στην παραγωγή μέχρι το τέλος του τρέχοντος χρόνου στην Κίνα, με την κατασκευάστρια εταιρεία να ισχυρίζεται ότι η κατανάλωση σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο θα μπορούσε να μειωθεί κατά 20%.

Η μονάδα P2 τοποθετείται μεταξύ του κινητήρα και της μετάδοσης -κάτι που το κάνει ιδιαίτερα βολικό για τα εγκάρσια τοποθετημένα μοτέρ- και περιλαμβάνει ένα ηλεκτρομοτέρ 12kW και ένα ζεύγος συμπλεκτών. Το «ντεμπραγιάζ» επιτρέπει στο μοτέρ του αυτοκινήτου να αποσυμπλέκεται από τη μετάδοση. Αντίθετα, το «αμπραγιάζ», ένας συμπλέκτης κρούσης, χρησιμοποιείται για να εξομαλύνει τους κραδασμούς όταν ο κινητήρας επανασυμπλέκεται.

Η Schaeffler λέει ότι η μονάδα P2 μπορεί να επιτρέψει σε ένα αυτοκίνητο να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με χαμηλή ταχύτητα στα σταμάτα ξεκίνα της πόλης, το αυτόματο παρκάρισμα θα μπορούσε να γίνεται αμιγώς ηλεκτρικά  και το σύστημα επιτρέπει επίσης «ενεργό sailing» για ταχύτητα μέχρι 50 km/h. To ενεργό sailing επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επωφελείται από την ορμή του ή τους κατωφερείς δρόμους, είτε με ραλαντί είτε σβήνοντας τον κινητήρα, αποσυνδέοντάς τον από τη μετάδοση κι εξοικονομώντας με αυτόν τον τρόπο καύσιμο.

Η νέα μονάδα P2 σχεδιάστηκε για να λειτουργεί με 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο πολλοί κατασκευαστές θα υιοθετήσουν τα προσεχή χρόνια στα υβριδικά μοντέλα τους. Ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V σημαίνει ότι όχι μόνο μπορεί να αντέξει τα 12kW του ηλεκτρομοτέρ της P2 –τέσσερις φορές περισσότερο από τα σημερινά 12βολτα συστήματα-, αλλά και η καλωδίωση του συστήματος μπορεί να είναι κατά 75% μικρότερη. Έτσι εξοικονομείται βάρος, περιορίζεται το κόστος και βελτιώνει την ικανότητα του κατασκευαστή να βολέψει απρόσκοπτα τις πλεξούδες στο αυτοκίνητο. H μονάδα P2 μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης για την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, εξοικονομώντας έτσι τέτοια σε μια 48V μπαταρία.

Η μονάδα Ρ2 έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσαρμόζεται εκ των υστέρων σε υπάρχοντα αυτοκίνητα με ελάχιστες τεχνικές αλλαγές. Και μιλάμε για τεράστιο αριθμό κιβωτίων, αν αναλογιστούμε ότι σήμερα περίπου το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων με χειροκίνητο σασμάν. Η Schaeffler λέει ότι δεν απαιτούνται αλλαγές στα υπάρχοντα σχέδια κιβωτίων ταχυτήτων και η μονάδα δεν χρειάζεται ψύξη με νερό, όπως σε κάποια υβριδικά set-up. Ενώ πάντα σύμφωνα με την εταιρεία, θα μπορούσε να συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 20%.

Η μονάδα P2 προορίζεται να χρησιμοποιηθεί με τη νέα διάταξη του Ε-συμπλέκτη της Schaeffler, ο οποίος, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της εταιρείας, μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 8%. Υπάρχουν δύο εκδόσεις του συμπλέκτη E: Μία που χρησιμοποιεί πεντάλ και υδραυλική ή καλωδιακή σύνδεση με τον ηλεκτρονικό «έξυπνο ενεργοποιητή» και η άλλη που απαλλάσσει τον οδηγό από το πεντάλ του συμπλέκτη εντελώς.

Δύο μελλοντικές εκδόσεις της μονάδας P2 βρίσκονται υπό εξέλιξη, στις οποίες το ηλεκτροκινητήρας στη μία περίπτωση θα αποδίδει 25kW και 10,2 kgm, ενώ στη μεγαλύτερη 48kW και 16,3 kgm.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube