Επίσημο: Αυτό είναι το Audi e-tron Sportback 

Επίσημο: Αυτό είναι το Audi e-tron Sportback 

Το δεύτερο e-tron της Audi είναι ένα κουπέ SUV - Στον βασικό εξοπλισμό τα επαναστατικά φωτιστικά σώματα digital matrix LED.

Η Audi παρουσιάζει το δεύτερο μοντέλο στην e-tron γκάμα της. Το Audi e-tron Sportback είναι ένα Coupé SUV με ισχύ έως και 360 ίππους και αυτονομία που φτάνει τα 448 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Οι προβολείς τεχνολογίας digital matrix LED είναι ένα νέο στοιχείο υψηλής τεχνολογίας, για πρώτη φορά διαθέσιμο σε μοντέλο μαζικής παραγωγής. 

Το Audi e-tron Sportback θα κατασκευάζεται και αυτό στο εργοστάσιο ουδέτερων εκπομπών CO2 στις Βρυξέλλες με το λανσάρισμά του στην Ευρώπη να έχει προγραμματιστεί για την Άνοιξη του 2020.

Το αμάξωμα έχει μήκος 4.901 mm, πλάτος 1.935 mm και ύψος 1.616 mm. Η οροφή του χαμηλώνει απότομα προς τα πίσω διαμορφώνοντας μέχρι τις τελευταίες κολόνες ένα κουπέ στιλ. Το κάτω άκρο του τρίτου πλευρικού παράθυρου είναι ανασηκωμένο, αποτελώντας ένα τυπικό χαρακτηριστικό των Sportback. Ο συνολικός σχεδιασμός εξασφαλίζει έναν συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25.

H «ταυτότητα» του ηλεκτρικού σηματοδοτείται από τη μεγάλη, κλειστή μάσκα Singleframe, ενώ στην κάτω περιοχή των προβολέων LED matrix, τέσσερα οριζόντια μέρη δημιουργούν στα φώτα ημέρας την ειδική υπογραφή e-tron. Τα μαύρα στοιχεία στο πλάι τονίζουν το σημείο όπου βρίσκεται η μπαταρία. Οι σχεδιαστές επίσης διαφοροποίησαν την υπογραφή στον μεγάλο διαχύτη, δίνοντας οπτική έμφαση στην απουσία εξατμίσεων. Μια φωτεινή λωρίδα συνδέει τα LED φωτιστικά σώματα μεταξύ τους.

aud

Το Audi e-tron Sportback στην έκδοση 55 quattro κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν σε κάθε άξονα. Με ισχύ 360 ίππων και ροπή 561 Nm, χρειάζονται μόλις 6,6'' για να φτάσει τα 100 km/h από στάση με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 200 km/h. Για τις περιπτώσεις που χρειαστείς μεγαλύτερη δύναμη υπάρχει η λειτουργία boost που διαρκεί 8'' και εξασφαλίζει (για το χρονικό αυτό διάστημα) ισχύ 408 ίππων και ροπή 664 Nm. Η μπαταρία του μπορεί να φορτίζεται με συνεχές ρεύμα (DC) σε σταθμούς ταχείας φόρτισης έως και 150 kW. Σε λιγότερο από μισή ώρα ανακτά έως και στο 80% της μέγιστης χωρητικότητάς της.

Στον κύκλο WLTP, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία 448 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης, αυτό ρυθμίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων ανάλογα με την περίσταση και τις ανάγκες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το Audi e-tron Sportback βασίζεται αποκλειστικά στον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Εάν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη ισχύ ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται άμεσα, ακόμη και πριν διαπιστωθεί ολίσθηση π.χ. σε συνθήκες πάγου ή στις γρήγορες στροφές, όταν το αυτοκίνητο «εκφράσει» τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής. 

bre

Σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάκτηση ενέργειας, κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης μέχρι 0,3 g - η οποία ισχύει για πάνω από το 90% των περιπτώσεων στην καθημερινή οδήγηση - η μπαταρία υψηλής τάσης επαναφορτίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες, κυρίως από τον πίσω, καθώς και οι δύο λειτουργούν σε αυτές τις περιπτώσεις ως γεννήτριες. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας διαθέτει μεταβλητή ρύθμιση μεταξύ των δύο ηλεκτρικών μονάδων, τόσο σε συνθήκες ελεύθερου τροχασμού (όταν ο οδηγός απλά δεν πιέζει το πεντάλ γκαζιού) όσο και κατά το φρενάρισμα.

Ο βαθμός ανάκτησης κατά το ρολάρισμα μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία στάδια από τους διακόπτες στο τιμόνι και είναι ακόμη πιο έντονος από ό,τι στο e-tron. Σε φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα το Audi e-tron Sportback μπορεί να ανακτήσει το μέγιστο των 300 Nm και 220 kW. Όπως και με το «αδελφό» μοντέλο, η ισχύς αυτή αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 70% της ονομαστικής ισχύος του και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής. Συνολικά, το αυτοκίνητο καταφέρνει με αυτό τον τρόπο να ανακτά το 30% της αυτονομίας του.

Η μπαταρία του Audi e-tron Sportback 55 quattro αποθηκεύει 95 kWh ενέργειας (86,5 kWh ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα) και λειτουργεί σε ονομαστική τάση 396 V. Είναι τοποθετημένη κάτω από την καμπίνα των επιβατών, με 35 σημεία πρόσδεσης και «ασφαλισμένη» από ένα πλαίσιο αλουμινίου.

Η Audi προσφέρει το e-tron Sportback και σε μια δεύτερη έκδοση, την 50 quattro που έχει ισχύ 313 ίππων και ροπή 540 Nm. Η μπαταρία εδώ αποθηκεύει 71 kWh (64,7 kWh ωφέλιμη ικανότητα αποθήκευσης). Η αυτονομία που εξασφαλίζει φτάνει έως και τα 347 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP) με μία πλήρη φόρτιση, ενώ μπορεί να φορτιστεί σε δίκτυο έως και 120 kW. Οι επιδόσεις του είναι 0-100 km/h σε 6,8''και τελική ταχύτητα της τάξης των 190 km/h. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube