Στο Παρίσι η επίσημη πρώτη του νέου Jeep Avenger

Στο Παρίσι η επίσημη πρώτη του νέου Jeep Avenger

Το νέο Jeep Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, θα αποκαλυφθεί για πρώτη φορά στο κοινό στην προσεχή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι.

Το Jeep Avenger αποτελεί την αιχμή του δόρατος μιας νέας σειράς αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας για την Ευρώπη, τα οποία θα αποτελέσουν βασικό στοιχείο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της σε παγκόσμιο επίπεδο, έτσι ώστε η Jeep να αποτελεί την κορυφαία μάρκα SUV μηδενικών ρύπων.

Εξελιγμένο με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών, το νέο Avenger είναι ένα μικρό SUV που με μόλις τέσσερα μέτρα μήκος τοποθετείται στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των B-SUV, η οποία είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη στην Ευρώπη σε επίπεδο πωλήσεων. Το 2023 η κατηγορία των B-SUV αναμένεται να φτάσει τα 2,2 εκατ. πωλήσεις, αριθμός που αντιστοιχεί σε μία στις πέντε πωλήσεις στην Ευρώπη.

Όσον αγορά την γκάμα της Jeep, το ηλεκτρικό Avenger τοποθετείται κάτω από το Renegade, αυξάνοντας έτσι τις προτάσεις της Jeep στη συγκεκριμένη κατηγορία.

«Το Jeep Avenger είναι το πρώτο μοντέλο μηδενικών ρύπων της μάρκας», σημειώνει η Antonella Bruno, επικεφαλής της μάρκας Jeep στην Ευρώπη. «Θα αποτελεί την πύλη εισόδου στη γκάμα της Jeep και θα μας επιτρέψει να ολοκληρώσουμε τις επιλογές SUV που προσφέρουμε, καθιστώντας το, το πλέον δημοφιλές μας μοντέλο έως το 2024. Το Avenger αντιπροσωπεύει ένα ακόμα επίπεδο στην πορεία εξηλεκτρισμού της μάρκας και είναι ένα μοντέλο γεμάτο συναίσθημα, διασκεδαστικό που ξεχωρίζει από το πλήθος».

To Jeep Avenger θα φτάσει στις εκθέσεις στις αρχές της επόμενης χρονιάς και θα αποτελεί μια έξυπνη και ξεχωριστή επιλογή για όσους αναζητούν ένα όχημα μηδενικών ρύπων. Το Avenger στοχεύει να επεκτείνει τη βάση πελατών της μάρκας, στοχεύοντας σε όσους αναζητούν ένα ικανό και μοντέρνο όχημα, με συμπαγείς διαστάσεις και εξαιρετική ευρυχωρία.

Jeep Avenger

Με νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης
Το Jeep Avenger εφοδιάζεται με ένα νέας γενιάς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει ένα νέο ηλεκτροκινητήρα και μια νέα μπαταρία. Χάρη στην υψηλή ισχύ και ροπή, αλλά και τις ρυθμίσεις του συνόλου, το Avenger θα προσφέρει σύμφωνα με την Jeep, απολαυστική οδηγική εμπειρία τόσο σε εντός όσο και σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Το νέας γενιάς σύστημα των 400V είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Αποδίδει 156 PS και 260 Nm ροπής και συνδυάζεται με μια νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh που κατασκευάζεται από τη Stellantis και προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξαιρετική αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα η μπαταρία αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811) και εξασφαλίζει στο Avenger 400 km αυτονομίας σε μικτές συνθήκες και 550 km σε αστικές συνθήκες, σύμφωνα πάντα με το πρότυπο WLTP.

Η νέα μπαταρία που πέρασε με επιτυχία δοκιμές άνω των 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, είναι εξαιρετικά συμπαγής και δεν μειώνει το διαθέσιμο εσωτερικό χώρο. Παράλληλα προστατεύεται ακόμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αλλά και μεταλλικές προστατευτικές ποδιές.

Με τη μέση απόσταση που καλύπτει σε καθημερινή βάση ένας Ευρωπαίος να είναι 30 km, σύμφωνα με έρευνες, το Avenger μπορεί να ανακτήσει την απαραίτητη αυτονομία σε μόλις 3 λεπτά μέσω φορτιστή DC 100 kW. Στον ίδιο φορτιστή, το επίπεδο από το 20% στο 80% ανεβαίνει σε μόλις 24 λεπτά. Αντίστοιχα με φορτιστή AC ισχύος 11 kW, μια πλήρη φόρτιση διαρκεί 5,5 ώρες.

Όσον αφορά τις… Jeep εκτός δρόμου επιδόσεις του, το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep που εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control. Το πρώτο προσφέρει έξι προγράμματα λειτουργίας: “Normal” για την καθημερινή χρήση, “Eco” για μέγιστη αυτονομία, “Sport” για υψηλότερη απόδοση, “Snow” για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, “Mud” για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και “Sand”, η οποία περιορίζει την πιθανότητα το όχημα να ακινητοποιηθεί σε αμμώδες έδαφος.

Jeep Avenger

Με μήκος 4,08 m, το Avenger είναι 16 πόντους πιο μικρό από το Renegade. Οι μαζεμένες του διαστάσεις σε συνδυασμό με τους μικρούς προβόλους και τα 20 εκ. απόστασης από το έδαφος του εξασφαλίζουν πολύ καλές γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο), οι οποίες είναι απαραίτητες για τις εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά και εξαιρετικά χρήσιμες ακόμα και στις αστικές συνθήκες.

