Ferrari F80, hypercar με V6, 1.200 άλογα και DNA Le Mans!

Ferrari F80, hypercar με V6, 1.200 άλογα και DNA Le Mans!

Η Ferrari F80 υπόσχεται να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των hypercar με εντυπωσιακό σχεδιασμό κινητήρα V6 υβριδικής τεχνολογίας, 1.200 άλογα και ρίζες από τις 24 Ώρες του Le Mans.

To Maranello παρουσίασε το παρουσίασε το νέο του hypercar, τη Ferrari F80, που αποτελεί τον διάδοχο της θρυλικής LaFerrari

Περισσότερο από μία δεκαετία ύστερα από το λανσάρισμα της τελευταίας, η Ferrari F80 έρχεται να φέρει νέα δεδομένα στην κατηγορία των hypercar, εισάγοντας όχι μόνο τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά κι έναν νέο σχεδιαστικό προσανατολισμό για την ιταλική μάρκα.

Η παραγωγή της Ferrari F80 θα περιοριστεί σε 799 μονάδες και θα ξεκινήσει στα τέλη του 2025

Ferrari F80

Η μεγαλύτερη είδηση είναι αναμφίβολα το σύστημα κίνησής της. Η Ferrari πήρε τον παραδοσιακό V12 και τον έκοψε στη μέση, προσθέτοντας τρεις ηλεκτροκινητήρες για ένα υβριδικό σύνολο που αποδίδει συνολικά 1.200 ίππους. Το 3λιτρο μοτέρ αποδίδει από μόνο του 900 ίππους, καθιστώντας τη Ferrari F80 το πιο ισχυρό αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η φίρμα του Maranello.

Ο χρόνος που χρειάζεται για να φτάσει τα 100 km/h είναι μόλις 2,15", ενώ στα 200 km/h φτάνει σε 5,75". Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 350 km/h, ξεπερνώντας ελαφρώς τη McLaren W1 που παρουσιάστηκε πριν από λίγες μέρες.

Ferrari F80

Ο V6 της F80 βασίζεται στον κινητήρα της 296GTB και του αγωνιστικού 499P για το Le Mans, αλλά με μια σειρά τροποποιήσεων που περιλαμβάνουν την αύξηση της πίεσης στους θαλάμους καύσης κατά 20% και την αναρρύθμιση του κιβωτίου ταχυτήτων για να αντέχει την επιπλέον ισχύ.

Η Ferrari εξέλιξε τους ηλεκτροκινητήρες in-house. Στον εμπρός άξονα υπάρχουν δύο κινητήρες, ενώ ένα τρίτο ηλεκτρομοτέρ βρίσκεται στον πίσω άξονα. Αυτή η διάταξη επιτρέπει τη λειτουργία torque vectoring, ενώ η ανάκτηση ενέργειας μέσω του συστήματος πέδησης προσφέρει επιπλέον απόδοση.

Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες συνδέονται με μια μπαταρία 800V, ικανή να παράγει συνολικά 325 ίππους. Το ηλεκτρικό σύστημα δεν χρησιμοποιείται μόνο για την τροφοδοσία, αλλά και για την εκκίνηση του κινητήρα, την ανάκτηση ενέργειας και την παροχή πρόσθετης ροπής όταν χρειάζεται.

Ferrari F80

Ο σχεδιασμός της Ferrari F80 δημιουργήθηκε από τον Flavio Manzoni και την ομάδα του στο Ferrari Styling Center, με έμπνευση από κλασικά μοντέλα όπως η Daytona και η F40. Το αμάξωμα έχει χαμηλότερο ύψος από τη LaFerrari, ενώ οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και εμπρός και η χαρακτηριστική πίσω πτέρυγα προσθέτουν μια μοναδική αισθητική.

Η αεροδυναμική της Ferrari F80 ακολουθεί τις αρχές της Formula 1, με αποτέλεσμα την παραγωγή 1.000 kg κάθετης δύναμης στον εμπρός άξονα και 1.300 kg στον πίσω άξονα στα 250 km/h.

Η F80 διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Hybrid, Performance και Qualify. Στη λειτουργία Hybrid δίνεται έμφαση στην ανάκτηση ενέργειας, ενώ στη λειτουργία Qualify απελευθερώνεται όλη η ισχύς του αυτοκινήτου. Η Ferrari εισήγαγε επίσης τη νέα τεχνολογία «Boost Optimization», που προσαρμόζει την επιπλέον ισχύ κατά την οδήγηση.

Ferrari F80

Για την πέδηση, η Ferrari συνεργάστηκε με την Brembo, εξελίσσοντας νέους κάρμπον κεραμικούς δίσκους CCM-R Plus που προσφέρουν 100% περισσότερη μηχανική αντοχή και 300% καλύτερη θερμική απόδοση από τους συμβατικούς κεραμικούς δίσκους.

Εξοπλίζεται επίσης με ένα προηγμένο σύστημα ενεργής ανάρτησης που βασίζεται στα αμορτισέρ spool-valve της Multimatic. Το σύστημα αυτό προσαρμόζεται αυτόματα στις ανάγκες της οδήγησης, εξαλείφοντας την ανάγκη για αντιστρεπτικές ράβδους και εξασφαλίζοντας σταθερό αεροδυναμικό προφίλ.

Ferrari F80

Επιπλέον, η Ferrari προσφέρει το αυτοκίνητο με λάστιχα Michelin Pilot Sport Cup 2 ή 2R και έχουν προστεθεί και σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων.

Η Ferrari F80 κοστίζει 3,6 εκατομμύρια ευρώ, καθιστώντας την το ακριβότερο μοντέλο στην ιστορία της Ferrari. Η παραγωγή θα περιοριστεί σε 799 μονάδες και θα ξεκινήσει στα τέλη του 2025, με ολοκλήρωση το 2027.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube