Ράλι Ακρόπολις: Αντίστροφη μέτρηση για τον πιο σκληρό αγώνα του ERC

Ράλι Ακρόπολις: Αντίστροφη μέτρηση για τον πιο σκληρό αγώνα του ERC

Τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές λίγο πριν την εκκίνηση - Όλο το πρόγραμμα του αγώνα 

Στη διεθνή σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού βγαίνει η Ελλάδα από την 1η έως τις 3 Ιουνίου με το Ράλι Ακρόπολις, έναν από τους πιο δύσκολους αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC) στο οποίο προσμετρά. 

Για το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2018, η Οργανωτική Επιτροπή της ΟΜΑΕ, οι συνδιοργανωτές του αγώνα -η κεντρική χορηγός ΕΚΟ, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο Δήμος Λαμιέων- πέτυχαν να επαναφέρουν την τριήμερη δομή του αγώνα, την Υπερειδική Διαδρομή (στον Ιππόδρομο Μαρκόπουλου, φέτος) και την εκκίνηση στη σκιά του Παρθενώνα.

Το Ακρόπολις πέρασε στη «σφαίρα» του ERC το 2014, με την 60ή επανάληψή του με επίκεντρο το Λουτράκι το 2014. Από το 2016 ο αγώνας επέστρεψε στη Λαμία. Παράλληλα με τον 3ο γύρο του ERC, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 αποτελεί τον 3ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλι Χώματος και τον 1ο γύρο του Π.Π. Ράλι Χώματος Ιστορικών αυτοκινήτων για το 2018.

Το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις έχει συνολικό μήκος 867,72 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 237,89 είναι αγωνιστικά και αποτελούν τις 12 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα. Μετά την εκκίνηση στην Ακρόπολη (11:00) το πρωί της Παρασκευής 1/06, ο αγώνας θα ξεκινήσει με την Υπερειδική του Ιπποδρόμου Μαρκόπουλου (15:26) και θα ακολουθήσει η μεγαλύτερη Ειδική του αγώνα, η Θήβα των 30,53 χλμ., στις 17:34.

Το Σάββατο 2/06 οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν δύο φορές τον κύκλο των τριών Ειδικών Διαδρομών «Νέα Άμφισσα», «Δροσοχώρι» και «Παλαιοχώρι-Μενδενίτσα» νότια της Λαμίας, επιστρέφοντας ενδιάμεσα στο Service Park της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας στις 13:52. Η Κυριακή 3/06 περιλαμβάνει επίσης δύο επαναλήψεις των ΕΔ «Γραμμένη» και «Δίβρη», δυτικά και βόρεια της Λαμίας, πριν την επιστροφή στην ΠΕΛ για τον τερματισμό στις 15:04.

Οι αστέρες του ERC

Ο άκρως ικανοποιητικός αριθμός των 19 κορυφαίων προδιαγραφών R5 αυτοκινήτων που θα εκκινήσουν το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2018 περιλαμβάνει και τον Alexey Lukyanuk, πρωτοπόρο της βαθμολογίας του ERC και νικητή των δύο πρώτων αγώνων του 2018 στις Αζόρες και Κανάριες νήσους.

Μεταξύ των πληρωμάτων από 18 εθνικότητες δεν βρίσκεται ο περσινός πρωταθλητής του ERC και νικητής του Ακρόπολις, Kajetan Kajetanowitz, καθότι ο Πολωνός φέτος αναζητά την τύχη του στο WRC. Οι 15 ταχύτεροι οδηγοί του ERC στην Κατατακτήρια Διαδρομή της Πέμπτης 31/05 (16:18), στη ΒΙ.ΠΕ. Λαμίας, θα επιλέξουν το ίδιο απόγευμα στις 19:00 στο Service Park τη θέση εκκίνησής τους στις Ειδικές Διαδρομές της Παρασκευής. Κάτι τέτοιο είναι αρκετά κρίσιμο, ειδικά λόγω του μήκους 30 χιλιομέτρων της μεγαλύτερης Ειδικής του αγώνα, στο πεδίο βολής της Θήβας.

Παράλληλα, το Ακρόπολις έχει συγκεντρώσει φέτος τις περισσότερες συμμετοχές (7) στην κατηγορία ERC2, με αυτοκίνητα της κατηγορίας Ν, όπου μεταξύ των κορυφαίων διεθνών συμμετοχών υπάρχουν και ρεαλιστικές ελληνικές ελπίδες, ενώ η κατηγορία ERC3 -με τα λιγότερο ισχυρά αυτοκίνητα- έχει τέσσερις συμμετοχές, και επίσης ελληνικό ενδιαφέρον.

Ας δούμε τι δήλωσαν μερικοί από τους πρωταγωνιστές του ERC

Alexey Lukyanuk (ERC1, Ford Fiesta R5)

Lu

«Είναι ένα από τα πιο δύσκολα ράλι της χρονιάς για αυτοκίνητα και πληρώματα. Έτρεξα σ’ αυτό πριν δύο χρόνια με διαφορετικό συνοδηγό αλλά φύγαμε νωρίς με σπασμένη ανάρτηση λόγω λανθασμένων σημειώσεων σ’ ένα σημείο. Περισσότερο από το μισό ράλiι θα είναι νέο για μένα, και είναι ενδιαφέρον ότι ξεκινάμε με μια μεγάλη Ειδική το πρώτο απόγευμα. Θέλει προσοχή για να πάρουμε τη σωστή θέση εκκίνησης, και υπάρχει πάντα η πιθανότητα να βρεθείς πίσω από ένα αργό πλήρωμα, ή από ένα αυτοκίνητο με προβλήματα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να χάσεις πολύ χρόνο σε μια στιγμή. Αλλά έτσι είναι ο συναγωνισμός κι έτσι θα παίξουμε. Θα είναι ένα συναρπαστικό τριήμερο».

