Η Volvo αποκαλύπτει το πρωτότυπο 360c
Η Volvo παρουσιάζει το εκπληκτικό κόνσεπτ 360c που αντιπροσωπεύει, σύμφωνα με τους Σουηδούς, το μέλλον της κινητικότητας, αναμιγνύοντας… διαστημική ζωή και μεταφορές, χωρίς να ξεχνά -προφανώς- την αυτόνομη οδήγηση.
Πέρυσι είχαμε το Renault Symbioz που προσπαθούσε να παντρέψει το σπίτι με το αυτοκίνητο και τώρα έχουμε το 360c. Το νέο πρωτότυπο της Volvo που αποκαλύφθηκε σήμερα, συντίθεται και από ένα πλήθος δραστηριοτήτων που κανονικά θα γίνονταν έξω από το αυτοκίνητο.
Εδώ λοιπόν, μπορούμε να κοιμηθούμε ή να εργαστούμε μέσα σε ένα αυτοκίνητο με φουτουριστική όψη και που κινείται αυτόνομα. Ένας τομέας στον οποίο η Volvo πιστεύει ακράδαντα, όπως και πολλές άλλες ευρωπαϊκές μάρκες.
Η Volvo, ούσα μία από τις πρωτοπόρους της ασφάλειας των αυτοκινήτων, αφιερώνει μερικές αράδες σε αυτό το 360c που είναι ικανό να «ανακοινώνει» στα άλλα οχήματα στο δρόμο τι προτίθεται να κάνει. Η συνύπαρξη μεταξύ αυτοκινήτων που οδηγούνται από οδηγούς και αυτοκίνητα που κινούνται αυτόνομα περιπλέκεται πράγματι από το γεγονός ότι δεν είναι δυνατόν να αναλυθεί η συμπεριφορά ενός οχήματος χωρίς οδηγό και να προβλεφθεί τι θα κάνει . Αλλά η Volvo βρήκε την λύση.
«Το 360c επιλύει αυτό το πρόβλημα υιοθετώντας ένα σύστημα βασισμένο σε εξωτερικούς ήχους, χρώματα, οπτικά σήματα και κινήσεις, καθώς και συνδυασμούς αυτών των εργαλείων, για να κοινοποιήσει τις προθέσεις του οχήματος σε άλλους χρήστες του δρόμου, έτσι ώστε αυτό που πρόκειται να κάνει το όχημα να καθίσταται πάντα σαφές», σχολίασε η σκανδιναβική φίρμα. Ή να επιβάλλει, θα λέγαμε εμείς, αποκλείοντας de facto την οδήγηση. Μπορεί να ακούγεται λογικό άλμα, αλλά η Volvo χρειάζεται να μας το αναλύσει περαιτέρω.
Η Volvo πάντως δεν κρύβει το γεγονός ότι το πρωτότυπο αυτό τείνει να προοιωνίσει νέους τύπους κινητικότητας: «Το 360c προτείνει επίσης νέες ομάδες/προφίλ δυνητικών πελατών για την εταιρεία και εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις της 100% αυτόνομης οδήγησης όσον αφορά τον πολεοδομικό σχεδιασμό, τις υποδομές και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της σύγχρονης κοινωνίας».
Από τα παραπάνω, εμείς καταλαβαίνουμε ότι αυτό αφορά κυρίως τη κοινή χρήση αυτοκινήτων και την πλειονότητα -αν όχι το σύνολο- των αστικών υπηρεσιών. Έτσι, στην πραγματικότητα δεν τίθεται θέμα ενός συγκεκριμένου αυτοκινήτου με την αληθινή έννοια της λέξης.