To Mazda Iconic SP μπορεί να «κοντύνει» σε μέγεθος Miata

To Mazda Iconic SP μπορεί να «κοντύνει» σε μέγεθος Miata

Ο επικεφαλής σχεδιαστής Masashi Nakayama αναφέρει ότι σκόπιμα έκαναν μεγαλύτερο το Mazda Iconic SP για να μας μπερδέψουν.

Mazda Iconic SP

Από τη στιγμή που η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε το εκπληκτικό πρωτότυπο Mazda Iconic SP πριν λίγες μέρες στο Σαλόνι της Ιαπωνίας, η πρώτη μας σκέψη ήταν ότι πρόκειται για προοίμιο του νέου RX-7. Θεωρούσαμε όμως ότι θα μπορούσε ενδεχομένως να σχετίζεται με κάποια έκδοση του μελλοντικού MX-5.

 Ο επικεφαλής σχεδιαστής Masashi Nakayama έρχεται να βάλει φυτιλιές αναφέροντας ότι επίτηδες μεγάλωσαν τις διαστάσεις του ώστε να θολώσουν τα νερά και ξεκαθαρίζει ότι μπορεί να «κοντύνει» εφόσον χρειαστεί.

«Το Mazda Iconic SP έγινε επίτηδες μεγαλύτερο, ώστε να μην μπορείτε να το συνδέσετε με το ΜΧ-5 ή το RX-7», λέει η Mazda. Εμείς πάλι δε θέλουμε τίποτα άλλο από το να μπει στην παραγωγή.

Με μήκος 4.180 mm, είναι οπωσδήποτε μακρύτερο από το Miata, αλλά πιο κοντό από το RX-8 και το RX-7. Καμία βοήθεια δε μας προσφέρει η διάταξη των δύο θέσεων, αφού τόσο το MX-5, όσο και το διθέσιο RX με τον περιστροφικό κινητήρα είχαν δύο καθίσματα.

Mazda Iconic SP

Το μεταξόνιο των 2.590 mm πάλι δε συνεισφέρει στη συζήτηση, αφού είναι μακρύτερο κι από τα δύο μοντέλα, αλλά σαφώς μικρότερο από το δύο σειρών θέσεων RX-8 με τα 2.703 mm. 

Υπάρχει επίσης ένα τεράστιο χάσμα βάρους μεταξύ του πρωτοτύπου κι ενός Miata. Παρ' ότι τα 1.450 kg θεωρούνται λίγα για σύγχρονο μοντέλο που έχει μπαταρία και κινητήρα εσωτερικής καύσης, απέχει πολύ από τα 1.132 kg του βαρύτερου MX-5. Τόσο ζυγίζει το αυτόματο RF με την κλειστή οροφή. 

Mazda Iconic SP

Η Mazda λέει ότι το όνομα Iconic SP είναι σκόπιμα ασαφές, ώστε να μην δημιουργηθεί σαφής σύνδεση με κανένα από τα δύο σπορ μοντέλα. Μιλώντας στο Automotive News Europe, ο Nakayama αποκάλυψε ότι έκαναν το πρωτότυπο επίτηδες μεγαλύτερο, αλλά «θα μπορούσε εύκολα να συρρικνωθεί σε διαστάσεις αντίστοιχες ενός Miata». 

Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν περιορισμοί χωροταξίας, παρά το γεγονός ότι υπάρχει θερμικός κινητήρας με δύο ρότορες, ηλεκτροκινητήρας και μπαταρία.

Mazda Iconic SP

Μιλώντας για τον κινητήρα –ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας αντί να κινεί κατευθείαν τους τροχούς– ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda Masahiro Moro δήλωσε ότι μπορεί να καταναλώσει πολλούς τύπους καυσίμων. Ο περιστροφικός κινητήρας των 370 PS έχει εξελιχθεί για να λειτουργεί με βιοκαύσιμα, υδρογόνο ή υγραέριο. 

Ευχόμαστε το Mazda Iconic SP να μπει στην παραγωγή και να μην έχει την τύχη του εξίσου υπέροχου RX-Vision του 2015.

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube