Best of Concept Cars: Ford GT90 (1995)
Ένα φουτουριστικό υπεραυτοκίνητο από την Ford που
Η Ford έκλεψε την παράσταση στην έκθεση του Detroit το 1995, με την παρουσίαση του GT90 - ενός υπεραυτοκινήτου με φουτουριστικό σχεδιασμό και εξωπραγματικές επιδόσεις - το οποίο είχε στόχο να διαδεχθεί το εμβληματικό GT40.
Η εξέλιξη του GT90 διήρκησε μόλις 6 μήνες με κόστος $3 εκατομμυρίων. Το ανθρακονημάτινο αμάξωμα βασιζόταν σε αλουμινένιο μονοκοκ σασί με κυψελωτή δομή, ενώ αρκετά από τα μηχανικά μέρη - όπως η ανάρτηση και το χειροκίνητο κιβώτιο - προήλθαν από την Jaguar XJ220 (1992). Ο κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας V12 6,0 λίτρων με τέσσερα turbo απέδιδε 730 PS και 895 Nm, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,1” και τελική ταχύτητα 378 km/h!
Το GT90 σχεδιάστηκε υπό την εποπτεία του Jack Telnack, εισάγοντας τη σχεδιαστική γλώσσα “New Edge” η οποία επηρέασε όλα τα μοντέλα παραγωγής της Ford που ακολούθησαν. Η σιλουέτα χαρακτηριζόταν από το κοντό ρύγχος, τη μετατοπισμένη προς τα εμπρός καμπίνα και το μακρύ μεταξόνιο.
Σήμα κατατεθέν τα τριγωνικά στοιχεία περιμετρικά του αμαξώματος, από το σχήμα του καπό και των εμπρός φτερών, τους καθρέφτες, τις πλευρικές εισαγωγές αέρα μέχρι και τα πίσω φώτα. Στο ίδιο κλήμα και το χαρακτηριστικό περίγραμμα για τις κεντρικές απολήξεις της εξάτμισης στην ουρά, το οποίο κατασκευάστηκε από ειδικό υλικό της NASA και σκεπαζόταν από μια ενεργή αεροτομή. Οι ενιαίες γυάλινες επιφάνειες και τα λεπτά φώτα LED προσέδιδαν ένα high-tech look, ενώ δεν έλειπαν και οι νοσταλγικές λεπτομέρειες όπως τα κίτρινα φώτα ομίχλης που πλαισίωναν τη μεγάλη γρίλια.
Στη διθέσια καμπίνα κυριαρχούσε η μπλε απόχρωση με δερμάτινες επενδύσεις να καλύπτουν σχεδόν όλες τις επιφάνειες, κεντρική κονσόλα από ανθρακονήματα και εκτεθειμένο μηχανισμό του λεβιέ ταχυτήτων από αλουμίνιο.
Δημοσιογράφοι και κοινό υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό το πρωτότυπο, όμως η Ford διέψευσε τις φήμες για μια πιθανή έκδοση περιορισμένης παραγωγής. Τελικά το πρώτο υπεραυτοκίνητο του μπλε οβάλ ήταν το GT (2005) - ή αλλιώς η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου GT40 (2002) - με ρετρό εμφάνιση που παρέπεμπε έντονα στο μακρινό του πρόγονο.