
Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο Citroën C5 Aircross [video]
Το Citroën C5 Aircross πέρασε στη δεύτερη γενιά, ον σημαντικά αναβαθμισμένο σε όλους τους κρίσιμους τομείς.


H γαλλική φίρμα παρουσίασε σήμερα τη δεύτερη γενιά του Citroën C5 Aircross, εξοπλίζοντάς το με τεχνολογίες από το πάνω ράφι του Ομίλου Stellantis.
Εμφανισιακά, το γαλλικό SUV ακολουθεί τους πρόσφατους σχεδιαστικούς κώδικες της φίρμας και δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το πρωτότυπο που αποκαλύφθηκε τον περασμένο Οκτώβριο στο Σαλόνι του Παρισιού.
Η μάσκα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το νέο C3 Aircross, με τα λεπτά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED να ενώνονται μέσω μιας μαύρης φάσας. Διαφορετική είναι και η εικόνα του πίσω μέρους, με τα λεπτά φώτα και τον λογότυπο «Aircross» να ξεχωρίζουν. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες που μπορούν να φτάσουν έως και τις 20 ίντσες.
Τα καθίσματα Advanced Comfort και η ανάρτηση με τα υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης δείχνουν πως πρώτο μέλημα του νέου Citroën C5 Aircross παραμένει η άνεση
Όπως ήταν αναμενόμενο, η ανάρτηση Advanced Comfort με τα υδραυλικά στοπ συνεχίζει να δίνει κανονικά το παρών αναδεικνύοντας τον οικογενειακό και ταξιδιάρικο προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Συνολικά δε, οι έντονες ακμές και οι μεγάλες επιφάνειες χαρίζουν στο C5 Aircross ένα πιο μυώδες και επιβλητικό παρουσιαστικό. Απόρροια των μεγαλύτερων διαστάσεων. Σε σύγκριση με την πρώτη γενιά, το μήκος του νέο μοντέλου έχει αυξηθεί κατά 15 cm (4,65 m) και το μεταξόνιο κατά 6 cm (2,78 m).
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Citroën, οι αυξημένες διαστάσεις (ιδίως στο μεταξόνιο) ευνοούν τους χώρους, με τους επιβάτες να έχουν ακόμα περισσότερο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Ήδη άλλωστε, το C5 Aircross έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο ευρύχωρα SUV της αγοράς. Σημείο αναφοράς τα εργονομικά καθίσματα Advanced Comfort που συναντούμε αποκλειστικά και μόνο στα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας.
Ως προς το χώρο αποσκευών, τα 651 lt που χωρά το νέο Citroën C5 Aircross το τοποθετούν στο άνω άκρο της κατηγορίας. Αν μάλιστα αναδιπλωθεί και η πίσω σειρά σχηματίζεται ένας τεράστιος χώρος που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.668 lt.
Στις ηλεκτρικές εκδόσεις υπάρχουν 75 επιπλέον λίτρα κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγάζ για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.
Πλούσιο είναι και το ψηφιακό υπόβαθρο, με την κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής στις 15” να ξεχωρίζει. Πέραν αυτής, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10” καθώς επίσης και head up-display.
Οι περισσότερες λειτουργίες έχουν ενσωματωθεί στην οθόνη, πλην όμως η Citroën διατηρεί ένα σημαντικό αριθμό φυσικών διακοπτών. Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε πως οι ηλεκτρικές εκδόσεις εξοπλίζονται με στάνταρ αντλία θερμότητας.
Η νέα γενιά του Citroën C5 Aircross πατά στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα ομογάλακτα Peugeot 3008 και Opel Grandland. Όπως έχει γίνει γνωστό εδώ και καιρό, θα αποκτήσει για πρώτη φορά αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που θα πλαισιώνεται από υβριδικές διαμορφώσεις.
Στη βάση της γκάμας, η ήπια υβριδική έκδοση εξοπλίζεται με τον 1.200άρη Puretech που επικουρείται από ένα ηλεκτρομοτέρ 29 PS, με τη συνδυαστική απόδοση να αγγίζει τους 145 PS. H κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων.
Ένα σκαλί πιο πάνω βρίσκουμε το C5 Aircross PHEV. Την καρδιά του οποίου αποτελεί ο 1.600άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας 150 ίππων που συνεργάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ 125 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 195 ίππους. Παράλληλα, ο συσσωρευτής των 21 kWh υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 86 km.
Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ 55 lt, η συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου αναμένεται να ξεπερνά τα 700 km. Την ώρα που το αυτόματο 7άρι σασμάν εγγυάται εύκολες και άνετες καθημερινές μετακινήσεις.
Στην κορυφή προϊοντικής πυραμίδας οι ηλεκτρικές εκδόσεις, αμφότερες προσθιοκίνητες με 210 και 230 ίππους. Η έκδοση με τους 210 PS εξοπλίζεται με μπαταρία 73 kWh και αυτονομία 520 km. Όσον αφορά την ισχυρότερη, θα έρθει στην αγορά με μπαταρία 97 kWh και αυτονομία 680 km.
Και στις δύο περιπτώσεις, έχουμε ενσωματωμένο 11άρι φορτιστή (προαιρετικά και 22άρη). Σε ταχυφορτιστή DC η μέγιστη ισχύς φόρτισης υπολογίζεται σε 160 kW.
Οι παραδόσεις της νέας γενιάς του Citroën C5 Aircross θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2025.