Bruno Magalhães (ERC1, Skoda Fabia R5)

Ma

«Αυτό το ράλι είναι σίγουρα αρκετά σκληρό. Είναι διαφορετικό από πέρσι, κάποιες Ειδικές έχουν αντίθετη φορά και μία από αυτές είναι εντελώς νέα. Αυτό το ράλi είναι πολύ διάσημο διότι όλοι ξέρουν πόσο δύσκολο είναι, με πολύ σκληρές Ειδικές. Πρέπει να είσαι γρήγορος, αλλά την ίδια στιγμή να προσπαθείς και να αποφεύγεις τα προβλήματα. Με θερμοκρασία κοντά στους 30ο Κελσίου, πρέπει να διαχειρίζεσαι το αυτοκίνητο, τις συνθήκες, τα ελαστικά και τον εαυτό σου, οπότε όλα είναι δύσκολα σε αυτό το ράλι. Είναι μια μεγάλη πρόκληση, και όλοι ξέρουν ότι το Ακρόπολις είναι ένα από τα πιο διάσημα ράλι του κόσμου».

Norbert Herczig (ERC1, Skoda Fabia R5)

He

«Δεν έχω αγωνιστεί ποτέ στο παρελθόν σε αυτό το ράλι, αλλά αυτό ισχύει για όλα τα ράλι διότι είμαι νέος στο πρωτάθλημα. Δεν έχω σημαντικές πληροφορίες για τον αγώνα, μόνο κάποια εσωτερικά πλάνα που μου έχει δώσει η ομάδα. Η Baumschlager Rallye & Racing μου λέει ότι έχουν αλλάξει πολλά από πέρσι».

Eyvind Brynildsen (ERC1, Ford Fiesta R5)

Bry

«Στο χώμα θα είμαι πολύ απογοητευμένος αν δεν καταφέρω να πιάνω τον [Alexey] Lukyanuk. Στα Κανάρια ήμουν πνευματικά προετοιμασμένος ότι δεν θα ήμουν στο ρυθμό του, αλλά ήλπιζα διαρκώς. Όμως, στο Ακρόπολις θα πρέπει να είμαι στο ίδιο επίπεδο, παρά την έλλειψη δοκιμών. Είναι ένα αληθινά σκληρό ράλι αλλά προετοιμαζόμαστε όσο καλύτερα μπορούμε, φτιάχνουμε το αυτοκίνητο σαν άρμα, προσπαθούμε να επιβιώσουμε και ελπίζουμε να ανέβουμε στο βάθρο και να κερδίσουμε».

Juuso Nordgren (ERC1, Skoda Fabia R5)

Nord

«Πρώτα από όλα επιδιώκω να αποκτήσω εμπειρία και να μάθω. Ξέρω ότι αυτός ο αγώνας είναι αληθινά απαιτητικός και σκληρός. Ξέροντας ότι θα υπάρχουν γρήγοροι και έμπειροι οδηγοί, πρώτα απ’ όλα θα θέσω στόχο να τερματίσω σ’ αυτό το ράλι που είναι ένα ορόσημο. Παρακολουθώ τακτικά το ERC. Είναι ένα πρωτάθλημα με υψηλό συναγωνισμό, μια καλή πλατφόρμα για νέους οδηγούς. Ο promoter κάνει καλή δουλειά, που σημαίνει ότι δίνει την ευκαιρία στους οδηγούς να αποκτήσουν αναγνώριση. Το μίγμα έμπειρων οδηγών και νέων ταλέντων κάνει το ERC ακόμα πιο ενδιαφέρον».

Sergei Remennik (ERC2, Mitsubishi Lancer Evolution X)

Re

«Αυτό είναι ένα πολύ δύσκολο ράλι, ένα από τα πιο σκληρά από άποψη επιφάνειας με κοφτερές πέτρες και αυλακώσεις. Δεν είναι εύκολο να περισώσεις το αυτοκίνητο και να τερματίσεις εδώ. Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Ν δουλεύουν καλά σε αγώνες με το μισό μήκος, αλλά είναι δύσκολο να κάνεις έναν πλήρη αγώνα του ERC χωρίς μηχανικά προβλήματα. Οδεύουμε στο Ακρόπολις ως πρωτοπόροι στην Κλάση μας, υπάρχουν περισσότεροι που θα συμμετάσχουν σ’ αυτόν τον αγώνα, αλλά δεν αισθανόμαστε κάποιο πνευματικό φορτίο - και είναι πάντα ευχάριστο να είσαι επικεφαλής».

To ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2018 με μια ματιά

Εκκίνηση Παρασκευή 1 Ιουνίου, 11:00, Ακρόπολη
Τερματισμός Κυριακή 3 Ιουνίου, 15:04, Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας
Κέντρο αγώνα Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας
Μήκος αγώνα 867,72 km
Μήκος ΕΔ 237,89 km
Αριθμός ΕΔ 12
Μεγαλύτερη ΕΔ Θήβα (30,53 km)
Μικρότερη ΕΔ Υπερειδική Ιπποδρόμου Μαρκόπουλου
Συμμετοχές 34 (ERC) & 33 (Πανελλήνια Πρωταθλήματα)

Προηγούμενοι νικητές

2017 Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran (Ford Fiesta R5)
2016 Ralfs Sirmacis/Arturs Šimins (Skoda Fabia R5)
2015 Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran (Ford Fiesta R5)
2014 Craig Breen/Scott Martin (Peugeot 208 T16)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube