JAC Yiwei EV, το πρώτο ηλεκτρικό παραγωγής με μπαταρία ιόντων νατρίου
Στην Κίνα, η JAC, 50% κρατική και 50% Ομίλου Volkswagen, μόλις παρουσίασε το JAC Yiwei EV. Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής στον κόσμο που είναι εξοπλισμένο με μπαταρία ιόντων νατρίου.
Με τη νέα της φίρμα JAC Yiwei, η Volkswagen ελπίζει να κερδίσει μια καλύτερη θέση στην αγορά των ηλεκτρικών στην Κίνα.
Ο ευρωπαϊκός κολοσσός έχει κατανοήσει τέλεια τη σημασία της δημιουργίας συνεργασιών με τοπικούς παίκτες. Με τη συνεργασία με το κινεζικό κράτος και το λανσάρισμα μιας επωνυμίας ειδικά για την Κίνα, το Wolfsburg εφαρμόζει μια νέα στρατηγική που θα μπορούσε να αποδώσει καρπούς.
Η JAC Yiwei δημιουργήθηκε το 2023 με τη συμμετοχή του κινεζικού κράτους και της Volkswagen που έχει και το management
Το πρώτο μοντέλο JAC Yiwei λοιπόν, μόλις είδε τα φώτα της δημοσιότητας. Πρόκειται για το μικρό JAC Yiwei EV, παλαιότερα γνωστό ως Sehol E10X. Οι παραδόσεις για το πρώτο ηλεκτρικό στον κόσμο που θα είναι εξοπλισμένο με μπαταρία ιόντων νατρίου θα ξεκινήσουν από αυτόν τον μήνα. Συσσωρευτές που η κατασκευή τους έχει ανατεθεί στην HiNa Battery.
Η BYD αποτελεί ακόμη μια κινεζική φίρμα που θέλει να διαθέσει στην αγορά το μικρό μοντέλο της, το Seagull, με μπαταρία ιόντων νατρίου. Κάτι που ακόμη δεν έχει καταστεί εφικτό.
Η JAC Yiwei δημιουργήθηκε το 2023 υπό την ηγεσία της Volkswagen. Στην Κίνα, ο Γερμανός κατασκευαστής συνεργάζεται επίσης με τις SAIC, FAW και Xpeng εδώ και αρκετούς μήνες. Η JAC έχει επενδύσει πολλά στην έρευνα και εξέλιξη μπαταριών ιόντων νατρίου, της οποία τα οφέλη έχουν ήδη αναδειχτεί από το 2015, από το γαλλικό δίκτυο RS2E, μια ερευνητική σύμπραξη πανεπιστημίων και βιομηχανιών.
Αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τους ειδικούς. Μάλιστα, το 2017, το Πανεπιστήμιο του Stanford ισχυρίστηκε ότι η νέα αυτή λύση έχει αντίστοιχες δυνατότητες αποθήκευσης ενέργειας με την μπαταρία ιόντων λιθίου, αλλά με 80% μικρότερο κόστος.
Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου έχουν ορισμένα σημαντικά πλεονεκτήματα. Σύμφωνα με τον Xia Shunli, πρόεδρο της JAC Yiwei, «σε λίγα χρόνια, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου θα γίνουν απαραίτητες». Σύμφωνα με τον ίδιο, θα είναι συμπληρωματικές με τις μπαταρίες LFP. Πρόκειται για μια τεχνολογία χαμηλού κόστους που αναμένεται να συμβάλλει στην επιτάχυνση της εμπορικής δημοτικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτές οι μπαταρίες θα χρησιμοποιηθούν για αποθήκευση ενέργειας σε σταθερά σημεία, για ηλεκτρικά δίτροχα και για εισαγωγικά μοντέλα μιας γκάμας.
Το κόστος κατασκευής των μπαταριών ιόντων νατρίου είναι λιγότερο ακριβό, δεν χρειάζονται λίθιο για να λειτουργήσουν, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τον μέσο όρο και είναι πιο αποδοτικές σε χαμηλή θερμοκρασία. Πλεονεκτήματα που θα μπορούσαν κάλλιστα να πείσουν και άλλους κατασκευαστές στο μέλλον. Από την άλλη πλευρά, η ενεργειακή τους πυκνότητα είναι μικρότερη. Ο γίγαντας των μπαταριών CATL εργάζεται πάνω στο θέμα, αλλά δεν έχει ακόμη ανακοινώσει τα σχέδιά του για μαζική παραγωγή.