Το Dacia Duster θα ήταν υπέροχο ως pick-up και κουπέ
Tο Dacia Duster απογείωσε τη ρουμανική μάρκα, αλλά γιατί να μην δούμε την τρίτη γενιά και σε πιο ευφάνταστα αμαξώματα;
Η πρώτη γενιά κυκλοφόρησε το 2010 με την κωδική ονομασία HS, βασισμένη στην πλατφόρμα B0. Επτά χρόνια αργότερα κατέφτασε το δεύτερο Dacia Duster με την πλατφόρμα B0+, το οποίο ανανεώθηκε αισθητικά το 2021. Στα τέλη του 2023 έχουμε πλέον ένα καινούργιο μοντέλο κι αναρωτιόμαστε πώς θα ήταν αν ξέφευγε από την πεπατημένη και παρουσιαζόταν ως pick-up για τους πιο πρακτικούς, αγρίμι για τους ασυμβίβαστους ή 3θυρο SUV για τους μοδάτους.
Η ούγγρικη X-Tomi Design οραματίστηκε ένα Dacia Duster για την αγροτιά ή όσους αρέσκονται σε περιπετειώδη χόμπι κι επιζητούν την πρακτικότητα που χαρίζει η καρότσα.
Το Dacia Duster έχει πλέον φανατικούς οπαδούς. Οι Ρουμάνοι θα μπορούσαν να εξετάσουν την επέκτασή του και σε άλλες κατηγορίες αμαξωμάτων
Το διπλοκάμπινο μοντέλο φαίνεται όμορφο στο μάτι κι αυτό δεν πρέπει να μας εκπλήσσει γιατί κυκλοφορεί ως Renault Duster Oroch στη Νότια Αμερική.
Στην Ινδία κυκλοφορεί ακόμα η πρώτη γενιά με τα σήματα της Nissan και τον λογότυπο Terrano.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault Duster Oroch στην έκθεση του Sao Paulo
Αν ορέγεστε μια αντίστοιχη βασική σκληροτράχηλη έκδοση, όπως του πρώτου Duster, τότε η X-Tomi Design κάνει για εσάς. Παρουσίασε μία εκδοχή με άβαφους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, αλλά και φώτα αλογόνου, χωρίς προβολείς ομίχλης, με άβαφα καπάκια καθρεπτών κι ατσάλινες ζάντες.
Η X-Tomi Design έχει φανταστεί επίσης το Duster III με τρεις πόρτες, μια διαμόρφωση που παραπέμπει στο ARO 10 που έκανε εμπορική πορεία και στην πατρίδα μας, πίσω στη δεκαετία του 1980. Κυκλοφορούσε μάλιστα και σε ξεσκέπαστη έκδοση, αλλά ακόμα κι οι τολμηροί Ούγγροι δεν τόλμησαν να παρουσιάσουν τέτοιο προσχέδιο. Προς ώρας τουλάχιστον.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τι συμβαίνει όταν σμίγει ένα Toyota iQ με ένα Suzuki Grand Vitara;
Το 3θυρο Duster έχει πιο κοντό μεταξόνιο κι ο μπροστινός όγκος φαίνεται να κυριαρχεί σχεδιαστικά. Θα μπορούσε όμως να είναι ιδανικό για αγοραστές που προτιμούν να χάσουν εσωτερικούς χώρους για χάρη του μειωμένου μήκους.
Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με το Vitara και τις πρώτες δύο γενιές του Grand Vitara που κυκλοφορούσαν σε 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις, αλλά και το σημερινό Land Rover Defender που διατίθεται σε τρία αμαξώματα διαφορετικού μήκους.