CEO της Rivian, όλοι προσπαθούν να αντιγράψουν το Model Y
Το Model Y είναι τόσο καλό, που ο CEO της Rivian είχε αγοράσει ένα για τον εαυτό του.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe, πιστεύει ότι το Tesla Model Y είναι ένα τόσο εξαιρετικό αυτοκίνητο, που όλοι προσπαθούν να αντιγράψουν.
Αυτό μπορεί να ερμηνευθεί αμφίσημα. Από τη μία είναι λογικό, αφού το Model Y αποτέλεσε το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως το 2023. Κάτι που δεν έχει πετύχει ποτέ άλλοτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Όταν σε αγοράζει ο CEO του ανταγωνιστή σου για καθημερινό αυτοκίνητο, τότε κάτι κάνεις πολύ καλά
Ο Scaringe όμως πιστεύει ότι αυτό φέρνει και πολλά προβλήματα στους ανταγωνιστές της Tesla. Από τη στιγμή που απλώς προσπαθούν να αντιγράφουν το αμιγώς ηλεκτρικό crossover, προσφέροντας παρόμοια σχεδίαση, παραπλήσιες διαστάσεις, συνήθως χειρότερες επιδόσεις και μη ανταγωνιστική τιμή, τρώνε γκολ από τα αποδυτήρια.
Σπαταλούν τους πόρους τους σε κάτι που εν τέλει δεν είναι ανταγωνιστικό και τους στερεί την ευκαιρία να ξεχωρίσουν και να προσφέρουν ένα διαφορετικό προϊόν. Που ίσως θα έβρισκε τη δική του αυτόνομη θέση στην αγορά.
Ο Scaringe είναι θαυμαστής της Tesla και παραδέχτηκε σε συνέντευξη ότι θεωρεί το Model Y ένα υπέροχο όχημα. Τόσο καλό που δήλωσε ότι «είχα αγοράσει ένα στο παρελθόν». Ωστόσο, πιστεύει ότι η αγορά των EV είναι τόσο κορεσμένη από ανταγωνιστές του Model Y που προσπάθησαν να αναπαράγουν το ίδιο μοτίβο, ώστε δυνητικά εμποδίζει την ανάπτυξη του κλάδου στο σύνολό του.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Rivian είναι η μάρκα με τους πιο ευχαριστημένους αγοραστές
«Ο κύριος λόγος για την επιβράδυνση της ζήτησης των EV είναι ότι υπάρχει έλλειψη επιλογών», πιστεύει ο Scaringe. «Αν θέλετε να ξοδέψετε λιγότερα από $50.000 για ένα EV, θα έλεγα ότι υπάρχει ένας πολύ, πολύ μικρός αριθμός εξαιρετικών προϊόντων».
Ο Scaringe πιστεύει ότι οι ανταγωνιστές της Tesla θα ήταν καλύτερα να παρουσιάσουν ένα εντελώς νέο προϊόν αντί να εξελίσσουν μοντέλα που βασικά είναι κόπιες του μικρού crossover του Elon Musk.
Αυτό δημιουργεί έναν κορεσμό και μια αναπαραγωγή της ίδιας κατηγορίας αυτοκινήτων. Η Rivian όντως κινείται αυτόνομα, όπως αποκαλύπτει το πρωτότυπο R3, που μοιάζει με τη Deltona του μέλλοντος.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 33.000 δολάρια μπαίνει μέσα η Rivian για κάθε μοντέλο που πουλάει
Το σκεπτικό του πάντως ακούγεται πολύ λογικό. Ποιο είναι το νόημα να αντιγράφεις τον νικητή; Ο αγοραστής τελικά θα στραφεί στη δοκιμασμένη λύση του πρωτότυπου. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν πολλές κατηγορίες όπου η ηλεκτρική εκπροσώπηση είναι ισχνή.