Toyota: Παρουσίασε πειραματικό GR Yaris που «καίει» υδρογόνο
Το πρωτότυπο GR Yaris μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα με το πειραματικό, υδρογονοκίνητο Corolla Sport, που τρέχει αυτή τη στιγμή στη σειρά αγώνων Super Taikyu στην Ιαπωνία.
Στα πλαίσια του προγράμματος της για έναν κόσμο μηδενικών εκπομπών ρύπων, η Toyota παρουσίασε σήμερα μια πρωτότυπη έκδοση του GR Yaris που χρησιμοποιεί ως καύσιμο συμπιεσμένο υδρογόνο.
Οι δεξαμενές καυσίμου και το σύστημα ανεφοδιασμού είναι ίδιο με αυτό του υδρογονοκίνητου Mirai, τη ναυαρχίδα της Toyota στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων κυψελών καυσίμου. Το Mirai βέβαια χρησιμοποιεί χημική αντίδραση στις κυψέλες καυσίμου για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Το πειραματικό GR Yaris αντίθετα, χρησιμοποιεί ένα θερμικό μοτέρ που καταναλώνει υδρογόνο.
Η ιαπωνική φίρμα έχει υποστηρίξει στο παρελθόν ότι η καύση υδρογόνου είναι πιο αποδοτική από την αντίστοιχη της βενζίνης, βελτιώνοντας παράλληλα αισθητά την απόκριση του κινητήρα αλλά και την αποδοτικότητα του. Σημειώνει παράλληλα ότι ως καύσιμο το υδρογόνο μπορεί να παράγει οξείδια του αζώτου (NOx), αλλά όχι και διοξείδιο του άνθρακα. Με αποτέλεσμα να έχει σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τους συμβατικούς βενζινοκινητήρες.
Πέραν του ότι είναι εξαιρετικά καθαρή, η ιαπωνική εταιρεία τονίζει ότι καύση του υδρογόνου έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι προσδίδει απόλαυση στην οδηγική εμπειρία θυμίζοντας σε ήχο και αίσθηση τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Στην προκειμένη περίπτωση ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο γνωστός G16E-GTS τρικύλινδρος τούρμπο 1,6 λίτρων που κινεί το συμβατικό GR Yaris, με τους 262 PS και τα 360 Nm ροπής. Για να καταφέρει βέβαια να αξιοποιήσει το υδρογόνο ως καύσιμο, το μοτέρ έχει δεχθεί επεμβάσεις στο σύστημα τροφοδοσίας και ψεκασμού.
Υπενθυμίζουμε ότι το συγκεκριμένο σύστημα, με το οποίο η Toyota θέλει να κρατήσει στη ζωή τους θερμικούς κινητήρες για πολλά χρόνια ακόμη, χρησιμοποιήθηκε και δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σκληρά στην αγωνιστική Corolla Sport, με την οποία η Toyota συμμετέχει στο πρωτάθλημα Super Taikuyu Series στην Ιαπωνία.
«Έχουμε κάνει το πρώτο βήμα για να αγωνιστούμε και να εξελίξουμε τον κινητήρα υδρογόνου μας αποδεχόμενοι την πρόκληση. Φαντάζομαι ότι τα πράγματα θα είναι λίγο διαφορετικά σε 10 χρόνια από τώρα, και ελπίζω ο κόσμος να κάνει μία αναδρομή στο παρελθόν και να δει πώς αποδεχτήκαμε την πρόκληση με θετικό πνεύμα και απολαύσαμε την κάθε στιγμή αυτού του εγχειρήματος», δήλωσε ο Akio Toyoda, Πρόεδρος της Toyota Motor Corporation.
Με απώτερο σκοπό την ανθρακική ουδετερότητα, η Toyota έχει ενισχύσει τις προσπάθειές της για προώθηση της χρήσης υδρογόνου, αυξάνοντας τη δημοτικότητα των FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) μοντέλων της και πολυάριθμων ακόμα προϊόντων που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου. Εξελίσσοντας περαιτέρω τις τεχνολογίες κινητήρα υδρογόνου μέσα από τη συμμετοχή της σε αγωνιστικές διοργανώσεις, η Toyota στοχεύει να αναδείξει ακόμα περισσότερο τα οφέλη του υδρογόνου.