Στα σκαριά συνεργασία McLaren με BMW για νέο υπέρ-SUV
Η πρώτη απόπειρα της McLaren στα SUV θα φέρει υβριδική σύστημα, αλλά εξετάζεται και μια αμιγώς ηλεκτρική διάταξη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren, Michael Leiters, επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι η βρετανική φίρμα ετοιμάζει τον αντίπαλο της Ferrari Purosangue. Ακόμα δεν έχει αποφασιστεί αν θα έχει δύο ή τέσσερις πόρτες, αλλά σίγουρα δεν θα είναι διθέσια.
Έτσι, μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι θα είναι η πιο «οικογενειακή» McLaren όλων των εποχών. Θα περίμενε κανείς ότι η ιστορική εταιρεία διαθέτει όλα τα απαραίτητα υλικά για την κατασκευή ενός υπέρ-SUV: πλαίσια από ανθρακονήματα, κινητήρες V6 και V8 που έχουν αναπτυχθεί in-house, εμπειρία στα υβριδικά σύνολα και μια πλούσια κληρονομιά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Κι η McLaren στον χορό των SUV; Δεδομένων των πωλήσεών τους, η σωστή ερώτηση είναι γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ
Αν όμως θέλει να παρουσιάσει ένα SUV, θα απαιτηθεί σημαντική επένδυση άνω του €1 δισεκατομμυρίου, υπερβολικό ποσό για μια αυτοκινητοβιομηχανία χαμηλού όγκου παραγωγής. Έτσι, η McLaren διερευνά επί του παρόντος διάφορες επιλογές για να προμηθευτεί μια SUV πλατφόρμα από άλλον κατασκευαστή, επιτρέποντας ενδεχομένως την υιοθέτηση είτε υβριδικών είτε πλήρως ηλεκτρικών διατάξεων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ McLaren F1, η απόλυτη garage queen, έκανε 23 km σε τρία χρόνια
Όταν ρωτήθηκε για πιθανούς συνεργάτες, ο Scott δήλωσε ότι η BMW θα μπορούσε να είναι μια επιλογή. Η γερμανική εταιρεία ήδη την προμηθεύει μπαταρίες για το υβριδικό σύστημα της Artura. Μια συνεργασία McLaren-BMW θα μπορούσε να αποφέρει ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV πιο εστιασμένο στη γρήγορη οδήγηση από την XM.
Ο Scott ανέφερε επίσης ότι ένας πιθανός συνεργάτης για την προμήθεια μιας αμιγώς ηλεκτρικής πλατφόρμας θα μπορούσε να προέλθει από την Ασία, χωρίς να αποκαλύψει κάτι περαιτέρω. Επίσης, δήλωσε κατηγορηματικά ότι η McLaren δεν βρίσκεται επί του παρόντος σε συνομιλίες με την Tesla, καταρρίπτοντας προηγούμενες φήμες και διευκρίνισε επίσης ότι οι συζητήσεις με τη Lucid αποδείχθηκαν αβάσιμες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Bugatti Centurion διαλύει τα SUV των Ferrari και Lamborghini
Υπάρχει όμως πιθανότητα για μια EV McLaren; Ο CEO ανέφερε ότι δεν βλέπει προς το παρόν κανένα ενδιαφέρον στην αγορά για ένα SUV των €500.000 με πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ωστόσο, τόνισε ότι μια τέτοια επιλογή ίσως υπάρξει στο μέλλον.
Μετά από συζητήσεις με συνεργάτες και προμηθευτές, η McLaren πιστεύει ότι το 2028 είναι το νωρίτερο εφικτό χρονοδιάγραμμα για ένα ηλεκτρικό SUV, χωρίς συμβιβασμούς σε βάρος κι επιδόσεις, λόγω των αναμενόμενων προόδων στην τεχνολογία μπαταριών. Ο υψηλόβαθμος αξιωματούχος αποκάλυψε ότι η McLaren ελπίζει η συμφωνία να ολοκληρωθεί εντός του 2024.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πουλάει τη McLaren Elva με 11 km στο οδόμετρο...
Ωστόσο, η διαδικασία είναι πολύπλοκη, καθώς περιλαμβάνει ελέγχους όχι μόνο στην οικονομική διαδικασία, αλλά και στην τεχνική συμβατότητα της κοινής αρχιτεκτονικής με τις συγκεκριμένες απαιτήσεις της McLaren.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η McLaren ζωγράφισε τον Ayrton Senna στο πλάι μιας... Senna
Το νέο μοντέλο θα διαθέτει ρυθμίσεις στο πλαίσιο από τη McLaren και πιθανές δομικές αλλαγές με στόχο τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, την αύξηση της ακαμψίας και τη μείωση του βάρους. Το τελευταίο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για τη μάρκα του Woking.
Ενώ ο συνεργάτης δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, οι σχεδιαστές της McLaren έχουν ήδη εξερευνήσει διαφορετικά σενάρια για να αξιολογήσουν εάν οι πιθανές πλατφόρμες ευθυγραμμίζονται με τις σχεδιαστικές απαιτήσεις της μάρκας. Ο Scott τόνισε ότι το SUV της McLaren θα πρέπει να διαθέτει έναν ιδιαίτερα κοντό πίσω πρόβολο για να κοινωνεί ξεκάθαρα τα διαπιστευτήριά του.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Θα ζούσες μέσα σε Lamborghini Urus για έναν χρόνο;
Όσον αφορά τον χαρακτήρα του νέου μοντέλου, οι Βρετανοί θεωρούν ότι θα ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τη Ferrari Purosangue παρά με τη Lamborghini Urus. Η οποία κατασκευάζεται σε μεγαλύτερα νούμερα κι είναι πιο προσιτή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari Purosangue προκαλεί Lamborghini Urus, τι το 'θελε;
Ο Scott ανέφερε ότι αναμένουν να παραμείνουν κάτω από τις 8.000 πωλήσεις ετησίως καθ' όλη τη διάρκεια της 10ετίας, σημειώνοντας μια αξιοσημείωτη αύξηση από το ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών των 4.806 αυτοκινήτων το 2018. Ωστόσο, ο αριθμός αυτός εξακολουθεί να υπολείπεται των πωλήσεων της Lamborghini το 2023 με 10.112 μονάδες και των 13.663 Ferrari.