Audi e-tron Sportback: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου ηλεκτρικού SUV
H Audi παρουσίαση στην Έκθεση της Σανγκάης το πρωτότυπο ηλεκτρικό SUV, e-tron Sportback, το οποίο αναμένεται να βγει στην παραγωγή το 2019 με ελάχιστες διαφοροποιήσεις
Ντίνος Παπαγιαννόπουλος |
Η Audi αποκάλυψε και επίσημα το εντυπωσιακό e-tron Sportback στην Έκθεση της Σανγκάης στην Κίνα. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο προϊδεάζει για τη δεύτερη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της Audi που θα αρχίσει να πωλείται από το 2019.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία το νέο αεροδυναμικό ηλεκτρικό όχημα θα είναι απευθείας αντίπαλος του επερχόμενου ηλεκτρικού SUV της Jaguar, I-Pace. Το e-tron Sportback έχει την ίδια διάταξη ηλεκτρικών μοτέρ με το πρωτότυπο e-tron quattro του 2015, το οποίο ήταν ο προάγγελος της πρώτης γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας, που θα παρουσιαστεί το 2018.
Το νέο πρωτότυπο είναι ένα αμάγαλμα σχεδιαστικών γραμμών από τετράθυρο κουπέ και τετραθέσιο SUV. Αποτελεί το πρώτο δείγμα αυτού που η Audi ονομάζει «μια νέα κατηγορία αυτοκινήτου». Θέλει να προσελκύσει πελάτες που προηγουμένως μπορεί να ήθελαν να αγοράσουν ένα A7, αλλά θέλουν μια πιο ψηλή και εποπτική θέση οδήγησης. Κάθεται δε πάνω σε τροχούς 23 ιντσών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οκτώ νέα Audi και έξι νέα RS μέχρι το 2018
Το γεγονός ότι είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα καταργεί την ανάγκη μιας παραδοσιακής γρίλιας στο εμπρός μέρος, μέσω της οποίας διοχετεύεται αέρας. Παρόλα αυτά η Audi έχει ενσωματώσει τη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας στο εμπρός μέρος. Επίσης εξακολουθούν να υπάρχουν δύο εισαγωγές αέρα, μία ακριβώς κάτω από το καπό και μία στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.
Στο νέο πρωτότυπο η Audi εφαρμόζει νέα τεχνολογία φωτισμού που ονομάζει «ψηφιακή τεχνολογία φωτισμού επόμενης γενιάς». Πρόκειται για έναν συνδυασμό φωτιστικών σωμάτων με τεχνολογία LED matrix με νέα φώτα ημέρας που αντανακλούν τις δέσμες φωτός σε ειδικά επεξεργασμένα κομμάτια του αμαξώματος, αντί απευθείας προς το περιβάλλον. Υπάρχουν επίσης προβολάκια laser matrix, τοποθετημένα κάτω από τους εμπρός και πίσω προβολείς, τα οποία προβάλλουν τα φλας πάνω στην επιφάνεια του δρόμου.
Το e-tron Sportback έχει τρία ηλεκτρικά μοτέρ, ένα που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς και δύο για τους πίσω. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 500 ίππους και η ροπή στα 81,7 kgm. Η Audi δίνει το 0-100 km/h σε 4,5”, τελική 211 km/h και αυτονομία κοντά στα 500 km.
Σε κανονικές συνθήκες θα χρησιμοποιείται μόνο το μοτέρ που κινεί τους εμπρός τροχούς. Οι άλλες δύο μονάδες θα χρησιμοποιούνται για να κινήσουν τους πίσω τροχούς σε περιπτώσεις έντονης επιτάχυνσης ή όταν το οδόστρωμα είναι πολύ ολισθηρό. Το σύστημα όμως μπορεί να «κλειδώσει» σε μόνιμη τετρακίνηση αν ο οδηγός το επιλέξει. Η ροπή ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς μοιράζεται μέσω της τεχνολογίας torque vectoring. Και οι τρεις ηλεκτροκινητήρες ανακτούν ενέργεια μέσω του φρεναρίσματος αλλά και της λειτουργίας του ελεύθερου τροχασμού (coasting). Η ένταση της ανάκτησης είναι ρυθμιζόμενη σε τέσσερα διαφορετικά στάδια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Αντίπαλο του BMW i8 ετοιμάζει η Audi
Το πρωτότυπο χρησιμοποιεί μπαταρίες 95 kWh οι οποίες μπορούν να φορτιστούν και ασύρματα μέσω εναλλασσόμενου ρεύματος από οικιακή παροχή ή συνεχούς σε έναν ταχυφορτιστή. Η ταχεία φόρτιση αυτή τη στιγμή έχει «ταβάνι» τις 50 kWh, όμως μέχρι να βγει το e-tron Sportback στην παραγωγή θα έχει φτάσει μέχρι και τις 150 kWh. Αυτό θα επιτρέψει στο αυτοκίνητο να φορτίζει τις μπαταρίες στο 80% μέσα σε 30 μόλις λεπτά.
