H BMW i16 ήταν η διάδοχος της i8 που «σκότωσε» ο COVID
Η BMW i16 αποτελούσε εξέλιξη του πρωτότυπου Vision M Next αλλά δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή.
Η BMW M μπορεί να επέλεξε την ογκώδη κι αμφιλεγόμενη XM ως την απόλυτη ναυαρχίδα της, αλλά πριν από λίγα χρόνια, είχε στα σκαριά μια σπορ κουπέ κατασκευή για κορυφαίο της μοντέλο. Η BMW i16 αποκαλύφθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τον Domagoj Dukec, αρχισχεδιαστή της βαυαρικής εταιρείας, αναφέροντας ότι θα αποτελούσε τη διάδοχο της i8.
Ενώ έφτασε δελεαστικά κοντά στην παραγωγή, το πρωτότυπο της BMW i16 τελικά τέθηκε στο ράφι, πιθανότατα άλλο ένα θύμα της πανδημίας που έπληξε την ανθρωπότητα.
Η BMW i16 θα διατηρούσε την επαναφορτιζόμενη φύση της i8, αλλά με 600 PS και 100 km ηλεκτρικής αυτονομίας
Ο σχεδιαστής κυκλοφόρησε μια σειρά από σκίτσα και φωτορεαλιστικές αποδόσεις του σπορ μοντέλου, το οποίο φαίνεται να συνδυάζει τις αναλογίες της BMW i8 με στιλιστικά στοιχεία από το πρωτότυπο Vision M Next του 2019.
Συνολικά, η BMW i16 θα αποτελούσε μια σύγχρονη επανερμηνεία της κλασικής BMW M1 και θα τοποθετούνταν στην κορωνίδα της βαυαρικής γκάμας. Στο μπροστινό μέρος, τα φωτιστικά σώματα είναι σημαντικά μεγαλύτερα σε σύγκριση με το φουτουριστικό πρωτότυπο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με την BMW i8 στο δρόμο και στις Σέρρες
Οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω έχουν υιοθετηθεί από την i8, αλλά το σβήσιμο της οροφής της έχει αντικατασταθεί από πλαϊνές εισαγωγές αέρα.
Ο Γερμανοκροάτης σχεδιαστής δήλωσε ότι η εξέλιξη της BMW i16 ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από 12 μήνες, χάρη στη χρήση του κάρμπον πλαισίου της i8. Θα διατηρούσε και την plug-in hybrid διάταξη της προκατόχου της, αν και με σημαντικές βελτιώσεις στην ισχύ και την αυτονομία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η σωστή BMW i8 έχει 16 κυλίνδρους και στροφάρει στις 14.800 rpm
Σκοπός ήταν να προσφέρει συνολική ισχύ πέριξ των 600 PS από το πάντρεμα ενός υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα με ηλεκτροκινητήρες. Επιπλέον, η ηλεκτρική αυτονομία θα άγγιζε τα 100 km.
Τελικά, η παραγωγή της i8 έπαυσε το 2020 χωρίς διάδοχο, καθώς η BMW αποφάσισε να τραβήξει την πρίζα τής i16. Ο Dukec άφησε να εννοηθεί ότι η πανδημία μπορεί να έπαιξε τον ρόλο της, αλλά παραμένει αισιόδοξος για το μέλλον. «Πάντα υπάρχει ένα νέο πρωτότυπο που περιμένει στη γωνία».