NAIAS 2017 – Νέο Audi SQ5 με 354 PS
Η πιο σπορ έκδοση του νέου Audi Q5 φοράει τον 3.0 TFSI του S4, και για το 0-100 km/h χρειάζεται μόλις 5,4”.
Λίγους μήνες μετά την παρουσίαση της νέας γενιάς του Audi Q5, ήρθε η στιγμή να δούμε και την γρηγορότερη εκδοχή του, η οποία αποκαλύπτεται αυτές τις μέρες στο κοινό της έκθεσης του Detroit, NAIAS 2017.
Η μέγιστη ιπποδύναμη δεν έχει αλλάξει σε σχέση με το προηγούμενο Audi SQ5, αφού φτάνει τους 354 PS. Όμως αντί για τον παλιό, μηχανικά υπερτροφοδοτούμενο V6, κάτω από το καπό υπάρχει ο καινούργιος, αλουμινένιος V6 με twin-scroll τούρμπο και Valvelift που γνωρίσαμε στα Audi S4 και S5. Η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 51,0 kgm, από 47,9, και αποδίδεται σταθερά στο φάσμα 1.370-4.500 rpm. Ο κινητήρας ζυγίζει 14 kg λιγότερο από τον προηγούμενο, συνεισφέροντας στη μείωση βάρους του SQ5 που φτάνει συνολικά τα 35 kg (1.995 kg). Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,4”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αποκλειστικό: Οδηγούμε το νέο Audi Q5
Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο Tiptronic στέλνει τη δύναμη σε όλους τους τροχούς. Υπό κανονικές συνθήκες το μεγαλύτερο ποσοστό φτάνει στους πίσω, ενώ στις στροφές οι εσωτερικοί τροχοί φρενάρουν ελαφρώς για να βοηθήσουν τη μεταφορά δύναμης στους εξωτερικούς. Το σπορ διαφορικό, που διατίθεται έξτρα, προσφέρει και λειτουργία ενεργού torque vectoring στους πίσω τροχούς, στέλνοντας περισσότερη δύναμη στον εξωτερικό, με στόχο να εξουδετερώσει πλήρως την υποστροφή. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Continuous Damping Control είναι στάνταρ, ενώ ως έξτρα διατίθεται σπορ αερανάρτηση.
Εξωτερικά, ο σπορ χαρακτήρας του νέου Audi SQ5 γίνεται ξεκάθαρος κυρίως από τον διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και τις λεπτομέρειες της μάσκας σε ματ γκρι χρώμα, τον ψευδοδιαχύτη στο χρώμα του αμαξώματος πίσω, τις δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης και τα φώτα, που είναι όλα τεχνολογίας LED. Οι στάνταρ ζάντες 20” φοράνε λάστιχα 255/45, ενώ ως έξτρα διατίθεται μια πληθώρα ζαντών 21”. Μέσα τους φιλοξενούν ένα σύστημα φρένων με 6πίστονες δαγκάνες και δίσκους 350 mm μπροστά. Στο εσωτερικό, τη διαφορά κάνει ο σκουρόχρωμος διάκοσμος και ο λογότυπος S στα μαρσπιέ και οι ανοιχτόχρωμες ραφές στα καθίσματα και στο δερμάτινο τιμόνι. Στάνταρ είναι το σύστημα MMI με οθόνη 8,3”, ενώ ο διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων 12,3” χρεώνεται επιπλέον.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε το Audi S5
Η Audi αναφέρεται στο μοντέλο ως SQ5 3.0 TFSI, κάτι που μας φανερώνει ότι σύντομα θα δούμε και τη ντίζελ έκδοση SQ5 3.0 TDI, όπως άλλωστε συνέβαινε και με το απερχόμενο. Σε εκείνο, η κατανάλωση θα είναι χαμηλότερη από τα 8,3 lt/100 km της βενζινοκίνητης έκδοσης, και οι εκπομπές CO2 χαμηλότερες από 189 g/km. Η κατασκευή του SQ5 θα γίνεται σε κάθε περίπτωση στο εργοστάσιο της φίρμας στο Μεξικό, ενώ οι παραδόσεις στους πρώτους Ευρωπαίους πελάτες θα γίνουν το καλοκαίρι του 2017.
[Πηγή: Audi]