Η συστοιχία μπαταριών είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου και η κατανομή βάρους εμπρός πίσω είναι 52/48. Το συνολικό βάρος ξεπερνά για λίγο τους δύο τόνους. Έχει δε γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και αλουμινίου για να κρατηθεί σχετικά χαμηλά. Το μήκος και το μεταξόνιο του e-tron Sportback είναι σχεδόν ίδιο με του A7, αλλά με μεγαλύτερο πλάτος και ύψος που φτάνει τα 1,53 μέτρα – κατά 110 mm ψηλότερο από το Α7 – προκειμένου να προσφέρει μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό.
Η Audi έχει εξελίξει το Virtual Cockpit τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων, το οποίο πλέον επεκτείνεται προς την κεντρική κονσόλα με δύο μεγάλες οθόνες αφής υψηλής ανάλυσης, οι οποίες θα έχουν και λειτουργία αναγνώρισης χειρονομιών. Θα υπάρχει επίσης και μια πολύ λεπτή ψηφιακή οθόνη μπροστά από τον συνοδηγό.
Αντί των κλασικών καθρεφτών οπισθοπορείας θα υπάρχουν κάμερες. Η απεικόνιση γίνεται πάνω σε ειδικές επιφάνειες που υπάρχουν στο εσωτερικό των εμπρός θυρών. Το βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας είναι ακριβώς τα ίδια που θα έχει και η νέα ναυαρχίδα της εταιρείας, το Α8. Σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ημιαυτόνομη οδήγηση και αυτόματο παρκάρισμα, αλλά η Audi ισχυρίζεται ότι το μοντέλο παραγωγής θα περιλαμβάνει ακόμα πιο προχωρημένα τεχνολογικά βοηθήματα.
Όταν βγει στην παραγωγή το e-tron Sportback θα διατίθεται σε αρκετές εκδόσεις με διαφορετική ιπποδύναμη και επίπεδα εξοπλισμού. Το βέβαιο είναι πως η τιμή του –δεδομένων και των πολύ προχωρημένων τεχνολογιών που θα ενσωματώνει- θα κυμαίνεται σε εξίσου υψηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία το νέο αεροδυναμικό ηλεκτρικό όχημα θα είναι απευθείας αντίπαλος του επερχόμενου ηλεκτρικού SUV της Jaguar, I-Pace. Το e-tron Sportback έχει την ίδια διάταξη ηλεκτρικών μοτέρ με το πρωτότυπο e-tron quattro του 2015, το οποίο ήταν ο προάγγελος της πρώτης γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας, που θα παρουσιαστεί το 2018.
Το νέο πρωτότυπο είναι ένα αμάγαλμα σχεδιαστικών γραμμών από τετράθυρο κουπέ και τετραθέσιο SUV. Αποτελεί το πρώτο δείγμα αυτού που η Audi ονομάζει «μια νέα κατηγορία αυτοκινήτου». Θέλει να προσελκύσει πελάτες που προηγουμένως μπορεί να ήθελαν να αγοράσουν ένα A7, αλλά θέλουν μια πιο ψηλή και εποπτική θέση οδήγησης. Κάθεται δε πάνω σε τροχούς 23 ιντσών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οκτώ νέα Audi και έξι νέα RS μέχρι το 2018
Το γεγονός ότι είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα καταργεί την ανάγκη μιας παραδοσιακής γρίλιας στο εμπρός μέρος, μέσω της οποίας διοχετεύεται αέρας. Παρόλα αυτά η Audi έχει ενσωματώσει τη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας στο εμπρός μέρος. Επίσης εξακολουθούν να υπάρχουν δύο εισαγωγές αέρα, μία ακριβώς κάτω από το καπό και μία στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.
Στο νέο πρωτότυπο η Audi εφαρμόζει νέα τεχνολογία φωτισμού που ονομάζει «ψηφιακή τεχνολογία φωτισμού επόμενης γενιάς». Πρόκειται για έναν συνδυασμό φωτιστικών σωμάτων με τεχνολογία LED matrix με νέα φώτα ημέρας που αντανακλούν τις δέσμες φωτός σε ειδικά επεξεργασμένα κομμάτια του αμαξώματος, αντί απευθείας προς το περιβάλλον. Υπάρχουν επίσης προβολάκια laser matrix, τοποθετημένα κάτω από τους εμπρός και πίσω προβολείς, τα οποία προβάλλουν τα φλας πάνω στην επιφάνεια του δρόμου.
