Porsche: Ετοιμάζει ηλεκτρική Macan Turbo S με 710 PS
Η νέα γενιά της Macan θα κυκλοφορήσει το 2021, αρχικά σε εκδόσεις Turbo και Turbo S.
Η νέα γενιά της Porsche Macan που θα κυκλοφορήσει το 2021 θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική Premium Platform Electric (PPE) που εξελίχθηκε από τις Audi και Porsche όπως αποκάλυψαν υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας το Autocar.
Η σπονδυλωτή αρχιτεκτονική που θα χρησιμοποιηθεί μόνο από μοντέλα των δύο εταιρειών είναι διαφορετική από την J1 των Porsche Taycan και Audi e-tron GT αλλά και από την MEB των VW ID.3 και Q4 e-tron. Σύμφωνα με τον Lutz Meschke, αντιπρόεδρο της Porsche, η χρήση αυτής της πλατφόρμας μειώνει το κόστος εξέλιξης της νέας Macan κατά 30%.
Στην περίπτωση της κορυφαίας έκδοσης Macan Turbo S, η πλατφόρμα PPE θα έχει δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα σε κάθε άξονα) με συνδυαστική απόδοση κοντά στους 710 PS και τετρακίνηση. Επίσης είναι πολύ πιθανό να υποστηρίζει τεχνολογίες τετραδιεύθυνσης και torque vectoring. Αργότερα θα παρουσιαστούν και εκδόσεις με χαμηλότερη ισχύ καλύπτοντας μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς.
Να θυμίσουμε πως η σημερινή Porsche Macan η οποία παρουσιάστηκε το 2013 και δέχθηκε ένα facelift το 2018, βασίζεται στην πλατφόρμα MLB του VW Group την οποία χρησιμοποιεί και το Audi Q5.
Ο Julian Baumann - υπεύθυνος των SUV της Porsche - επιβεβαίωσε πως η σημερινή Macan θα παραμείνει στην παραγωγή παράλληλα με το διάδοχό της για περίπου δύο χρόνια, προσφέροντας μια εναλλακτική επιλογή με θερμικό μοτέρ για όσους δεν είναι ακόμα έτοιμοι για την ηλεκτροκίνηση. Τα δύο μοντέλα θα είναι εντελώς διαφορετικά - κάτι αντίστοιχο δηλαδή με τις Panamera και Taycan.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Επίσημο: Ανανεωμένη Porsche Macan Turbo [video]
Όπως παραδέχθηκε ο Baumann, η πρόκληση που αντιμετωπίζουν είναι το αμάξωμα καθώς η σημερινή Macan δεν είναι αρκετά αεροδυναμική. Αυτό μπορεί να διορθωθεί στον διάδοχό της με ένα χαμηλότερο ρύγχος, μιας και δεν θα υπάρχει θερμικό μοτέρ. Το σίγουρο είναι πως η νέα Macan δε θα έχει κανένα κοινό σημείο στο αμάξωμα με τον προκάτοχό της, ενώ θα διατηρεί το ίδιο DNA έχοντας στόχο να γίνει το πιο σπορ μοντέλο της κατηγορίας. Επιπλέον, το νέο μοντέλο δεν θα έχει σχεδιασμό τύπου coupe SUV καθώς η Porsche θέλει να διατηρήσει την πρακτικότητα του παραδοσιακού αμαξώματος.
Ο Lutz Meschke πιστεύει πως μέσα σε πέντε χρόνια, το 30%-40% των πωλήσεων της Porsche θα αφορά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Ο αντιπρόεδρος της Porsche προβλέπει πως η εταιρεία θα βελτιώσει την αποδοτικότητα των σημερινών μπαταριών ιόντων-λιθίου κατά 20%-25%, όμως το μεγάλο βήμα θα είναι η τεχνολογία μπαταριών ξηρού τύπου (solidstate) που θα προσφέρουν την ίδια απόδοση στο μισό βάρος και αναμένεται να μπουν στην παραγωγή σε 5-7 χρόνια
Πηγή: Autocar