Suzuki eVX, ηλεκτρικό S-Cross με έμφαση στο off-road

Suzuki eVX, ηλεκτρικό S-Cross με έμφαση στο off-road

Το πρωτότυπο Suzuki eVX είναι το παρθενικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο των Ιαπώνων με σαφή προσανατολισμό στο off-road. Τουλάχιστον εμφανισιακά.

Suzuki eVX

Το Suzuki eVX είναι ένα ηλεκτρικό SUV διαστάσεων S-Cross που έχει στόχο να «μεταφέρει την εκτός δρόμου κληρονομιά της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση». Το πρωτότυπο αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Auto Expo 2023 στο Δελχί της Ινδίας, τον Ιανουάριο φέτος. 

Διαθέτει μπαταρία 60 kWh, επιτρέποντας αυτονομία 550 km μεταξύ των φορτίσεων, σύμφωνα με τον αισιόδοξο ινδικό κύκλο δοκιμών MIDC.

Ιδανικές διαστάσεις για καθημερινή χρήση, χώροι λόγω ηλεκτροκίνησης, μπαταρία 60 kWh, περιπετειώδης εμφάνιση, απόσταση από το έδαφος. Αν το ηλεκτρικό Suzuki eVX έρθει σε καλή τιμή, θα ανοίξουν πολλοί κουμπαράδες.

Παρ' ότι έχουν περάσει τόσοι μήνες από την επίσημη παρουσίαση, η Suzuki παραμένει εξαιρετικά φειδωλή σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου.

Suzuki eVX

Εκτός από την μπαταρία, γνωρίζουμε μόνο ό,τι βλέπουμε. Δηλαδή ότι έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος και σκληροπυρηνική εμφάνιση που αφήνει υποσχέσεις σχετικά με τις εκτός δρόμου ικανότητές του.

Ο πρόεδρος Toshihiro Suzuki δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η εταιρεία του μαθαίνει πολλά για τα ηλεκτρικά μοντέλα από τη συνεργάτιδα Toyota, η οποία πέρυσι παρουσίασε το πρώτο της EV, το crossover bZ4X.

Το bZ4X προσφέρεται σε παραλλαγές με κίνηση σε δύο και τέσσερις τροχούς, όπως και το δίδυμο μοντέλο Subaru Solterra που ξεχωρίζει για τις εντυπωσιακές επιδόσεις του πέρα από την άσφαλτο. Σε αυτό συμβάλλει το «Grip Control», ένα σύστημα ελέγχου ταχύτητας που κάνει όλη τη σκληρή δουλειά για τον οδηγό όταν τα πράγματα δυσκολεύουν.

Suzuki eVX

Ωστόσο, τα μοντέλα της Suzuki στοχεύουν σε χαμηλότερα βαλάντια και θεωρούμε ότι τα περισσότερα Suzuki eVX που θα πουληθούν θα είναι δικίνητα. Σε μια αγορά που ένα Dacia Duster μπορεί να ξεχειλίζει από σκληρά μαύρα πλαστικά αλλά να έχει μόνο μπροστινή κίνηση, που κάμποσα Jeep στέλνουν επίσης όλη τη ροπή σε δύο τροχούς, η ματσό εμφάνιση δε συνεπάγεται απαρέγκλιτα με την τετρακίνηση.

Ίσως υπάρξουν τετρακίνητες ακριβότερες εκδόσεις. Αναμένουμε να ανταγωνίζεται τιμολογιακά το ηλεκτρικό Citroën C3 και το MG ZS EV, κοστίζοντας περί τα 30 χιλιάρικα.

Suzuki eVX

Το eVX παραγωγής – που έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει μέχρι το 2025 – είναι πιθανό να χρησιμοποιεί κιβώτιο δύο ταχυτήτων που θα κατασκευάζεται από την καναδική εταιρεία Inmotive, με την οποία η Suzuki ήρθε χθες σε συμφωνία.

Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν για να αναπτύξουν το κιβώτιο ταχυτήτων «Ingear», που ισχυρίζονται ότι θα βελτιώσει τις επιδόσεις και την αυτονομία.

Suzuki eVX

Ο Toshihiro Suzuki δήλωσε: «Είμαι στην ευχάριστη θέση να αποκαλύψω το eVX, το πρώτο μας παγκόσμιο EV. Στον Όμιλο Suzuki, η αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη αποτελεί προτεραιότητα. Η Suzuki θα συνεχίσει να παρέχει προσεγμένα προϊόντα στους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο, βελτιστοποιώντας τα για τον τρόπο που ζουν κι οδηγούν διαφορετικοί άνθρωποι».

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube