Toyota Hilux Hydrogen, τα EV δεν είναι ο μόνος δρόμος
Η δέσμευση της ιαπωνικής φίρμας στο υδρογόνο είναι δεδομένη και μας το υπενθυμίζει με το Toyota Hilux Hydrogen, η χρησιμότητα του οποίου δοκιμάζεται για να βγει στους δρόμους πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Ο ιαπωνικός κολοσσός παρουσίασε το νέο Toyota Hilux Hydrogen, το οποίο χρησιμοποιεί για την κίνησή του στοιχεία από το ευρέως γνωστό υδρογονοκίνητο Mirai και έχει αυτονομία που πλησιάζει τα 600 km.
Το υδρογονοκίνητο pick-up βρίσκεται στα τελευταία στάδια εξέλιξής του και αν πάρει πράσινο φως για να μπει στην παραγωγή, μπορεί να το δούμε στις εκθέσεις πριν το 2030.
H ιαπωνική φίρμα λέει πως η εμβέλεια του Toyota Hilux Hydrogen που αγγίζει τα 600 km και είναι πολύ μεγαλύτερη απ' ό,τι θα ήταν με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης
Ενώ όλος ο κόσμος και οι παγκόσμιες κυβερνήσεις κινούνται με γοργούς ρυθμούς προς την ηλεκτρική οδό, η Toyota έχει εκφράσει πολλές φορές της αντίθεσή της προς στην πλήρη εξάρτηση από τα BEV.
Πρώτος που υποστήριξε αυτή την άποψη ήταν ο πρόεδρος και πρώην διευθύνων σύμβουλος, Akio Toyoda, ο οποίος ισχυρίζεται πως ήταν από τους λίγους που αναρωτιούνταν για το αν τα ηλεκτρικά οχήματα είναι μονόδρομος για το μέλλον.
Ύστερα από την αποχώρηση του Toyoda από τον προεδρικό θώκο, η Toyota αύξησε τον διασκελισμό της προς την ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών κόνσεπτ. Αλλά με το Hilux Hydrogen, ο Ιάπωνας κατασκευαστής μας υπενθυμίζει ότι δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τα εναλλακτικά καύσιμα.
Το πρωτότυπο Toyota Hilux Hydrogen χρησιμοποιεί τρεις δεξαμενές καυσίμου υψηλής πίεσης για την αποθήκευση του υδρογόνου, το οποίο στέλνει ενέργεια σε μια υβριδική μπαταρία. Η τελευταία βρίσκεται κάτω από τον χώρο φόρτωσης της καρότσας, ώστε να αποφευχθεί η μείωση χώρου των επιβατών.
Σε αντίθεση με το πρωτότυπο GR Yaris Hydrogen, το Toyota Hilux Hydrogen παράγει ηλεκτρική ενέργεια από μια κυψέλη καυσίμου αντί να καίει υδρογόνο σε έναν πιο συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι μηχανικοί της Toyota αναφέρουν πως η εμβέλεια του Toyota Hilux Hydrogenπου αγγίζει τα 600 km είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι θα ήταν με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Με αυτές τις δηλώσεις, πιθανόν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες με ηλεκτρικά οχήματα να προσβληθούν -όπως η Rivian που ισχυρίζεται ότι το R1T Max Pack μπορεί να καλύψει απόσταση 644 km με μία μόλις φόρτιση.
Ανεξάρτητα από αυτό, το Hilux είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα ότι η ενέργεια υδρογόνου μπορεί να αποτελέσει λύση για περισσότερες εμπορικές εφαρμογές.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το πρωτότυπο Hilux Hydrogen εξελίχθηκε ως μια μελέτη μεταξύ της Toyota Motor UK και της Toyota Motor Europe, η οποία χρηματοδοτήθηκε από την Αγγλική κυβέρνηση.
Άλλοι εταίροι ήταν η Ricardo, η ETL, η D2H Advanced Technologies και η Thatcham Research, με πρόσθετη υποστήριξη από την Toyota Motor Corporation (TMC).