Ιδιώτης διόρθωσε την VW: Έφτιαξε κεντρομήχανο Golf GTI!
Μερακλής ιδιοκτήτης έφτιαξε αυτό που δεν τόλμησε η Volkswagen: Ένα κεντρομήχανο Golf GTI! Και τώρα μπορεί να γίνει δικό σας.
Η Volkswagen έκανε κάτι πραγματικά απροσδόκητο το 2007 όταν κατασκεύασε το Golf GTI W12-650. Δύο μήνες πριν από την ετήσια συγκέντρωση των θαυμαστών του γερμανικού χάτσμπακ στο Wörthersee της Αυστρίας, οι σχεδιαστές χώρεσαν τον W12 της Bentley Continental GT στο πορτμπαγκάζ του.
Όπως αποκαλύπτει και το όνομά του, το Golf GTI είχε 650 ίππους και το αποτέλεσμα ήταν τρομακτικό. Με μπροστινά φρένα από Audi RS4, πίσω άξονα και φρένα από Lamborghini Gallardo και κιβώτιο ταχυτήτων από VW Phaeton, επιτάχυνε στα 100 km/h σε λιγότερο από 4” καθοδόν προς την τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 320.
Εκεί που απέτυχε η Volkswagen, λέει ότι τα κατάφερε ένας ιδιώτης
Αλλά κανείς δεν περίμενε σπουδαίο κράτημα. Με τόσο κοντό μεταξόνιο και τέτοια ροπή, το Golf GTI W12-650 ήταν ένα θηρίο στο κλουβί.
Όμως, ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου VW GTI του 2012 διατείνεται ότι αν αντί για τον θεόβαρο W12 με τα δύο τούρμπο, βάλετε στον κέντρο τον δίλιτρο 4κύλινδρο, τότε θα έχετε ένα ονειρεμένο κεντρομήχανο με γλυκό ζύγισμα. Και τώρα μπορείτε να το αγοράσετε!
Όπως το πλησιάζεις εξωτερικά, καταλαβαίνεις αμέσως ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο GTI. Τα πριτσινωμένα φτερά, τα πίσω Lexan παράθυρα κι οι πλευρικοί αεραγωγοί είναι η πρώτη ένδειξη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Opel Kadett βάζει τα γυαλιά σε ΜcLaren 720S με 1.200 ίππους [video]
Αλλά τα πράγματα γίνονται πραγματικά ενδιαφέροντα όταν ανοίξεις τα καπό. Εκεί που ήταν το πορτ-μπαγκάζ φωλιάζει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του Golf GTI και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων.
Πού θα βάλουμε όμως τα ψώνια; Μπροστά; Χμ, εκεί βρίσκεται πλέον το ντεπόζιτο καυσίμου μαζί με την μπαταρία. Το linkage του κιβωτίου από Porsche Cayman S συνδυάζεται με short-shift, για ταχύτερες αλλαγές.
Το δίλιτρο μοτέρ έχει σκαλιστεί, αλλά δεν ανακοινώνεται η τρέχουσα ιπποδύναμη. Αυτό για το οποίο καμαρώνει ο ιδιοκτήτης είναι ότι περνά τους αυστηρούς κανονισμούς ρύπων στην Καλιφόρνια, με τον πιο πρόσφατο έλεγχο να πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο που μας πέρασε.
Το μεγάλο ερώτημα είναι τι γίνεται με το κράτημα. Αν κοτζάμ Volkswagen δεν κατάφερε να μετατρέψει σωστά το μπροστομήχανο προσθιοκίνητο Golf GTI σε κεντρομήχανο πισωκίνητο, θα το έκανε με επιτυχία ένας ιδιώτης;
Ο ίδιος λέει πως ναι. Φοράει coilover ανάρτηση της BC Racing κι εκεί που παραδέχεται ότι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης είναι στα ηλεκτρονικά. Όχι πως δυσλειτουργούν, αλλά όλα τα λαμπάκια είναι αναμμένα στο ταμπλό.
«Λόγω των τροποποιήσεων, τα λαμπάκια για το ABS, το ESP, τη ζώνη ασφαλείας, τα φρένα, την πίεση των ελαστικών και τους αερόσακους ανάβουν συνεχώς», αλλά ποιος κάτοχος VW θα προβληματιστεί για κάτι τέτοιο;
Ο πωλητής ισχυρίζεται ότι έχει επενδύσει «πάνω από 2.200 εργατοώρες και $42.000 (€39.000)» στην κατασκευή. «Το έφτιαξα ως φόρο τιμής στα κεντρομήχανα αγωνιστικά ράλι της δεκαετίας του '80, όπως το Renault R5 και το Peugeot 205 T16».
Ως πραγματικό Volkswagen όμως, παραμένει φιλικό στην καθημερινή οδήγηση και περνάει το αμερικανικό ΚΤΕΟ.
Η δημοπρασία λήγει αύριο, Δευτέρα, 13 Μαΐου. Tη στιγμή της συγγραφής του άρθρου, η υψηλότερη προσφορά είναι στα $7.000, δηλαδή €6.500.
Οι πιστοί μας αναγνώστες από τις ΗΠΑ μπορούν να αγοράσουν κάτι που θα κάνει κάπιοες Porsche να τρίβουν τα μάτια τους στο επόμενο track-day. Κι αν ακόμα δεν καταπλήξει με την ταχύτητά του εντός πίστας, σίγουρα θα είστε ο βασιλιάς των πιτς.