Το VW ID. GTI Concept φέρνει νέο αέρα στη Volkswagen
H νέα εποχή της VW είναι γεγονός, με τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της να συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. Κάποια κομμάτια και κάποιες αξίες της όμως είναι σαν τα όνειρα. Δεν πεθαίνουν ποτέ και το νέο VW ID. GTI Concept θα κληθεί να το αποδείξει αυτό.
Μπορούν τρία μόνο γράμματα να προσφέρουν χαμόγελο; Αν πρόκειται για τα αρτικόλεξα «GTI», τότε ναι, μπορούν! Αναντίρρητα, το VW Golf GTI, είναι ένα από τα πιο εμβληματικά, αναγνωρίσιμα και εμβληματικά hot-hatch που κυκλοφόρησαν ποτέ.
Αυτήν ακριβώς η επιτυχία αποτελεί έμπνευση για τη VW, η οποία θέλει να συνδυάσει το ένδοξο (θερμικό) παρελθόν με το λαμπρό (ηλεκτρικό) της μέλλον. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δημιούργησε το VW ID. GTI Concept, που κάνει πρεμιέρα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (ΙΑΑ 2023, 5-9 Σεπτέμβρη).
Οι υπεύθυνοι της Γερμανικής εταιρείας δεν διάλεξαν τυχαία αυτή τη περίοδο για να αποκαλύψουν τα σχέδια του νέου τους πρωτότυπου. Το ντεμπούτο του θα πραγματοποιηθεί ακριβώς 48 χρόνια μετά την εμφάνιση του πρώτου Golf GTI στη Φρανκφούρτη.
Σχεδιαστικά τώρα, το ID GTI Concept φέρει επιρροές από το ID.2all Concept, το οποίο παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 2023. Κάτι τέτοιο δεν θα πρέπει να μας προκαλεί εντύπωση, αν αναλογιστούμε πως το ID.2all Concept βάσισε την εξωτερική του σχεδίαση στο Golf GTI.
Σε σύγκριση με το ID.2all, ο σχεδιαστής του, Andreas Mindt, φρόντισε να το κάνει να μοιάζει αρκετά πιο αιχμηρό και επιθετικό, τονίζοντας έτσι τις σπορ καταβολές του. Στο εμπρός μέρος, διακρίνονται ορισμένα τολμηρά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως το εξαγωνικό μοτίβο στην κάτω μάσκα, αλλά και η χαμηλά τοποθετημένη εισαγωγή αέρα.
Οι σπορ πινελιές όπως η αεροτομή και ο εμφανής διαχύτης συνεχίζονται και στο πίσω μέρος, με τις ζάντες διάστασης 20'' να προέρχονται από το GTI πρώτης γενιάς. Στο προφίλ του αυτοκινήτου, οι μικρές μαύρες λεπτομέρειες με τα λογότυπα GTI ξεχωρίζουν, δημιουργώντας μια όμορφη αντίθεση με το κόκκινο χρώμα του αμαξώματος. Όσο δε για τους προβολείς τεχνολογίας IQ LED Matrix, αναμένεται να ρίχνουν άπλετο φως στο πέρασμά τους.
Ως προς τις διαστάσεις του, ανέρχονται 4.104 mm, πλάτος 1.840 mm ύψος 1.499 mm και μεταξόνιο 2.600 mm, καθιστώντας το μοντέλο ελαφρώς μεγαλύτερο από το θερμικό Polo, αλλά και το ID.2all.
Το εσωτερικό του φαντάζει ρετρό μα και συνάμα σύγχρονο. Τα καρό, σπορ καθίσματα αποτίουν φόρο τιμής στα απερχόμενα GTI, με τις διπλές οθόνες (που είδαμε και στο ID.2all) να παραμένουν. Το τιμόνι είναι τριάκτινο, flat bottom σχεδίασης, με τον επιλογέα του Experience Control (αλλά και τον ταχυτήτων) να θυμίζει μπαλάκι του Golf.
Από εκεί και πέρα διακρίνονται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων GTI Digital Cockpit των 10,9 ιντσών και το infotainment με την οθόνη των 12,9 ιντσών και τα σπορ γραφικά. Διαθέσιμο είναι και ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας.
Αυτό ωστόσο που εντυπωσιάζει είναι το γεγονός πως παρέχει πληροφορίες τόσο στον οδηγό, όσο και το συνοδηγό. Αν και σπορ, το εσωτερικό του παρέχει κάτι παραπάνω από ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες και πολύ μεγάλο πορτ μπαγκάζ 490 λίτρων, όπως στο ID. 2all.
Αυξημένες είναι και οι δυνατότητες εξατομίκευσης, ελέω του GTI Experience Control. Κάπως έτσι, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τη λειτουργία της ανάρτησης και τον ήχο. Μάλιστα, προσφέρεται η δυνατότητα ακόμα και μίμησης ήχων παλαιότερων GTI όπως του mk 1 του 1976 ή του 16βάλβιδου mk 2 του 1986, αυξάνοντας τον νοσταλγικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Στο VW ID. GTI Concept το γράμμα «I» αλλάζει έννοια και χαρακτήρα, αφού από το «Injection» που προέρχονταν αρχικά, τώρα σημαίνει «Intelligence» (νοημοσύνη). Στο ηλεκτρικό GTI το Vehicle Dynamics Manager θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από ότι στα βενζινοκίνητα μοντέλα, διότι οι ρυθμίσεις του ηλεκτροκινητήρα μπορούν να είναι σημαντικά περισσότερες.
Προς ώρας δεν διαθέτουμε πληροφορίες αναφορικά με τις επιδόσεις και την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα. Αναμένεται πάντως ισχυρότερο και γρηγορότερο σε σχέση με το ID.2all, απόδοσης 226 ίππων.
Αυτό που γνωρίζουμε πάντως, είναι πως το GTI ID. θα βασιστεί στην πλατφόρμα MEB entry, στην απλουστευμένη με λίγα λόγια πλατφόρμα MEB που ήδη χρησιμοποιείται από την εταιρεία, δίνοντας κίνηση στους εμπρός και όχι στους πίσω τροχούς. Ακόμη, το εξηλεκτρισμενο GTI θα διαθέτει, όπως και το εν κυκλοφορία, ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Οι Γερμανοί επιβεβαίωσαν ότι το μοντέλο παραγωγής που θα προέλθει από το Volkswagen ID. GTI Concept θα είναι έτοιμο πριν το 2027, όπως έκανε γνωστό ο ίδιος ο CEO της εταιρείας, Thomas Shafer, o οποίος μάλιστα δήλωσε ότι το κόστος του δε θα ξεπερνά τα 30.000 ευρώ, καθιστώντας το έτσι αρκετά ανταγωνιστικό.