Σε επίπεδο εμφάνισης, το Avenger αποτελεί μια μοντέρνα εκδοχή του στιλ της Jeep σε συμπαγείς διαστάσεις. Η θρυλική εμπρός μάσκα με τις επτά κάθετες γρίλιες, εξελίχθηκε σε μια πιο οριζόντια διάταξη για μεγαλύτερη αποδοτικότητα αλλά και για να παρέχει προστασία στα φωτιστικά σώματα σε περίπτωση μιας σύγκρουσης με χαμηλή ταχύτητα. Τα τραπεζοειδή φτερά είναι ακόμα ένα κλασσικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό της Jeep.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα με το σχήμα “X” που είναι εμπνευσμένα από τα κλασσικά δοχεία μεταφοράς καυσίμου, εφαρμόζονται στο Avenger στην πλέον μοντέρνα εκδοχή τους.

Παράλληλα, με στόχο να μειωθούν οι ζημιές που προκύπτουν από συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα, οι οποίες αντιστοιχούν στο 70% των περιπτώσεων στην Ευρώπη, το Avenger διαθέτει περιμετρικά προστατευτικές επιφάνειες, αλλά και φωτιστικά σώματα που επίσης προστατεύονται χάρη στον τρόπο τοποθέτησής τους μέσα στη μάσκα. Χαρακτηριστικά που σύμφωνα με την Jeep μπορούν να μειώσουν το κόστος επισκευής από μικρά ατυχήματα κατά περίπου €1.000. Επίσης οι ποδιές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι κατασκευασμένες από πολυμερές υλικό με ενσωματωμένο το χρώμα, έτσι ώστε ακόμα και να χαραχθούν η ζημιά να μην είναι εμφανής.

Το εσωτερικό του νέου Avenger εκπέμπει στιλ, αλλά και χρηστικότητα. Οι καθαρές και στιβαρές γραμμές είναι εμπνευσμένες από το Wrangler, ενώ η οριζόντια διάταξη περιλαμβάνει τους αεραγωγούς, τον κρυφό φωτισμό, αλλά και την οθόνη αφής 10,25’’ του infotainment. Στο κάτω μέρος του ταμπλό η ανοικτή επιφάνεια προσφέρει άπλετο χώρο αποθήκευσης. 

Jeep Avenger

Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Avenger διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά για ένα μοντέλο της κατηγορίας, όπως δερμάτινα καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μασάζ, ατμοσφαιρικό φωτισμό με επιλογή χρωμάτων και πανοραμική οροφή. Η κεντρική κονσόλα επίσης σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο, με 34 lt χωρητικότητας, εντυπωσιακή τιμή σε σχέση με τα 15 lt που κατά μέσο όρο προσφέρει ο ανταγωνισμός στην κατηγορία.

Με στόχο την πρακτικότητα και την ευχρηστία, η κεντρική κονσόλα μετακινείται ώστε να φιλοξενεί αντικείμενα διαφόρων μεγεθών, ενώ επιπλέον χώρος υπάρχει κάτω από τα κουμπιά του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ο οποίος προστατεύεται από ένα μαγνητικό αναδιπλούμενο κάλυμμα. Σε αυτό το χώρο ένα κινητό μπορεί να φορτίζει και ταυτόχρονα να χωρά και ένα μπουκάλι 1,5 lt.

Η ίδια φιλοσοφία πρακτικότητας κυριαρχεί και στο χώρο αποσκευών που με 380 lt είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Το κατώφλι φόρτωσης έχει κατέβει στα μόλις 720 mm, ενώ το πλάτος του ανοίγματος ξεπερνά το 1 m. Παράλληλα η πόρτα έχει λειτουργία hands-free, επίσης κάτι που δεν είναι συνηθισμένο στην κατηγορία.

Jeep Avenger

Το Avenger προσφέρει μια απόλυτα ψηφιακή εμπειρία στους επιβάτες του, χάρη στο προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect με την οθόνη των 10,25’’ και τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων -από 7 έως 10,25’’ ανάλογα με την έκδοση. Το σύστημα προσφέρει ασύρματη λειτουργία mirroring με Android Auto και Car Play, διαμόρφωση της οθόνης με widgets, πλοήγηση της TomTom με φωνητικές εντολές και αναβαθμίσεις μέσω διαδικτύου. Παράλληλα μέσω της εφαρμογής Jeep Mobile App, ο οδηγός μπορεί να εντοπίσει μέσω του κινητού του το όχημα, να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει τις πόρτες, να ρυθμίσει τον κλιματισμό, να προγραμματίσει την ώρα φόρτισης, κτλ.

Σε επίπεδο ασφάλειας το νέο Jeep Avenger εφοδιάζεται με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας που δίνουν τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Η λίστα περιλαμβάνει εκτός των άλλων ενεργό σύστημα διατήρησης της πορείας και της ταχύτητας, σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών, σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, αυτόματο παρκάρισμα, κ.α.

Η διάθεση του νέου Jeep Avenger στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσει τους προσεχείς μήνες, με το μοντέλο να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας.

[Πηγή: Jeep]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube