Nέα ηλεκτρική Alpine A390_b, κι όμως δεν είναι SUV!
Ύστερα από την A290 και πριν από την ηλεκτρική A110, η γαλλική φίρμα μας δίνει μια γεύση από το τελευταίο κομμάτι του παζλ της γκάμας της με το πρωτότυπο Alpine A390_b που θα δούμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Η Alpine φαντάζεται το μέλλον της σαν ένα ονειρεμένο γκαράζ με τρία μοντέλα, όλα ηλεκτρικά! Με δεύτερο μέλος του την Alpine A390_b που βλέπετε.
Το πρώτο μοντέλο αυτού του γκαράζ δεν είναι άλλο από το A290. Ένα Renault 5 E-Tech αναθεωρημένο και βελτιωμένο με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να φορέσει τον λογότυπο της Διέππης. Και ξέρουμε ήδη το τρίτο μοντέλο, την ηλεκτρική A110 που θα αναμένεται αργότερα. Και τα δύο αυτά αυτοκίνητα είναι άμεσοι κληρονόμοι της ιστορίας της Alpine, με το καθένα ξεχωριστά να έχει έναν ένδοξο πρόγονο που σημάδεψε για πάντα τα γαλλικά αυτοκινητικά πράγματα.
Υποθέτουμε ότι η νέα, βασική Alpine A390_b θα αποδίδει τουλάχιστον 435 ίππους, όσους και το Nissan Ariya Nismo που πατά στην ίδια πλατφόρμα
To νέο μοντέλο που θα προκύψει από το πρωτότυπο Alpine A390_b και που βρίσκεται στη μέση, θα κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση υπό τα φώτα της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού την άλλη εβδομάδα. Ένα πρωτότυπο που εξερευνά ωστόσο νέους ορίζοντες για τη γαλλική φίρμα. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα κόνσεπτ το οποίο κατά 85% προαναγγέλλει το μοντέλο παραγωγής που θα το δούμε στις αντιπροσωπείες το 2025.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Legend: Jean Rédélé 1922-2007, ταγμένος στον Ρόμβο
Οι φίλοι της φίρμας και οι ορκισμένοι εχθροί των λογής λογής ψηλωμένων «κατασκευασμάτων» μπορούν να ανασάνουν με ανακούφιση. Κάτω από αυτή την έντονη παραδοσιακή μπλε φορεσιά δεν κρύβεται κανένα SUV. Σε κάθε περίπτωση, αυτό επιβεβαιώνει η Alpine μέσω του Antony Villain, του αρχισχεδιαστή της.
Επομένως, μην σας ξεγελά η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (για ένα σπορ αυτοκίνητο), ούτε οι μεγάλοι τροχοί ή τα προστατευτικά των φτερών. Πρόκειται για μια εκδοχή σπορ φάστμπακ που θα μπορούσε να μπει στην ίδια κατηγορία με το Peugeot e-408. Με άλλα λόγια μια ελαφρώς ψηλωμένη 5θυρη κουπέ μπερλίνα. Αλλά μεγάλη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επτά πράγματα που δεν ξέρατε για την Alpine
Στην πραγματικότητα, αυτή η επιμήκης σιλουέτα, και πάλι σύμφωνα με την παραδοχή του Antony Villain, προέρχεται πάντα από τον ίδιο τεχνικό περιορισμό που επιβάλλει η δομή skateboard. Δηλαδή με την μπαταρία στο πάτωμα να το κάνει αυτό πιο παχύ, οπότε και το αυτοκίνητο ψηλώνει για δημιουργηθεί αξιοπρεπής χώρος για το κεφάλι των επιβατών.
Μπορούμε να μιλάμε για ώρες για την εντυπωσιακή γραμμή που μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες. Αλλά οι λεπτομέρειες που πρέπει να θυμάστε είναι άλλες. Πρώτα απ’ όλα, υπάρχει αυτή η φωτεινή υπογραφή που θυμίζει εκείνη του πρωτότυπου Alpenglow, με μια φωτεινή λωρίδα εμπρός και πίσω. Που εδώ εν προκειμένω διαπερνά ένα σύννεφο τριγώνων που κατά την επίσημη εκδοχή είναι «το εφέ ενός κομήτη που διασχίζει την ατμόσφαιρα».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Legends: Alpine A110 1300S 1966-1971
Στη συνέχεια, είναι δύσκολο να περάσουν απαρατήρητες οι ευμεγέθεις εντυπωσιακές ζάντες των 22 ιντσών εμπρός και 23 ιντσών πίσω. Ζάντες που θυμίζουν το σχέδιο νιφάδας χιονιού με ένα μπλε φωτοστέφανο στο κέντρο για να ολοκληρωθεί η όλη σύνθεση. Πολύ «Alpine» είναι η αλήθεια.
Τέλος, αξίζει να επικεντρωθείς στη σημαντική αεροδυναμική δουλειά που έχει γίνει. Είτε πρόκειται για τη γέφυρα εμπρός από το καπό και τη τρυπητή μάσκα, και τα παραδοσιακά κοίλα φτερά με πλευρικά πτερύγια. Στοιχεία που εικάζουμε ότι θα αποτελούν και μέρη του μοντέλου παραγωγής.
Είτε το εξαιρετικό πίσω μέρος και το εσωτερικό που αποτελούν μάλλον σχεδιαστική σπουδή. Ένα πίσω μέρος με τρίεδρη φωτιζόμενη πτέρυγα και αναπόσπαστο μέρος της ουράς του αυτοκινήτου, και διαχύτης που εκτείνεται ή οπισθοχωρεί κατά οκτώ πόντους, είτε για να αυξηθεί η κάθετη αεροδυναμική πίεση είτε για να ενισχυθεί η αυτονομία.
Από τις αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες εισέρχεσαι στην καμπίνα, περνώντας από τη μια στιγμή στην άλλη στην πλήρη επιστημονική φαντασία. Και ανακαλύπτεις το τοπίο Alpine με την έννοια του αλπικού τοπίου.
Το εμπρός μέρος του κόκπιτ και το πάτωμα φαίνεται να είναι σκαμμένο στον βράχο ενός γκρεμού με τις αιχμηρές γραμμές του που έχουν δημιουργηθεί από σφυρήλατο (και ανακυκλωμένο) κάρμπον, με το πίσω μέρος να παραπέμπει σε μια έκταση πούδρας από χιόνι, καθαρό και μαλακό.
Αλλά αυτό που προσελκύει κυρίως την προσοχή είναι η απίστευτη θέση οδήγησης. Ξεκινώντας από το κάθισμα το οποίο είναι πιστή αναπαραγωγή της «μπανιέρας» της Alpine Formula 1 και συνδυάζεται με αγωνιστικό τιμόνι και ζώνη ασφαλείας τεσσάρων σημείων της Sabelt. Στοιχεία που επίσης δεν μπορούν να κρύψουν την έμπνευσή τους από την κορυφαία διοργάνωση του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault Alpine GTA V6 Turbo Le Mans 1990-1991
Προσέξτε, όμως! Η Alpine ανακοινώνει δύο θέσεις οδήγησης: Μια σκληροπυρηνική για να γίνεις ένα με το αυτοκίνητο. Και να χρησιμοποιείς το κουμπί «OV» στο τιμόνι, όπως στο A290, για να διπλασιάσεις προσωρινά την ισχύ. Και την άλλη για καθημερινή χρήση, με πεντάλ, τιμόνι και κάθισμα που ανατοποθετούνται για να δημιουργήσουν ένα πιο άνετο σύνολο.
Είναι αναμφίβολα αυτή η λειτουργία που οι δύο πίσω επιβάτες (τρεις στο μοντέλο παραγωγής), θα προτιμήσουν προκειμένου να επωφεληθούν από έναν… κύβο που τους απευθύνεται με τη μορφή ολογράμματος. Τι σημαίνει αυτό; Μυστήριο, αλλά έτσι περιγράφεται! Ωστόσο, θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι πρόκειται για ένα σύστημα πολυμέσων.
Φυσικά αυτά είναι λόγια των σχεδιαστών (και των δημιουργών λογισμικού) που τα λένε με περίεργες εκφράσεις σε μια προσπάθεια να παντρέψουν τις γραμμές με το συναίσθημα. Και μπορεί να ακούγονται ως ανάλυση πίνακα σε περιοδικό εικαστικών τεχνών.
Οπότε πάμε σε πιο απτά πράγματα όπως είναι για παράδειγμα το τεχνικό δελτίο της Alpine A390_b. Το έχουμε; Όχι! Για το τεχνικό δελτίο θα χρειαστεί να περιμένουμε ακόμα λίγο χρόνο.
Μπορούμε όμως να υποθέσουμε μερικά πράγματα, απ’ όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Η Alpine A390_b θα βασίζεται στην πλατφόρμα Ampr Medium, το νέο όνομα για την αρχιτεκτονική CMF-EV πάνω στην οποία πατούν τα ηλεκτρικά Renault Mégane και Scénic. Από την άλλη πλευρά, η Alpine λέει ότι έχει ανασχεδιαστεί σημαντικά. Ιδίως τοποθετώντας τις μπαταρίες όσο το δυνατόν πιο κοντά στο έδαφος για να εγγυηθεί το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους, με στόχο να προσφέρει την ίδια αίσθηση με την A110.
Όσον αφορά τα ηλεκτρομοτέρ, γνωρίζουμε απλώς ότι θα υπάρχουν τρία: Ένα εμπρός και δύο πίσω, όλα τους εξελιγμένα από την Alpine. Η διαχείριση της ροπής θα γίνεται δυναμικά και για τους τέσσερις τροχούς μέσω ενός συστήματος που ονομάζεται Active Torque Vectoring. Σύστημα και πάλι ειδικά σχεδιασμένο από τους μηχανικούς της Alpine για να προσφέρει δυναμική ισορροπία αντάξια της φίρμας της Διέππης, βοηθούμενο από τις υδραυλικές αναρτήσεις.
Η εταιρεία δεν λέει λέξη για την απόδοση και τις επιδόσεις. Αλλά θα μπορούσαμε κάλλιστα να υποθέσουμε ότι η βασική Alpine A390 θα αποδίδει τουλάχιστον 435 ίππους, όσους και το Nissan Ariya Nismo που πατά στην ίδια πλατφόρμα.
Λέξη δεν λέει η Alpine και για την μπαταρία. Aλλά μπορούμε επίσης να υποθέσουμε ότι το πακέτο των 87 kWh, που βρίσκουμε στο Scénic και στο Ariya, θα δίνει κι εδώ το παρών. Ωστόσο, ένα είναι σίγουρο, όπως το Renault 5 Ε-Tech και η Alpine A390 παραγωγής θα είναι «Made in France» με κατασκευή του αυτοκινήτου στη Διέππη, ηλεκτρομοτέρ προερχόμενα από το εργοστάσιο στην Cléon και μπαταρίες που θα συναρμολογούνται στο Douai.