Νέα Bugatti Chiron, νέα εικόνα teaser για το hypercar των 460+ km/h
Ο αντικαταστάτης της Bugatti Veyron θα λέγεται Chiron και θα αποκαλυφθεί επισήμως στην Έκθεση της Γενεύης, το 2016. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιπποδύναμη της Chiron θα φτάνει τους 1.500 PS και η -δυνητική- τελική ταχύτητα θα υπερβαίνει τα 460 km/h.
Το όνομα Chiron είναι προς τιμήν του οδηγού Louis Chiron, ο οποίος κατά τη δεκαετία του 1920 και του 1930 έτρεχε με Bugatti στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, με πολύ αξιόλογα αποτελέσματα.
Το κυριότερο ήταν η νίκη του στο Γαλλικό Grand Prix του 1931 με Bugatti T51. Η καριέρα του διακόπηκε από το B΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά αμέσως ύστερα συνέχισε να τρέχει με Alfa Romeo, Mercedes και Maserati.
Οι πιο πρόσφατες κατασκοπευτικές φωτογραφίες μας αποκάλυψαν ένα πρωτότυπο σε τελικό στάδιο παραγωγής. Παρόλο που έχει βαρύ καμουφλάζ μπορεί κανείς να διακρίνει τα πιο λεπτά LED φωτιστικά σώματα, ένα πιο επιθετικό μπροστινό προφυλακτήρα και πιο πεπλατυσμένο καπό. Είναι ήδη γωνστό πως η Chiron θα δανειστεί σχεδιαστικά στοιχεία από το πρόσφατο πρωτότυπο Vision Gran Turismo, που είδαμε στην πρόσφατη Έκθεση της Φρανκφούρτης. Τότε οι άνθρωποι της Bugatti είχαν πει πως ο σχεδιασμός του πρωτότυπου αποτελεί ένα στοιχείο για τη μελλοντική σχεδιαστική γλώσσα της Bugatti.
Ο Wolfgang Dürheimer, πρόεδρος της Bugatti είπε:« Οι οδηγίες που δόθηκαν κατά τη διάρκεια εξέλιξης της Chiron μπορούν να συνοψιστούν στην εξής πρόταση, η οποία μάλλον είναι η πιο σύντομη στην Ιστόρία της αυτοκίνησης: H Chiron θα θέσει τον πήχυ σε κάθε τομέα. Θα συνεχίσουμε να παράγουμε το πιο δυνατό, πιο γρήγορο, πιο πολυτελές, το πιο ξεχωριστό supercar του κόσμου. Αυτός είναι ο στόχος της Bugatti και η απαίτηση των πελατών της». Μερικά πρωτότυπα Chiron είχαν εντοπιστεί το περασμένο Καλοκαίρι στο αεροδρόμιο του Los Angeles. Ο Durheimer είπε πως «κανένα άλλο hyper car δεν έχει υποστεί σε τόσο πολλές και εξαντλητικές δοκιμές».
Υπάρχουν φήμες πως δυνητικοί πελάτες έχουν ήδη δει από κοντά τη Chiron. H Bugatti μάλιστα ανακοίνωσε πως έχει ήδη λάβει 100 παραγγελίες. Ο Durheimer αναφέρει: «οι αντιδράσεις των πελατών μας είναι ενθουσιώδεις. Το βιβλίο παραγγελιών γεμίζει μέρά με τη μέρα. Περισσότεροι από 100 πελάτες έχουν ήδη παραγγείλει τη Chiron, παρά το γεγονός πως δεν είχαν ακόμα τη δνατότητα να την οδηγήσουν και να διαπιστώσουν τις εκπληκτικές ικανότητές της».
Λίγους μήνες πριν μάλιστα η Bugatti είχε δώσει στη δημοσιότητα το πρώτο video του νέου μοντέλου με τον τίτλο «ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει». Μπορούμε μάλιστα να ακούσουμε τον ήχο του νέου κινητήρα στο τέλος του video. Η Chiron θα κινείται από μια νέα, πολύ πιο εξελιγμένη, έκδοση του θηριώδους 8λιτρου W16 κινητήρα τούρμπο της Veyron. Όπως και η Veyron έτσι και η Chiron θα έχει τη μεγαλύτερη τελική ταχύτητα από οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής, σε συνδυασμό με μια ευκολία χρήσης τέτοια που να σου επιτρέπει να το οδηγείς ως καθημερινό αυτοκίνητο.
Το πλαίσιο θα είναι ανθρακονημάτινο μονοκόκ, αποκλειστικά διθέσιο προφανώς, με καμπίνα κατασκευασμένη από κορυφαία υλικά ενώ θα είναι εφοδιασμένη με την αιχμή της τεχνολογίας όσον αφορά την ασφάλεια, αλλά και τη συνδεσιμότητα. Ο θερμικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο, ενώ η ροπή θα μοιράζεται και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων. Το σύστημα τετρακίνησης θα είναι με κεντρικό πολύδισκο συμπλέκτη.
Ο κινητήρας έχει υποστεί εκτεταμένες βελτιώσεις. Έτσι η τροφοδοσία θα είναι πλέον άμεσου ψεκασμού. Άλλες επεμβάσεις θα γίνουν και στο σύστημα εισαγωγής. Τίποτε δεν έιναι επίσημο ακόμα, αλλά οι μηχανικοί εξέλιξης ψάχνουν τρόπους να ενσωματώσουν στον W16 ηλεκτρικούς στροβιλοσυμπιεστές. Στόχος είναι να αυξήσουν κι άλλο την ήδη τεράστια ροπή του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, αλλά και να μειώσουν την κατανάλωση, μέσω της καλύτερης θερμικής διαχείρισης του κινητήρα.
Ωστόσο το πραγματικά μεγάλο νέο είναι η πρόθεση της Bugatti υιοθετήσει υβριδικό σύστημα, τοποθετώντας έναν ηλεκτρικό κινητήρα, σε σχήμα δίσκου, τοποθετημένο μέσα στο κέλυφος του κιβωτίου και βέβαια μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου. Η επιλογή για χρήση υβριδικής τεχνολογίας, για τοποθέτηση κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, για χρήση ελαφρών κραμάτων προκειμένου να συγκρατηθεί το βάρος, αλλά και για χρήση προηγμένων συστημάτων ηλεκτρονικής διαχείρισης της ανάρτησης, κρίθηκε επιτακτική κυρίως επειδή αίφνης ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των hyper cars έγινε αδυσώπητος. Η Bugatti Chiron πρέπει να είναι καλύτερη από τις McLaren P1, Porsche 918 Spyder και LaFerrari.
Η απόδοση φημολογείται πως θα είναι 1500 PS και η ροπή στα –κρατηθείτε- 498,9 kgm, κι αυτό επειδή δεν θέλουν να ζορίσουν πολύ το κιβώτιο. Γίνονται επίσης προσπάθειες ώστε το βάρος να είναι χαμηλότερο από τα 1840 kg της Veyron Super Sport, παρά το βαρύτερο υβριδικό σύστημα. Επίσης σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της Chiron έπαιξε η διαμόρφωση μιας σειράς νέων αεροδυναμικών λειτουργιών, που να μπορούν να προσφέρουν διάφορα επίπεδα αρνητικής άντωσης, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα διαλέξει ο οδηγός.
Στόχος της Bugatti είναι η Chiron να ξεπεράσει τις ιλιγγιώδεις επιδόσεις της Veyron Super Sport World Record από την «απλή» κιόλας έκδοση. Ποιες ήταν ακριβώς οι επιδόσεις της World Record; 0-100 km/h σε 2,5” και τελική 431,2 km/h. Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες λοιπόν λέγεται πως μέσα στις δυνατότητες της Chiron είναι ένα 2,3” για το 0-100 km/h με τελική που θα ξεπερνά τα 460 km/h. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν οι προσομοιώσεις που έχουν γίνει με ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Το να πιστοποιηθεί βέβαια μια τέτοια τελική ταχύτητα δεν θα είναι εύκολο. Θα πρέπει να βρεθεί ένας αρκετά μακρύς διάδρομος αλλά και να εξελιχθούν τα κατάλληλα ελαστικά που να μπορούν να αντέξουν τέετοιου είδους ταχύτητες.
Η παραγωγή της νέας Chiron θα περιοριστεί στις 450 μονάδες.