Το e-tron Sportback έχει τρία ηλεκτρικά μοτέρ, ένα που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς και δύο για τους πίσω. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 500 ίππους και η ροπή στα 81,7 kgm. Η Audi δίνει το 0-100 km/h σε 4,5”, τελική 211 km/h και αυτονομία κοντά στα 500 km.
Σε κανονικές συνθήκες θα χρησιμοποιείται μόνο το μοτέρ που κινεί τους εμπρός τροχούς. Οι άλλες δύο μονάδες θα χρησιμοποιούνται για να κινήσουν τους πίσω τροχούς σε περιπτώσεις έντονης επιτάχυνσης ή όταν το οδόστρωμα είναι πολύ ολισθηρό. Το σύστημα όμως μπορεί να «κλειδώσει» σε μόνιμη τετρακίνηση αν ο οδηγός το επιλέξει. Η ροπή ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς μοιράζεται μέσω της τεχνολογίας torque vectoring. Και οι τρεις ηλεκτροκινητήρες ανακτούν ενέργεια μέσω του φρεναρίσματος αλλά και της λειτουργίας του ελεύθερου τροχασμού (coasting). Η ένταση της ανάκτησης είναι ρυθμιζόμενη σε τέσσερα διαφορετικά στάδια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Αντίπαλο του BMW i8 ετοιμάζει η Audi
Το πρωτότυπο χρησιμοποιεί μπαταρίες 95 kWh οι οποίες μπορούν να φορτιστούν και ασύρματα μέσω εναλλασσόμενου ρεύματος από οικιακή παροχή ή συνεχούς σε έναν ταχυφορτιστή. Η ταχεία φόρτιση αυτή τη στιγμή έχει «ταβάνι» τις 50 kWh, όμως μέχρι να βγει το e-tron Sportback στην παραγωγή θα έχει φτάσει μέχρι και τις 150 kWh. Αυτό θα επιτρέψει στο αυτοκίνητο να φορτίζει τις μπαταρίες στο 80% μέσα σε 30 μόλις λεπτά.
Η συστοιχία μπαταριών είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου και η κατανομή βάρους εμπρός πίσω είναι 52/48. Το συνολικό βάρος ξεπερνά για λίγο τους δύο τόνους. Έχει δε γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και αλουμινίου για να κρατηθεί σχετικά χαμηλά. Το μήκος και το μεταξόνιο του e-tron Sportback είναι σχεδόν ίδιο με του A7, αλλά με μεγαλύτερο πλάτος και ύψος που φτάνει τα 1,53 μέτρα – κατά 110 mm ψηλότερο από το Α7 – προκειμένου να προσφέρει μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό.
Η Audi έχει εξελίξει το Virtual Cockpit τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων, το οποίο πλέον επεκτείνεται προς την κεντρική κονσόλα με δύο μεγάλες οθόνες αφής υψηλής ανάλυσης, οι οποίες θα έχουν και λειτουργία αναγνώρισης χειρονομιών. Θα υπάρχει επίσης και μια πολύ λεπτή ψηφιακή οθόνη μπροστά από τον συνοδηγό.
Αντί των κλασικών καθρεφτών οπισθοπορείας θα υπάρχουν κάμερες. Η απεικόνιση γίνεται πάνω σε ειδικές επιφάνειες που υπάρχουν στο εσωτερικό των εμπρός θυρών. Το βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας είναι ακριβώς τα ίδια που θα έχει και η νέα ναυαρχίδα της εταιρείας, το Α8. Σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ημιαυτόνομη οδήγηση και αυτόματο παρκάρισμα, αλλά η Audi ισχυρίζεται ότι το μοντέλο παραγωγής θα περιλαμβάνει ακόμα πιο προχωρημένα τεχνολογικά βοηθήματα.
Όταν βγει στην παραγωγή το e-tron Sportback θα διατίθεται σε αρκετές εκδόσεις με διαφορετική ιπποδύναμη και επίπεδα εξοπλισμού. Το βέβαιο είναι πως η τιμή του –δεδομένων και των πολύ προχωρημένων τεχνολογιών που θα ενσωματώνει- θα κυμαίνεται σε εξίσου υψηλά επίπεδα.