Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, ένα όμορφο πρωτότυπο τραβάει τα βλέμματα. Προεικονίζει το νέο Citroën C5 Aircross, με τον αρχισχεδιαστή Pierre Leclercq να δηλώνει ότι αυτό που βλέπουμε, «αντιπροσωπεύει κατά 95% το αυτοκίνητο παραγωγής».
Το μεγαλύτερο μοντέλο της Citroën θα εισέλθει στη δεύτερη γενιά του το επόμενο έτος, διατηρώντας την παραδοσιακή σιλουέτα δύο όγκων. Αλλά θα επανασχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό καθώς θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis και θα αποκτήσει μια 100% ηλεκτρική έκδοση. Για αυτό το λόγο, το νέο C5 Aircross δίνει μεγάλη σημασία στη μικρή αεροδυναμική αντίσταση. Με τους Γάλλους να δηλώνουν ότι θα μπορεί να ταξιδέψει 30 km μακρύτερα με μία φόρτιση, χάρη στον χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας.
Δίνει προτεραιότητα στην ευρυχωρία και το αεροδυναμικό σουλούπι. Αλλά τι καλύτερο όταν αυτά συνδυάζονται με όμορφο σχέδιο
Άραγε τι αφορά αυτό το 5% που δεν θα μεταφερθεί στο μοντέλο παραγωγής; Τις χωνευτές χειρολαβές; Τα πίσω φώτα που έχουν τη μορφή πτερυγίων; Τις σχεδόν τελείως κλειστές ζάντες; Ο Leclerq δηλώνει ότι ένας από τους πρωταρχικούς στόχους του πρωτότυπου είναι να δείξει πώς το μεσαίο SUV της Citroën θα διαφοροποιείται από τα μοντέλα της Peugeot, της Opel και της DS με τα οποία θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα.
«Αν και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, προσπαθούμε να διαφοροποιηθούμε. Ενσωματώνοντας τις παραδοσιακές μας αξίες: Τους μεγάλους χώρους, τη πρακτικότητα και την άνεση. Θα το καταλάβετε όταν δείτε και το εσωτερικό». Προς το παρόν δεν έχουμε αυτή τη δυνατότητα, αφού η Citroën θέλει να μας κρατήσει λίγο σε αγωνία. Αναμένουμε πάντως να ενσωματώνει νέας γενιάς infotainment και να εστιάζει στην ευχρηστία με πολλούς φυσικούς διακόπτες.
Εν τω μεταξύ, η όρθια σιλουέτα του νέου C5 Aircross είναι χαρακτηριστική της προσέγγισης της Citroën. «Είναι ένα οικογενειακό όχημα. Το Peugeot 3008 είναι πιο σπορ και κουπεδίζει. Εμείς έχουμε πολύ πιο κάθετο πίσω μέρος, κάτι που αντανακλάται σε περισσότερο χώρο στο εσωτερικό», είπε ο Leclerq.
Αυτό που δεν αποκαλύφθηκε είναι αν θα προσφέρεται με τρεις σειρές θέσεις. Το θεωρούμε αυτονόητο, αφού το υποδεέστερο C3 Aircross – που βασίζεται στη μικρότερη πλατφόρμα Smart Car της Stellantis – έχει ήδη επτά θέσεις.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media