Νέα ευρωπαϊκή Toyota Corolla Cross Hybrid!
Μεταξύ του C-HR και του RAV4, η ιαπωνική εταιρεία έρχεται να προσθέσει μια έκδοση SUV του κόμπακτ μοντέλου της, την Toyota Corolla Cross Hybrid που θα εγκαινιάσει μέχρι τα τέλη του 2022 έναν νέο υβριδικό κινητήρα.
Στην αγορά των κόμπακτ SUV, η Toyota διαθέτει ήδη στον κατάλογό της το C-HR και το RAV4. Όμως το πρώτο, με μήκος 4,39 m, υπερθεματίζει στο στιλ εις βάρος των χώρων, ενώ και το δεύτερο μεγάλωσε τόσο (4,6 m) και πέρασε με τα τσαρούχια από τα C στα D-SUV. Ως εκ τούτου, η Toyota θεώρησε ότι μια ενδιάμεση πρόταση θα μπορούσε να ήταν σοφή κίνηση και το έπραξε στη μορφή της νέας Toyota Corolla Cross Hybrid.
Εάν η Toyota Corolla Cross Hybrid σας θυμίσει κάτι είναι διότι παρουσιάστηκε στα μέσα του 2020 στην Ταϊλάνδη. Στη συνέχεια ανακοινώθηκε για την αγορά στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ιαπωνία. Η ιαπωνική εταιρεία φαίνεται να είχε διστάσει τότε για την Ευρώπη, λόγω της επιτυχίας του C-HR.
Η Toyota Corolla Cross Hybrid βρίσκεται κοντά σε μέγεθος με το υφιστάμενο κόμπακτ SUV της εταιρείας, το C-HR, με 7 cm μεγαλύτερο μήκος, φτάνοντας τελικά τα 4,46 m. Όμως η ιαπωνική φίρμα αποφάσισε τελικά να το εισάγει και στη Γηραιά Ήπειρο, προκειμένου να προσφέρει μια πιο οικογενειακή και πρακτική εναλλακτική έναντι του C-HR.
Πιο κλασική επίσης από το C-HR, η σιλουέτα και οι γραμμές της νέας Toyota Corolla Cross Hybrid είναι πιο γαλήνιες. Το ευρωπαϊκό μοντέλο είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό που διατίθεται στην Ασία και οι διαφορές εντοπίζονται κυρίως στις φωτεινές υπογραφές. Στο εμπρός μέρος, τα τραβηγμένα φώτα έρχονται να κολλήσουν στη μάσκα, σχηματίζοντας ένα τραπεζοειδές σχήμα, κρίκος συγγένειας με τα μεγάλα SUV της φίρμας. Στο προφίλ, οι θόλοι των τροχών θυμίζουν το RAV4, με τα φτερά μάλιστα να είναι για τα καλά φουσκωμένα.
Στην καμπίνα, το ταμπλό προέρχεται από την κλασική Corolla. Το ευρωπαϊκό μοντέλο είναι πιο αιχμηρό τεχνολογικά, με νέα ψηφιακά όργανα 12,3 ιντσών και μεγαλύτερη οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με διαγώνιο 10,5 ιντσών. Το τελευταίο συνδέεται με μια νέα γενιά συστημάτων πολυμέσων, με συνδεδεμένες υπηρεσίες και απομακρυσμένες ενημερώσεις.
Η διαφορά σε σχέση με το C-HR βρίσκεται λοιπόν στο πίσω κάθισμα. Η πρόσβαση είναι ευκολότερη, χάρη στο μεγαλύτερο άνοιγμα και στην καλύτερη χωροταξία. Πάνω απ’ όλα, η ορατότητα έχει βελτιωθεί άρδην, έναντι του C-HR με τα τυφλά σημεία πίσω και διαγώνια!
Ένα άλλο πλεονέκτημα της νέας Toyota Corolla Cross Hybrid είναι το πολύ μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ που φτάνει σε όγκο σχεδόν τα 490 lt, έναντι 377 lt για το C-HR.
Αλλά το πιο σημαντικό στοιχείο αυτού του SUV βρίσκεται κάτω από το καπό. Η Toyota Corolla Cross Hybrid εγκαινιάζει την πέμπτη γενιά του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος κίνησης της Toyota. Πολλά μηχανικά εξαρτήματα έχουν αναθεωρηθεί, έτσι ώστε να είναι πιο κόμπακτ και ελαφρύτερα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είδε λοιπόν το βάρος της να μειώνεται κατά 40%. Το συγκρότημα της μονάδας κιβωτίου ταχυτήτων/διαφορικού έχει επίσης ανασχεδιαστεί με νέα συστήματα λίπανσης που χρησιμοποιούν λάδι χαμηλού ιξώδους.
Η εταιρεία υπόσχεται στην ευρωπαϊκή νέα Toyota Corolla Cross Hybrid καλύτερη οδηγική εμπειρία, με πιο γραμμική λειτουργία του συστήματος κίνησης χάρη στην αναλογικότερη σχέση μεταξύ της πίεσης στο γκάζι και της πραγματικής απόκρισης του κινητήρα.
Η κατανάλωση όπως λέει η Toyota θα είναι χαμηλότερη, ενώ η ισχύς θα αυξηθεί, με το δίλιτρο βενζινοκίνητο υβριδικό μοντέλο να αποδίδει 197 άλογα. Έκδοση της Toyota Corolla Cross Hybrid που θα διατίθεται τόσο σε προσθιοκίνητη όσο και σε τετρακίνητη . Η τελευταία στηρίζεται σε μια δεύτερη ηλεκτρική μονάδα που κινεί τους πίσω τροχούς αν χρειαστεί.
Υποστηριζόμενη από την πλατφόρμα GA-C της κλασικής Corolla, η Toyota Corolla Cross Hybrid εγκαινιάζει επίσης νέα βοηθήματα οδήγησης για τους Ιάπωνες. Όπως για παράδειγμα ένα σύστημα pre-collision που περιλαμβάνει την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου σε χαμηλή ταχύτητα, βοήθημα για τη διέλευση διασταυρώσεων, καθώς και βελτιωμένη ανίχνευση για την αντιδιερχόμενη κίνηση.
Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε ότι η νέα Toyota Corolla Cross Hybrid vθα είναι διαθέσιμη στις ευρωπαϊκές αγορές το φθινόπωρο του 2022, αλλά για τη χώρα μας απομένει να το επιβεβαιώσει και η Toyota Hellas.