Η Type 00 δείχνει πώς θα είναι οι Jaguar του μέλλοντος
Επίσημη παρουσίαση για το πρωτότυπο Type 00, το πρώτο δείγμα του μετασχηματισμού της Jaguar.
Τι πρέσβευε τόσα χρόνια η Jaguar; Πολυτέλεια, ιδιαίτερη σχεδίαση, επιδόσεις, χαρακτήρα. Το πρωτότυπο Type 00 μάς προσφέρει μια ματιά στο μέλλον της βρετανικής εταιρείας.
Το Coventry μετασχηματίζεται κι εναγκαλίζει το ηλεκτρικό μέλλον. Αλλά το να φορέσει ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρες, κρίθηκε πολύ κοινότυπο. Εδώ επιχειρείται ένας πλήρης σχεδιαστικός μετασχηματισμός και το πρωτότυπο Type 00 δείχνει τι πρέπει να αναμένουμε από τις Jaguar του μέλλοντος. Μην πάρεις τοις μετρητοίς ό,τι βλέπεις στις φωτογραφίες: Η πρώτη Jag της νέας εποχής θα είναι μια 4πορτη μπερλίνα κι όχι το δίπορτο κουπέ που παρελαύνει τώρα μπροστά σου. Αλλά η γενική ιδέα είναι ήδη εδώ.
Λαμπρή ιδέα ή η υπογραφή της καταδίκης της; Ό,τι και να πιστεύει κανείς, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι μια τόσο έντονη μεταστροφή δείχνει γενναιότητα κι αποφασιστικότητα
Πέρα από τον νέο λογότυπο, η Jaguar απεμπολεί την παλαιά της ονοματοδοσία. Το «Type» αποτελούσε αναφορά στην εμβληματική E-Type και με την πρόσφατη κατάργηση της F-Type, περνά στο χρονοντούλαπο. Τα δύο μηδενικά αντικατοπτρίζουν τις μηδενικές εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση. Αλλά και το μηδένισμα που κάνει η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία. Τα ξεκινάει όλα από την αρχή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Jaguar αγοράζει πίσω 2.760 I-Pace για τον κίνδυνο της φωτιάς
Οι διαθέσιμες τεχνικές πληροφορίες είναι περιορισμένες, αλλά η Jaguar επιβεβαιώνει ότι το νέο μοντέλο θα βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα JEA. Στοχεύει σε αυτονομία 770 km κατά WLTP. Αν δεν σου αρκούν για να ολοκληρώσεις το ταξίδι σου, θα μπορείς να προσθέσεις αυτονομία 200 μιλίων (322 km) σε 15’.
Για πληροφορίες σχετικά με τις ταχύτητες φόρτισης, τις προδιαγραφές των ηλεκτροκινητήρων και τα μεγέθη των μπαταριών, θα πρέπει να περιμένουμε. Η αποκάλυψη στην Εβδομάδα Τέχνης του Μαϊάμι δεν επιλέχθηκε τυχαία. Η Jaguar επιχειρεί να αλλάξει κατηγορία κι από premium κατασκευαστής, να ανέβει επίπεδο και να καθιερωθεί ως πραγματικά πολυτελής μάρκα. Με τιμή που θα ξεκινά από 6ψήφια νούμερα βεβαίως βεβαίως...
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To Coventry έφτιαξε δύο ολοκαίνουργιες Jaguar E-type 50 χρόνια μετά
Είτε την κοιτάς από μπροστά, είτε από πίσω, αντικρίζεις μια μεγάλη κάθετη επιφάνεια, με ορθογώνιο σχήμα. Και μακρόστενα εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα LED. Τα τονισμένα πίσω φτερά χαρίζουν δυναμισμό στο αμάξωμα κι όπως είχε προβλεφθεί, η Type 00 δεν έχει πίσω παρμπρίζ.
Το βασικό πρωτότυπο είναι βαμμένο σε Miami Pink, αλλά υπάρχει κι ένα δεύτερο αυτοκίνητο στο Μπλε του Λονδίνου, μια αναφορά στις βρετανικές ρίζες της μάρκας και στην ακμή της δεκαετίας του 1960. Καθώς κι ένα νεύμα στο ζευγάρι των E-type, που εμφανίστηκαν στο λανσάρισμα του σπορ μοντέλου το 1961 κι είχαν την ίδια απόχρωση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Jaguar E-Type των ταινιών Austin Powers βγαίνει στο σφυρί
Η Jaguar περιορίζει εσκεμμένα την αναφορά στο πιο διάσημο μοντέλο της, επανεκκίνηση επιχειρεί άλλωστε. Πάντως, όσο φουτουριστική κι αν είναι, οι αναλογίες της Type 00 μιμούνται την E-Type. ιδιαίτερα όπως την κοιτάς από πίσω, σε γωνία τριών τετάρτων. Από μπροστά, η κάθετη μάσκα έχει κάτι από Range Rover κι είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί το έκανε αυτό ο αρχισχεδιαστής Gerry McGovern κι η ομάδα του: Η Jaguar είναι μέρος της JLR κι η Type 00 μοιάζει με το κουπέ Range Rover που η Land Rover δεν θα μπορούσε ποτέ να κατασκευάσει.
Κοιτάς το εσωτερικό κι αντικρίζεις μια μινιμαλιστική καμπίνα. Ξεχωρίζεις τη φάσα από ορείχαλκο στην κάτω ακτίνα του τιμονιού και σε μια ραχοκοκαλιά 3,2 m που διατρέχει κατά μήκος τον χώρο των επιβατών. Τα υπόλοιπα υλικά περιλαμβάνουν πέτρα τραβερτίνη και υφάσματα. Ξύλο και δέρμα; Συγγνώμη, έτσι θα έκανε η παλιά Jag. Οι πελώριες οθόνες, όπως κι οι αποθηκευτικοί χώροι, κρύβονται στο ταμπλό όταν δεν χρειάζονται για αισθητικούς λόγους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ TWR Supercat, μια Jaguar XJS με 669 ίππους και κάρμπον αμάξωμα
Θα μεταφερθούν όλα τα στιλιστικά στοιχεία στην μπερλίνα παραγωγής που έχει προγραμματιστεί να αποκαλυφθεί τέτοια εποχή του χρόνου; Και που θα αρχίσει να πωλείται το πρώτο 6μηνο του 2026; Θα το δούμε. Πάντως, αυτή είναι η νέα σχεδιαστική γλώσσα τη μάρκας και θα ενσωματωθεί σε δύο ακόμη μοντέλα που θα παρουσιάσει η Jaguar πριν από το τέλος της δεκαετίας, τουλάχιστον ένα από τα οποία θα είναι SUV/crossover.