Aston Martin AM-RB 001, περισσότερες λεπτομέρειες
Το νέο hypercar της Aston Martin θα φορά 6,5λιτρο 12κύλινδρο μοτέρ από την Cosworth και σασμάν από τη Ricardo.
Ο κόσμος των hypercar βρίσκεται καθώς φαίνεται στη φάση της αναγέννησης, μιας και η νέα AM-RB 001 έρχεται να πλαισιώσει την επίσης προγραμματιζόμενη Mercedes-AMG Project One.
Και στην περίπτωση του Geydon, το πρότζεκτ εξελίσσεται σε συνεργασία με τη Red Bull Racing. Η Aston Martin σχεδιάζει να κατασκευάσει 150 κομμάτια της AM-RB 001 για χρήση δρόμου και 25 αυτοκίνητα για αποκλειστική χρήση στην πίστα.
Οι νέες πληροφορίες ήρθαν να βάλουν τέλος στις εικασίες για το ποιόν του μοτέρ. Σύμφωνα με την Aston, ο κινητήρας του «θηρίου» θα είναι ένας ατμοσφαιρικός V12, με χωρητικότητα 6,5 λίτρα που θα κατασκευάζεται από την Cosworth. Μια εταιρεία που, ας μην το ξεχνάμε, έχει 167 νίκες πιστωμένες στο όνομά της στη Formula 1.
To θηριώδες μοτέρ θα συνταιριάζεται με ένα 7άρι σασμάν με paddle-shift που θα φτιάχνει η Ricardo, σύμφωνα με της προδιαγραφές που έχει δώσει η Red Bull Racing. Όοσν αφορά το «ελαφρύ υβριδικό σύστημα μπαταριών», αυτό θα το προμηθεύει η κροατική Rimac. Κάτι που γεννά αυτομάτως το ερώτημα: Το AM-RB 001 θα είναι υβριδικό όπως το Mercedes-AMG Project One ή όχι; Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά, εκτός από την Aston Martin και τη Red Bull, που όμως κρατούν ακόμη τα χαρτιά τους κλειστά.
Το ανθρακονημάτινο σασί πάντως ανέλαβε να το σχεδιάσει και να το κατασκευάσει, η Multimatic, μια εταιρεία με έδρα το Ontario του Καναδά. Είναι μάλιστα η ίδια που βοηθά τη Ford στην κατασκευή του νέου GT. Ανθρακονημάτινα θα είναι φυσικά και τα φρένα, τα οποία εξελίσσονται από τη βρετανική Alcon και την αμερικανική Surface Transforms. Όσον αφορά τους υπόλοιπους προμηθευτές, η Bosch έχει αναλάβει την ηλεκτρονική διαχείριση του μοτέρ, το ESP και τη μονάδα ελέγχου της πρόσφυσης, ενώ η βρετανική Wipac ανέλαβε τη σχεδίαση και την κατασκευή των full-LED εμπρός και πίσω φαναριών.
Με τέτοια ευρεία γκάμα προμηθευτών, δεν αναρωτιόμαστε γιατί το hypercar της Aston Μartin έχει τέτοια μεγάλη προβολή από οποιαδήποτε άλλο αυτοκίνητο του Gaydon στην πρόσφατη Ιστορία. «Η κατασκευή του AM-RB 001 παρουσιάζει τεράστιες προκλήσεις», εξηγεί ο David King, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος ειδικών πρότζεκτ της Aston Martin. «Είναι μια πραγματική δοκιμασία για όλους τους εμπλεκόμενους, αλλά αυτό έτσι έπρεπε να είναι».
[Πηγή Aston Martin]