Lotus Theory 1, ηλεκτρική με θέση στο κέντρο και 2,5” στο 0-100

Lotus Theory 1, ηλεκτρική με θέση στο κέντρο και 2,5” στο 0-100

Με 1.000 ίππους και βάρος κάτω από 1.600 kg, η Theory 1 θα συνδυάζει εκρηκτικές επιδόσεις με σχετικά περιορισμένο βάρος.

Μία Lotus οφείλει να είναι ελαφριά και τελευταία αυτό δεν συμβαίνει. Σκέψου ότι το SUV Eletre ζυγίζει πάνω από 2.600 kg. Αλλά με το πρωτότυπο Theory 1, η βρετανική φίρμα επιχειρεί ξανά να παρουσιάσει ένα σχετικά ελαφρύ σπορ μοντέλο.

Πόσο ελαφρύ; Ε, από τη στιγμή που η Theory 1 είναι αμιγώς ηλεκτρική, δεν μπορούμε να περιμένουμε και θαύματα. Ο στόχος είναι το μοντέλο παραγωγής να ζυγίζει λιγότερα από 1.600 kg. Σε συνδυασμό με τους 1.000 ίππους και την τετρακίνηση, υπόσχεται 0-100 σε 2,5” και τελική ταχύτητα πάνω από 320 km/h. Περιμέναμε πάντως κάτι καλύτερο. Το Tesla Model S Plaid είναι μισό τόνο βαρύτερο και «γράφει» καλύτερα νούμερα.

Όταν μια Lotus έχει φτάσει να ζυγίζει 2.600 kg, καταλαβαίνουμε πόσο μακριά βρίσκεται από τις ρίζες της

Theory 1

Αλλά ποτέ μια Lotus δεν έθετε ως προτεραιότητα τις ξερές επιδόσεις. Ήταν περισσότερο θέμα αίσθησης, με άμεση οδική συμπεριφορά και βάρος πούπουλο. Η Theory 1 αποτελεί διάδοχο της Esprit και τολμά να θέσει τον οδηγό στο επίκεντρο των εξελίξεων. 

Όχι μόνο οδηγικά, αλλά και χωροταξικά. Σαν άλλη McLaren F1, ο οδηγός κάθεται στο κέντρο. Διαγώνια πίσω του υπάρχουν ακόμα δύο θέσεις. Γενικά όλη η καμπίνα είναι μετατοπισμένη προς τα μπροστά, θυμίζοντας κι οπτικά την κεντρομήχανη Esprit. Οι πλαϊνοί καθρέπτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες, ενώ ο οδηγός ενημερώνεται από head-up display.

Theory 1

Το πιο ενδιαφέρον μέρος του εσωτερικού της Theory 1 είναι τα κουμπιά «on-demand». Κάποιες επιφάνειες κατά μήκος της καμπίνας μπορούν να εμφανίζουν διακόπτες όταν χρειάζονται και να τους εξαφανίζουν όταν δεν είναι απαραίτητοι. Επειδή οι επιδόσεις αναμένονται εκρηκτικές και το πλήρωμα θα χρειάζεται λίγη χαλάρωση για να αντέξει την καταπόνηση, τα καθίσματα προσφέρουν μασάζ, ενώ ηχεία βρίσκονται ενσωματωμένα στα προσκέφαλα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτή η Lotus Esprit Turbo S4 κοστίζει όσο ένα καλά εξοπλισμένο σουπερμίνι

Η όλη τεχνολογική προσέγγιση δεν αποσκοπεί μόνο στην καλοπέραση, αλλά και στην ασφάλεια. Ο Facundo Gutierrez, διευθύνων σύμβουλος της MotorSkins, της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από τα πολύπλοκα συστήματα, μας εξηγεί: «Για παράδειγμα, οδηγείτε κι έρχεται ένα αυτοκίνητο από πίσω σας. Το κάθισμα θα σας δώσει ένα απαλό χτύπημα στον ώμο. Ή λαμβάνετε ένα τηλεφώνημα, τότε εμφανίζεται ο διακόπτης για να σηκώσετε την κλήση».

Theory 1

Στην καρδιά της Theory 1 βρίσκεται μια μπαταρία 70,0 kWh που η Lotus ελπίζει ότι μπορεί να προσφέρει αυτονομία 400 km. Η ισχύς των 1.000 ίππων — 300 από τον μπροστινό ηλεκτροκινητήρα και 700 από τον πίσω — είναι σημαντικά μικρότερη από το άλλο ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο της Lotus, την Evija των 2.000 ίππων.

Υπάρχει όμως και μια διαφορά των 300 kg στο απόβαρο, μια αχτίδα ελπίδας ότι η βρετανική εταιρεία αγκαλιάζει ξανά το ήθος των σχετικά ελαφριών σπορ αυτοκινήτων

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube