BMW XM Concept: Υβριδικό σπορ SUV από την M Division
Το BMW XM Concept υπόσχεται να είναι ένα εξηλεκτρισμένο SUV αποκλειστικά από το σπορ τμήμα M των Βαυαρών. Με το μοντέλο παραγωγής να έρχεται το 2022.
Ο Γερμανός κατασκευαστής ανακοινώνει το BMW XM Concept, ένα μεγάλο μυώδες SUV που εξελίχτηκε αποκλειστικά από το τμήμα Motorsport της εταιρείας. Σύμφωνα με επίμονες φήμες που κυκλοφορούν εδώ και αρκετούς μήνες, το BMW XM Concept θα μπορούσε να είναι το μοντέλο που περιμένουμε ως X8 και έχει επανειλημμένα απαθανατιστεί καμουφλαρισμένο κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Και του οποίου την επίσημη παρουσίαση έχει προαναγγείλει η BMW για τις 29 Νοεμβρίου.
Με άλλα λόγια, αυτό το μοντέλο M δεν θα είναι παραλλαγή ενός αυτοκινήτου από την υφιστάμενη γκάμα της BMW. Να θυμίσουμε ότι το μόνο αυθύπαρκτο μοντέλο «Μ» είναι η M1 του 1978. Το αυτοκίνητο παραγωγής που θα προκύψει από το BMW XM Concept αναμένεται για την 50ή επέτειο του BMW Motorsport Division, το 2022.
Η εικόνα του BMW XM Concept που έδωσε στη δημοσιότητα η γερμανική εταιρεία ως teaser υποδηλώνει μια ιδιαίτερα ογκώδη, γωνιώδη και έντονα γλυπτική σχεδίαση. Αυτό περνά μέσα από μια υπερμεγέθη μάσκα με φωτεινά περιγράμματα, μια μεσοβέζικη επιλογή μεταξύ αυτής της Χ7 και της 4 Series. Οι δε επιβλητικές διαστάσεις της μάσκας τονίζονται από τη φινέτσα των φώτων που την πλαισιώνουν. To καπό έχει ένα φαρδύ φούσκωμα που καταλήγει σε ένα υπόσκαφο τμήμα στο κέντρο, αναδεικνύοντας αναδεικνύει τον λογότυπο της BMW. Στις γωνίες της εμπρός όψης του πρωτοτύπου, διακρίνουμε εισαγωγές αέρα που θυμίζουν αυτές της νέας 2 Series Coupé. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, στο BMW XM Concept θα κάνει ντεμπούτο το νέο εμπρός μέρος των πιο πολυτελών μοντέλων του.
Το μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει από το BMW XM Concept αναμένεται να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Spartanburg της South Carolina στις ΗΠΑ.
Το BMW XM Concept ανακοινώνεται ως υβριδικό χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες, αλλά μπορούμε με ασφάλεια να υποθέσουμε ότι είναι ένα plug-in hybrid. Ορισμένες πηγές αναφέρουν μια εξηλεκτρισμένη έκδοση του γνωστού V8 4.4 twin-turbo με ισχύ άνω των 700 ίππων, κάτι που φυσικά μένει να επιβεβαιωθεί.
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και η τετρακίνηση είναι επίσης αναμενόμενα, όπως κι ένας καταιγισμός πολυτέλειας και υψηλής τεχνολογίας στην καμπίνα. Το μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει από το BMW XM Concept αναμένεται να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Spartanburg της South Carolina στις ΗΠΑ. Η βαυαρική εταιρεία υπόσχεται να αποκαλύψει περισσότερα κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Σύγχρονης Τέχνης «Art Basel» στο Μαϊάμι που θα διεξαχθεί από τις 2 έως τις 5 Δεκεμβρίου 2021.
Για τους παλιότερους από εμάς ίσως κάνει εντύπωση η επιλογή του ονόματος «XM», μιας και το όνομα αυτό χρησιμοποιήθηκε από τη Citroën στη δεκαετία του ’90. Ο Γάλλος κατασκευαστής εξακολουθεί να κατέχει αυτόν τον διακριτικό τίτλο στη Γαλλία, με τα δικαιώματά του να λήγουν το 2028. Η BMW κατοχύρωσε το όνομα «XM» τον Οκτώβριο του 2020 σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία. Από την άλλη πλευρά, ο Γερμανός κατασκευαστής έγινε πρόσφατα κάτοχος αυτού του ονόματος μέσω του γραφείου εμπορικών σημάτων και διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατοχύρωση που θα μπορούσε να του επιτρέψει να το χρησιμοποιήσει στα 27 ενδιαφερόμενα κράτη, περιλαμβανομένης της Γαλλίας.
Όμως, η Citroën έχει δείξει ότι είναι ευαίσθητη σε τέτοια θέματα. Να θυμίσουμε ότι μέχρι στιγμής εμποδίζει την άφιξη της Polestar στη Γαλλία, διαπιστώνοντας ότι ο λογότυπος της σινο-σουηδικής φίρμας μοιάζει λίγο πολύ με αυτό της DS Automobiles. Επομένως, δεν μπορεί να αποκλειστεί μια σύγκρουση σχετικά με την εμπορία της BMW XM παραγωγής στη Γαλλία. Για την ιστορία να πούμε ότι η Mitsubishi παρουσίασε στην Ινδονησία το 2016 ένα πρωτότυπο με την ονομασία «XM», αλλά τελικά το μοντέλο παραγωγής λανσαρίστηκε το 2017 με το όνομα «Xpander».