GAC Aion Hyper SSR, το κινεζικό hyperEV
Η GAC Aion που ιδρύθηκε το 2017 ετοίμασε ένα ηλεκτρικό hypercar με περισσότερους από 1.200 ίππους για τη «βασική» εκδοχή του. Ένα αγωνιστικό για να ανταγωνιστεί το Rimac Nevera και τα μελλοντικά hyperEV.
Tην GAC Aion την γνωρίσαμε το 2018 όταν λανσάρισε την premium ηλεκτρική μπερλίνα της, Aion S. Το GAC Aion Hyper SSR δεν τσιγκουνεύεται τις εντυπώσεις, αλλά ούτε και την «ουσία». Πρόκειται για ένα σούπερ σπορ πισωκίνητο κουπέ που βασίζεται σε έναν κινητήρα 1.241 ίππων τοποθετημένο πίσω. Αλλά οι Κινέζοι έχουν ήδη ανακοινώσει και μια έκδοση «Ultimate», χωρίς όμως να ανακοινώνουν την ισχύ της. Μας δίνουν όμως τη ροπή που θα είναι 12.000 Nm! Ναι, καλά διαβάσατε, δώδεκα χιλιάδες νιουτόμετρα.
Με τέτοιο νούμερο δεν αποτελούν έκπληξη τα 1,9” που απαιτούνται για το σπριντ των 0-100 km/h. Και αναμένεται να κοντράρει σε αυτή τη μέτρηση το ταχύτερο EV στον κόσμο, το Aspark Owl.
Όσον αφορά την ταχύτητα δεν φανταζόμαστε ότι το GAC Aion Hyper SSR θα έχει πρόβλημα να ξεπεράσει τα 350 km/h, αλλά το ζήτημα είναι αν θα μπορεί να ανέβει πάνω από τα 400 km/h. Και τελικά να ξεπεράσει τα 412 km/h που είναι το ρεκόρ ταχύτητας για EV και το κατέχει το Rimac Nevera.
Κτισμένο σε μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, το GAC Aion Hyper SSR το χειρίζεσαι με ένα εξαγωνικό τιμόνι. Δύο οθόνες, μία των 8,8 ιντσών για τα όργανα και μία άλλη των 14,4 ιντσών για το infotainment, ολοκληρώνουν τη διεπαφή ανθρώπου-μηχανής.
Η GAC Aion έχει φροντίσει να προσφέρει ένα αυτοκίνητο με φινίρισμα αντάξιο της κλάσης του. Μην τρομάζετε όμως καθώς δεν θα κοστίζει 7ψήφιο νούμερο. Το GAC Aion Hyper SSR είναι σχετικά φθηνό με το βασικό μοντέλο να ξεκινά από τις 182 χιλιάδες ευρώ και το Ultimate να ξεκινά από τις €240.000 χωρίς φόρους και τέλη εισαγωγής. Διότι δεν χρειάζεται κάποιος υπολογισμός, μιας και δεν πρόκειται να έρθει στην Ευρώπη.